دنیای دوربین شماره ۱۹۲
روبات‌های ناظر
این روزها در محیط زندگی ما، ابزارهای مجهز به دوربین وظیفه نظارت و پایش رفتارمان را بر عهده دارند. دوربین‌های مداربسته و پهپادهای مجهز به دوربین ازجمله ابزارهایی هستند که شبانه‌روز انسان‌ها را زیر نظر دارند.

1606683296_1_0.gif

 اما در اغلب موارد این دوربین‌ها به‌طور مستقل عمل می‌کنند و تفسیر اطلاعات آن‌ها همیشه کار ساده‌ای نیست. محققان دانشگاه کرنل سرگرم توسعه سامانه‌ای هستند که با کمک آن گروهی از روبات‌ها اطلاعات بصری را که از محیط محل مأموریت خود دریافت می‌کنند، به‌سرعت با یکدیگر به اشتراک بگذارند و در صورت لزوم آن‌ها را ارزیابی کنند. 

کیلیان واینبرگر دانشیار علوم کامپیوتر و یکی از اعضای این گروه تحقیقاتی معتقد است: «در اختیار داشتن روبات‌هایی که تیمی با یکدیگر کار می‌کنند، امکانات زیادی را پیش روی ما قرار می‌دهد.»

تطبیق و ترکیب تصاویر یک ناحیه که توسط چند دوربین تهیه شده است و نیز شناسایی و ردیابی اشیا و افراد در این تصاویر، نیازمند مطالعات گسترده‌ای است، به‌ویژه اینکه پروژه‌های پیشین در این حوزه بیشتر متمرکز بر تجزیه و تحلیل تصاویر یک دوربین متحرک بوده‌اند. در حالی که در روش محققان دانشگاه کرنل، از تصاویر دوربین‌های ثابت، متحرک و انواع دیگری از دوربین‌ها نظیر دوربین‌های نصب شده بر پهپادها، خودروها و حتی روبات‌های انسان‌نما استفاده می‌شود.

همه این ابزارها تصاویر خود را به یک واحد پایش مرکزی ارسال خواهند کرد که به‌نوبه خود به دوربین‌های دیگری که منطقه را تحت نظر دارند و نیز به اینترنت دسترسی دارد و قادر است آنچه می‌بیند را برچسب‌گذاری کند. این همکاری روبات‌ها علاوه بر کمک در شناسایی رفتارهای مشکوک و جلوگیری از اقدام‌های خراب‌کارانه احتمالی، کاربردهای دیگری هم خواهد داشت، نظیر پاکسازی میدان‌های مین و محل‌های آلوده به مواد هسته‌ای یا جست‌وجوی نواحی آسیب‌دیده از سیل و طوفان

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟