اندروید O چه ویژگی‌های جدید و جالبی دارد؟
29/05/1396 - 12:07
جالب‌ترین ویژگی‌های جدید اندروید O که انتظارشان را می‌کشیم!
نسخه جدید سیستم عامل اندروید در آینده نه چندان دور با لقب اختصاصی اندروید O رونمایی می‌شود، اما این نسخه جدید از سیستم عامل اختصاصی گوگل چه ویژگی‌های جالب و جدیدی دارد که ما برای استفاده از آن‌ها بسیار شور و اشتیاق داریم؟ با سایت شبکه همراه باشید تا 6 نمونه از جالب‌ترین ویژگی‌های جدید اندروید O را خدمتتان معرفی کنیم.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش در مقاله "جالب‌ترین و جدیدترین ویژگی‌های iOS 11 که انتظارش را می‌کشیم!" به برخی از جالب‌ترین ویژگی‌های جدید iOS 11 اشاره کردیم که بی‌صبرانه منتظر استفاده از آن‌ها هستیم. اما همانطور که می‌دانید اندروید O هم در آینده نزدیک به عنوان هشتمین نسخه اصلی سیستم عامل اندروید معرفی می‌شود. پس شاید جالب باشد که مروری هم بر ویژگی‌های منتخب آن داشته باشیم.

از آنجایی که نسخه پیش‌نمایش اندروید O منتشر شده، می‌توان تا حدی پیش‌بینی کرده که چه ویژگی‌های جالب و جدیدی به آن اضافه می‌شود. بنابراین ما در ادامه این مقاله لیستی از شش قابلیت جدید و جالب اندروید O را خدمتتان ارائه خواهیم کرد. بنابراین توصیه می‌کنیم که ما سایت شبکه همراه باشید.

ویژگی اول: دسته‌بندی پیشرفته‌تر نوتیفیکیشن‌ها و قابلیت اسنوز آن‌ها

یکی از مسائلی که در اندروید O به شکل ویژه مورد هدف واقع شده است، بخش نوتیفیکیشن‌هاست. گوگل در اندروید O دسته‌بندی نوتیفیکیشن‌ها را به شکل پیشرفته‌ای ارائه خواهد کرد. شما می‌توانید در این سیستم عامل برای نوتیفیکیشن‌های دریافتی دسته‌بندی‌های مختلفی مثل مهم، نه چندان مهم و غیره را ایجاد کنید. همچنین قرار است قابلیت اسنوز هم به بخش نوتیفیکیشن‌های اندروید O اضافه شود. به موجب این ویژگی کاربر می‌تواند برای مدت زمان مشخصی ارائه اعلان از سوی یک اپلیکیشن را غیرفعال کند. بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده، نوتیفیکیشن مذکور بار دیگر تکرار خواهد شد تا کاربر اعلانی را از دست نداده باشد. بنابراین اولین ویژگی که در اندروید O تقویت می‌شود، مدیریت نوتیفیکیشن‌ها خواهد بود.

ویژگی دوم: میانبرهای سریع‌تر برای اپلیکیشن دوربین

در اندروید O تعامل با اپلیکیشن دوربین به شکل بهتری انجام می‌شود و گوگل میانبرهای جالب‌تری را بدین منظور ارائه می‌کند. به عنوان مثال در اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض اندروید O کاربر با دو بار ضربه زدن لمسی بر روی نمایشگر دستگاه می‌تواند دستور 50 درصد بزرگ‌نمایی را صادر کند. همچنین تغییر حالت عکس‌برداری و فیلم‌برداری هم با لمس یک آیکون اختصاصی امکانپذیر می‌شود و دیگر نیازی به سوایپ (Swipe) وجود ندارد. این مسئله هم می‌تواند یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های جدید اندروید O به شمار آید.

ویژگی سوم: قابلیت اجرای تصویر در تصویر

ویژگی که مدت‌هاست در اپلیکیشن یوتیوب وجود دارد، قرار است به اندروید O هم اضافه شود! این ویژگی مربوط به اجرای تصویر در تصویر می‌شود! برای مثال شما می‌توانید در اپلیکیشن نتفلیکس یک ویدئو را اجرا کنید و سپس آن را کوچک کرده و در گوشه‌ای از صفحه قرار دهید و به صورت همزمان به وبگردی بپردازید. مطمئنا این قابلیت می‌تواند بسیار جالب و کاربردی باشد و به نوعی مولتی‌تسکینگ منوآل (Manual Multitasking) را برای کاربر محقق سازد.

ویژگی چهارم: انتخاب پیشرفته‌تر بخشی از متن

قابلیت انتخاب بخشی از متن هم در اندروید O بهبود می‌یابد. برای مثال از این پس اگر بخواهید یک آدرس را از بین متن یک نوشته انتخاب و هایلایت کنید، با قرار دادن انگشتتان بر روی آن متن، آدرس به صورت کامل و یکجا انتخاب می‌شود. گوگل برای انجام این کار از الگوریتم‌های هوشمندی در اندروید O استفاده خواهد کرد که به مراتب وضعیت بهتری را در مقایسه با گذشته به همراه دارند. ضمنا احتمالا در اندروید O شاهد ارائه قابلیت نمایش اپلیکیشن‌های مرتبط در حین انتخاب بخشی از متن هم خواهیم بود. مثلا اگر شما یک آدرس را  از بین یک متن انتخاب کنید، گوگل اپلیکیشن گوگل مپ (Google Maps) را برای اجرا به شما پیشنهاد می‌کند و اگر یک شماره تماس را انتخاب کنید، اجرای برنامه دایلر (Dialer) توسط اندروید O پیشنهاد خواهد شد. پس اندروید O از نظر انتخاب بخش‌ خاصی از متن به مراتب پیشرفته‌تر از گذشته می‌شود.

ویژگی پنجم: اشتراک گذاری تمام اطلاعات مابین دستگاه‌های مختلف

گوگل هم اکنون قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات را در سیستم عامل اندروید ارائه کرده است. برای مثال اگر اکانت گوگل مشابه فعال در گوشی اندرویدی شما در مرورگر کروم هم فعال باشد، اطلاعات این دو با یکدیگر سینک یا همگام می‌شوند. اما در اندروید O قرار است این ویژگی کمی پیشرفت کند و به موجب آن حتی اطلاعاتی مثل اطلاعات کارت اعتباری، آدرس و غیره کاربر هم مابین دستگاه‌های اندرویدی مختلف او اشتراک‌گذاری شوند. البته این امر ممکن است سبب شود تا شما به یک اپلیکیشن مدیریت پسورد سوم‌ شخص نیاز پیدا کنید.

ویژگی ششم: بهبود توان شارژدهی باتری

گوگل مدت‌هاست که تلاش می‌کند تا مصرف شارژ سیستم عامل اندروید را کاهش داده و اصطلاحا آن را بهینه‌تر نماید. اگرچه تاکنون گوگل در این زمینه موفق بوده، اما همچنان در پی پیشرفت است و در اندروید O شاهد بهبود این ویژگی و پیشرفت‌های بیشتر هم خواهیم بود. در مورد جزئیات این مسئله چندان اطلاعات دقیقی ارائه نشده است، اما بدون تردید در زمان معرفی اندروید O شاهد ارائه اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تری در مورد آن خواهیم بود. بنابراین بی‌شک گوگل در اندروید O قابلیت Doze را پیشرفته‌تر می‌کند و این امر سبب می‌شود تا اندروید O بهینه‌تر از گذشته باشد.

کلام آخر

علاوه بر شش ویژگی که ما به آن‌ها اشاره کردیم، ویژگی‌های دیگری هم به اندروید O اضافه خواهند شد. برای مثال در اندروید O درصد باتری در نوار وضعیت دستگاه (Status Bar) دستگاه نمایش داده می‌شود، سرعت بوت اندروید افزایش می‌یابد، اعلان‌ها روی آیکون اپلیکیشن‌ها قابل مشاهده می‌شود، اطلاعات اکانت‌ها به صورت خودکار به فیلدها اضافه می‌شوند و غیره، اما از نظر ما شش ویژگی که عنوان کردیم جالب‌ترین ویژگی‌های جدید اندروید O هستند که باید بی‌صبرانه منتظر پیاده‌سازی آن‌ها باشیم. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟