آشنایی با قابلیت‌های جالب و ترفندهای پرچمداران جدید سامسونگ
14/05/1396 - 19:05
ترفندهای گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس (بخش سوم)
اگر به دنبال این هستید که از دو گوشی گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (Samsung Galaxy S8 Plus) بهترین استفاده ممکن را ببرید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله که طی سه بخش مختلف ارائه می‌شود، قصد داریم به جالب‌ترین ترفندهای گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ اشاره کنیم. با سایت شبکه همراه باشید.

مقدمه

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در دو مقاله اختصاصی به شانزده نمونه از جالب‌ترین قابلیت‌ها یا ترفندهای دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ اشاره کردیم. در بخش اول  7 نمونه از جالب‌ترین ترفندهای دو گوشی مذکور خدمتتان ارائه شد و در بخش دوم هم به 9 نمونه دیگر از این قابلیت‌ها اشاره داشتیم.

حال به بخش سوم یا آخر مقاله مورد نظر می‌رسیم و قصد داریم که در این بخش هم 8 نمونه دیگر از ترفندهای گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ را برایتان شرح دهیم. پس اگر تمایل دارید با قابلیت‌های جالب پرچمداران 2017 سامسونگ آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید و با سایت شبکه همراه باشید.

مطلب پیشنهادی

ترفندهای گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس (بخش اول)
آشنایی با قابلیت‌های جالب و ترفندهای پرچمداران جدید سامسونگ

مطلب پیشنهادی

ترفندهای گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس (بخش دوم)
آشنایی با قابلیت‌های جالب و ترفندهای پرچمداران جدید سامسونگ

ترفند هفدهم: تعامل با گوگل اسیستنت (Google Assistant) و بیکسبی (Bixby)

اگرچه گوگل اسیستنت و بیکسبی از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند، اما در هر حال وجود آن‌ها از ویژگی‌های کاربردی و برترین قابلیت‌های دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس محسوب می‌شوند. اگر کمی با زبان انگلیسی آشنا باشید، می‌توانید از طریق این دو دستیار هوشمند به ترفندهای جالبی دست پیدا کنید. البته باید اشاره داشته باشیم که بیکسبی هنوز با مشکلاتی همراه است و استفاده کامل از آن میسر نمی‌باشد.

ترفند هجدهم: جستجوی جامع در گوشی

یکی از قابلیت‌های جالبی که در دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ ارائه شده، مربوط به امکان جستجو یا سرچ (Search) جامع می‌شود. شما می‌توانید در این دو گوشی به سادگی به دنبال یک فایل یا اپلیکیشن مورد نظرتان بگردید. بدین منظور ابتدا وارد منوی اپلیکیشن‌ها شوید. در گوشه سمت راست و بالای صفحه یک آیکون جستجو ارائه شده است. عبارت مورد نظرتان را در این بخش تایپ کنید. در نظر داشته باشید که برای جستجو محدود به نام اپلیکیشن‌ها نیستید. شما حتی می‌توانید کلمه‌ای نظیر Dog را جستجو کنید تا گوشی شما به طور خودکار تمام عکس‌ها و فایل‌های مرتبط با این واژه را برایتان نمایش دهد.

ترفند نوزدهم: جستجو در منوی تنظیمات

از دیگر ترفندهای کاربردی که در پرچمداران سال 2017 سامسونگ قادر به استفاده از آن هستید، می‌توان به قابلیت جستجو در منوی تنظیمات یا همان "Settings" اشاره کرد. برای انجام این کار وارد بخش "Settings" دستگاه شوید و آیکون ذره‌بین موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید. سپس عبارت مورد نظرتان را تایپ و جستجو کنید.

ترفند بیستم: جلوگیری از اضافه شدن خودکار آیکون اپلیکیشن‌ها به هوم اسکرین

این قابلیت شاید یک قابلیت کوچک باشد اما بسیار کاربردی است. در شرایط عادی زمانی که یک اپلیکیشن جدید را در گوشی خود نصب کنید، آیکون آن به طور خودکار به هوم اسکرین دستگاه اضافه می‌شود. خوشبختانه در دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ قادر به غیرفعال کردن این ویژگی هستید. بدین منظور وارد گوگل پلی استور (Google Play Store) شوید و آیکون شبیه به همبرگر را لمس کنید. سپس گزینه Settings را انتخاب و تیک گزینه Add icon to Home screen را بردارید.

ترفند بیست و یکم: چینش اپلیکیشن‌ها به ترتیب حروف الفبا

حتما برای شما هم این اتفاق رخ داده که برای پیدا کردن یک برنامه در منوی اپلیکیشن‌های کوشی اندرویدی با مشکل مواجه شده باشید. خوشبختانه در دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ این مشکل برطرف شده است، چرا که می‌توانید ترتیب چینش اپلیکیشن‌ها را با توجه به حروف الفبا مرتب کنید. برای انجام این کار وارد منوی برنامه‌ها شوید و آیکون "سه نقطه" را از گوشه سمت راست و بالای صفحه انتخاب نمایید. سپس گزینه Sort را انتخاب و در پنجره پاپ‌آپ نمایش داده شده هم گزینه "Alphabetical order" را انتخاب نمایید.

ترفند بیست و دوم: مخفی کردن محتوای اعلان‌ها از لاک اسکرین

در دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ این قابلیت ارائه شده که کاربران بتوانند از نمایش نوتیفیکیشن‌ها یا اعلان‌ها بر روی لاک اسکرین گوشی ممانعت به عمل آورند. اما علاوه بر این قابلیت، امکان مخفی کردن محتوای اعلان‌ها از لاک اسکرین هم ارائه شده است. برای انجام این کار به بخش Settings و سپس Lock screen and security بروید. گزینه Notifications را انتخاب کنید و گزینه Hide content را در این بخش فعال نمایید.

ترفند بیست و سوم: فعال کردن سریع حالت سکوت

پرچمداران سامسونگ روشی ساده‌تر برای فعال کردن سریع حالت سکوت یا اصطلاحا سایلنت (Silent) را ارائه می‌کنند. بدین منظور کافیست که در شرایط روشن بودن صفحه نمایش، دکمه افزایش یا کاهش صدا (Volume) را یک بار فشار دهید و سپس آیکون "بلندگو" را از نواری که در بخش فوقانی صفحه نمایان شده است، لمس نمایید. به این صورت دستگاه سریعا به حالت سکوت منتقل می‌شود.

ترفند بیست و چهارم: زمانبندی فعال‌سازی خودکار حالت شب (Night Mode) و فیلتر آبی نمایشگر

شما می‌توانید از طریق منوی تنظیمات دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ برای فعال‌سازی حالت شب (Night Mode) و ایجاد فیلتر آبی رنگ نمایشگر به منظور جلوگیری از آسیب دیدن چشم خود، یک زمانبندی اتوماتیک را تعریف کنید. برای مثال می‌توانید ساعت شروع این حالت را برابر ساعت 23:00 قرار دهید و ساعت پایان آن را 08:00 صبح در نظر بگیرید. به این صورت حالت شب گوشی به طور خودکار هر شب ساعت 23 فعال و 8 صبح غیر فعال می‌شود. برای دسترسی به تنظیمات این بخش وارد منوی Settings و سپس Display شوید. گزینه Turn on as Scheduled را فعال کنید. گزینه Custom Schedule را انتخاب و بازه زمانی مورد نظرتان را مشخص کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله که بخش آخر سری ترفندهای دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را شامل می‌شد، به معرفی 8 نمونه از قابلیت‌های دیگر دو اسمارتفون مذکور پرداختیم. بنابراین در مجموع سه مقاله ارائه شده، شما عزیزان را با 24 ترفند و قابلیت جالب پرچمداران سال 2017 سامسونگ آشنا کردیم.

برای ورود به بخش ترفندهای اندروید اینجا کلیک کنید

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟