چه محصولات جدیدی در نمایشگاه IFA 2017 معرفی می‌شوند؟
31/05/1396 - 13:00
انتظار چه محصولاتی را  در IFA 2017 داریم؟
زمان زیادی تا برگزاری نمایشگاه IFA 2017 باقی نمانده است، بنابراین جای تعجبی ندارد که در روزهای آینده سری شایعات و خبرهای مرتبط با اسمارتفون‌ها و گجت‌های هوشمند به شدت افزایش یابد. اما به نظر شما در نمایشگاه IFA 2017 چه خواهد گذشت و کمپانی‌های شرکت کننده در آن، امسال از چه محصولاتی رونمایی می‌کنند؟ با سایت شبکه همراه باشید تا مروری برنامه‌ریزی احتمالی کمپانی‌های شرکت کننده در نمایشگاه IFA 2017 داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

نمایشگاه IFA که هر سال در برلین آلمان برگزار می‌شود، یکی از جالب‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای سال برای علاقمندان به گوشی‌ها و گجت‌های هوشمند محسوب می‌شود. هر سال در جریان نمایشگاه IFA شاهد رونمایی از محصولات بسیار متنوعی هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم که این روند امسال هم ادامه پیدا کند.

نمایشگاه IFA 2017 یکم سپتامبر مصادف با دهم شهریور ماه آغاز و برای مدت زمان شش روز ادامه پیدا می‌کند. بنابراین زمان زیادی با برگزاری این رویداد باقی نمانده است. بنابراین شاید جالب باشد اگر مروری بر محصولات احتمالی داشته باشیم که پیش‌بینی می‌کنیم کمپانی‌های شرکت کننده در نمایشگاه IFA 2017 از آن‌ها رونمایی خواهند کرد. با سایت شبکه همراه باشید.

شرکت ال‌جی

ال‌جی قرار است در سی و یکم ماه آگوست یعنی دقیقا یک روز قبل از برگزاری رسمی نمایشگاه IFA 2017 از گوشی هوشمند ال‌جی وی 30 (LG V30) رونمایی کند، بنابراین نمایشگاه IFA پیش رو ویترینی برای معرفی گوشی مذکور خواهد بود. سری گوشی‌های ال‌جی وی همواره محصولات بسیار قدرتمند و پرطرفداری بوده‌اند و مطمئنا روند مشابه برای گوشی وی 30 هم حفظ می‌شود.

طبق شایعات فعلی، گوشی ال‌جی وی 30 از نمایشگری 6 اینچی با وضوح تصویر 2880 در 1440 پیکسل بهره‌مند می‌شود. تراشه اسنپدراگون 835 در قبل محصول بکار می‌رود و دستگاه از نظر رم شامل دو نسخه مختلف خواهد بود. دوربین اصلی دوگانه 13 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و بهره‌مندی از اسکنر انگشت هم از دیگر مشخصات احتمالی گوشی وی 30 ال‌جی هستند.

شرکت سامسونگ

سامسونگ در نمایشگاه IFA 2017 فبلت گلکسی نوت 8 را به معرض نمایش قرار می‌دهد. البته رونمایی از این فبلت دو روز دیگر یعنی در روز بیست و سوم ماه آگوست مصادف با یکم شهریور ماه انجام می‌شود، اما در هر حال سامسونگ هم مثل ال‌جی از نمایشگاه IFA 2017 به عنوان ویترینی برای نمایش فبلت نوت 8 استفاده خواهد کرد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سامسونگ در IFA 2017 از چند گوشی میان رده و مجهز به دوربین دوگانه هم رونمایی می‌کند، اما صحت این شایعات به طور قطع قابل تأیید نیستند. اگر اینطور باشد، احتمالا شاهد معرفی محصولاتی از سری گوشی‌های گلکسی سی سامسونگ خواهیم بود.

اما علاوه بر این، به احتمال بسیار زیاد سامسونگ در نمایشگاه IFA 2017 نسخه جدیدی از دستبند هوشمند گیر فیت را با عنوان اختصاصی گیر فیت 2 پرو (Samsung Gear Fit 2 Pro) رونمایی خواهد کرد. همچنین ممکن است سامسونگ در مورد نسخه چهارم ساعت هوشمند خود یعنی گیر اس 4 (Samsung Gear S4) هم اطلاعاتی ارائه نماید. بنابراین انتظار داریم سامسونگ با دست پا به نمایشگاه IFA 2017 بگذارد.

شرکت سونی

سونی هم مثل ال‌جی کنفرانسی را در روز سی و یکم ماه آگوست برگزار می‌کند. پیش‌بینی می‎کنیم که سونی در جریان این کنفرانس حداقل یک پرچمدار جدید را معرفی و با خود به نمایشگاه IFA 2017 بیاورد. احتمال دارد که این گوشی با نام اختصاصی سونی اکسپریا ایکس زد 1 (Sony Xperia XZ1) معرفی شود. همچنین برخی منابع از احتمال معرفی نسخه کامپکت (Compact) این گوشی در نمایشگاه IFA 2017 هم خبر داده‌اند.

شرکت لنوو و زیرشاخه‌اش یعنی موتورولا

لنوو تیزهای رسمی خود برای کنفرانس سی و یکم آگوست را منتشر کرده است و با توجه به تیزر ویدئویی که منتشر شده بود، پیش‌بینی می‌کنیم که لنوو چندان خبرهای زیادی را در حوزه موبایل به نمایشگاه IFA 2017 نیاورد. احتمالا لنوو در IFA 2017 از یک هدست واقعیت مجازی رونمایی خواهد کرد و شاید سری تبلت‌های یوگا خود را هم آپدیت کند. ظاهرا در این نمایشگاه هیچ گوشی با لیبل برند موتورولا معرفی نمی‌شود.

شرکت هوآوی

سال گذشته در نمایشگاه IFA 2016، هوآوی از چند گوشی اندرویدی میان رده رونمایی کرد. هوآوی نوا و نوا پلاس دو نمونه از این اسمارتفون‌ها بودند. متاسفانه در مورد برنامه‌ریزی هوآوی در نمایشگاه IFA 2017 اطلاعات زیادی نداریم، اما می‌دانیم که این شرکت چینی برای روز دوم سپتامبر مصادف نطقی را در نظر گرفته و احتمالا در جریان آن هر چه در چنته دارد را رونمایی می‌کند! اگرچه احتمال آن ضعیف است، اما شاید هوآوی فبلت میت 10 را به نمایشگاه IFA 2017  بیاورد.  

شرکت اچ‌تی‌سی

اچ‌تی‌سی در گذشته اغلب گوشی‌های جدیدی را به نمایشگاه IFA می‌آورد، اما امسال این شرکت تایوانی برنامه‌ای برای حضور در IFA 2017 ندارد! با این حال گفته می‌شود که اچ‌تی‌سی در پی طراحی و عرضه یک گوشی اندرویدی میان رده با اسم رمز Ocean Life است و شاید حتی علیرغم حضور خود در نمایشگاه IFA 2017، این گوشی را معرفی نماید.

شرکت ایسوس

تا چند روز پیش تصور می‌شد که ایسوس در نمایشگاه IFA 2017 از سری زنفون‌های جدیدش رونمایی کند، اما همانطور که می‌دانید این کمپانی چند روز پیش به صورت رسمی 5 گوشی از سری زنفون‌های جدیدش را معرفی کرد. بنابراین به صورت دقیق نمی‌دانیم که ایسوس برای نمایشگاه IFA 2017 چه برنامه‌ریزی دارد.

مطلب پیشنهادی

ایسوس از گوشی‌های سری زنفون 4 رونمایی کرد + عکس
با 5 گوشی جدید ایسوس آشنا شوید!

شرکت بلک‌بری

مدتی است که شایعات زیادی در مورد فعالیت‌های بلک‌بری در راستای تولید دو گوشی اندرویدی جدید با کد‌های اختصاصی Krypton و Juno به گوش می‌رسد. اگرچه در مورد این دو گوشی اطلاعات خیلی دقیقی منتشر نشده، اما پیش‌بینی ما این است که دو گوشی مذکور محصولاتی میان رده باشند. بنابراین این احتمال وجود دارد که در نمایشگاه IFA 2017 شاهد معرفی این دو گوشی از سوی بلک‌بری باشیم.

کلام آخر

بنابراین با انتظاراتی که از نمایشگاه IFA 2017  داریم آشنا شدید. فراموش نکنید که موارد نام برده شده فقط در حد پیش‌بینی‌ هستند و نمی‌توان مدعی شد که قطعا به حقیقت می‌پیوندند. نظر شما درباره IFA 2017  چگونه است؟ شما از این نمایشگاه و کمپانی‌های شرکت کننده در آن چه انتظاراتی دارید؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟