با جالب‌ترین ویژگی‌های پنهان گوشی‌های گلکسی آشنا شوید+ عکس
04/04/1396 - 11:43
معرفی 10 قابلیت مخفی گوشی‌های گلکسی سامسونگ
اگر شما هم از کاربران سری گوشی‌های گلکسی سامسونگ هستید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید، چرا که در این مقاله قصد داریم به 10 قابلیت مخفی در این سری از اسمارتفون‌ها اشاره کنیم. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه‌

سری گوشی‌های گلکسی سامسونگ از پرطرفدارترین اسمارتفون‌هایی هستند که در بازار کشورمان به فروش می‌رسند. گوشی‌های سامسونگ باکیفیت و گاها مقرون به صرفه (حداقل مقرون به صرفه‌تر از آیفون‌های اپل) هستند و تنوع زیادی دارند. این مسئله سبب شده که بسیاری از افراد به سمت خرید این اسمارتفون‌ها گرایش پیدا کنند.

مطلب پیشنهادی

جالب‌ترین ترفندهای مخفی گوشی‌های اندروید
بخش اول: با قابلیت‌های پنهان و جالب گوشی اندرویدتان آشنا شوید

اگر شما هم از کاربران سری گوشی‌های گلکسی سامسونگ هستید، توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله به 10 قابلیت مخفی گوشی‌های گلکسی سامسونگ اشاره می‌کنیم که بی‌شک برای شما هم جالب خواهند بود. پیش از مطالعه ادامه مقاله به نکات زیر توجه کنید:

  • برخی از ترفندهایی که نام برده می‌شوند در سایر دستگاه‌های اندرویدی هم قابل استفاده هستند.
  • ممکن است برخی از این قابلیت‌های مخفی در تعدادی از اسمارتفون‌های سری گلکسی سامسونگ قابل استفاده نباشند.
  • مسیر فعال‌سازی برخی از قابلیت‌های مخفی که نام برده می‌شوند ممکن است با توجه به آپدیت‌های نرم افزاری دستگاه کمی تغییر کرده باشند.

حال و با آگاهی از نکات فوق لطفا با سایت شبکه و معرفی 10 قابلیت مخفی گوشی‌های گلکسی سامسونگ همراه باشید.

مطلب پیشنهادی

مخفی‌سازی فایل‌ها و پوشه‌های مهم در اندروید با یک ترفند ساده و سریع

قابلیت مخفی اول: قابلیت اسپلیت اسکرین (Split Screen)

یکی از ویژگی‌های پنهان گوشی‌های گلکسی سامسونگ، قابلیتی تحت عنوان "Split Screen" که به موجب آن کاربر می‌تواند دو اپلیکیشن را به طور همزمان بر روی نمایشگر دستگاه اجرا و با آن‌ها تعامل داشته باشد. در این وضعیت صفحه نمایش گوشی مانند عکسی که در بخش زیر و سمت راست مشاهده می‌کنید به دو نیم تقسیم می‌شود و هر بخش یکی از اپلیکیشن‌های مد نظر را اجرا خواهد کرد.

برای استفاده از قابلیت اسپلیت اسکرین در اغلب گوشی‌های گلکسی سامسونگ کافیست که دکمه "اپلیکیشن‌های اخیر" یا همان "Recent Apps" را فشرده و کمی نگه دارید. در این شرایط قابلیت اسپلیت اسکرین فعال می‌شود و می‌توانید از لیست موجود اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را برای اجرا انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی

۱۰ آموزش جذاب و بسیار مفید اندروید

قابلیت مخفی دوم: اجرای اپلیکیشن دوربین با دکمه هوم (Home)

ویژگی پنهان دیگری که در گوشی‌های گلکسی سامسونگ وجود دارد و اغلب کاربران از آن مطلع نیستند، مربوط به امکان اجرای برنامه دوربین دستگاه با دو بار فشردن دکمه هوم می‌شود. البته برای استفاده از این قابلیت مخفی باید به منوی تنظیمات دوربین (Camera Settings) دستگاه بروید و گزینه Quick Launch را فعال نمایید. سپس هر زمان که دو بار پیاپی دکمه هوم دستگاه را بفشارید، اپلیکیشن دوربین اجرا می‌شود.

قابلیت مخفی سوم: عکس‌برداری با فشردن دکمه تنظیم صدا (Volume)

این قابلیت چندان هم مخفی نیست، اما با این حال عده بسیار زیادی از کاربران با آن آشنایی ندارند. شما می‌توانید مادامی که اپلیکیشن دوربین گوشی‌های گلکسی سامسونگ اجرا شده، با فشردن دکمه تنظیم صدا یا همان Volume نسبت به ضبط عکس اقدام کنید. البته برای فعال کردن این قابلیت هم باید در منوی تنظیمات دوربین دستگاه گزینه Volume Keys Function را انتخاب و برای آن گزینه Take Photo را در نظر بگیرید.

مطلب پیشنهادی

چرا سیستم‌عامل اندروید از iOS بهتر است؟
دلایل قانع‌کننده‌ای که اقتدار اندروید در مقایسه با iOS را اثبات می‌کنند!

قابلیت مخفی چهارم: روشن ماندن خودکار صفحه نمایش در حین نگاه کردن به آن

گوشی‌های اندرویدی قابلیتی دارند که به موجب آن می‌توانید زمان روشن باقی ماندن صفحه نمایش دستگاه را در شرایطی که از آن استفاده نمی‌شود تعیین کنید. برای مثال ممکن است شما تنظیمات صفحه نمایش گوشی خود را به گونه‌ای بهینه‌سازی کرده باشید که بعد از 30 ثانیه عدم استفاده از دستگاه به طور خودکار خاموش شود. این مسئله بسیاری کاربردی بوده و منجر به کاهش مصرف شارژ باتری می‌شود.

اما در برخی شرایط خاموش شدن خودکار صفحه نمایش دستگاه آزاردهنده می‌شود. برای مثال تصور کنید در حال خواندن یک پیام طولانی در تلگرام هستید و ناگهان بعد از 30 ثانیه صفحه نمایش گوشی به طور خودکار خاموش می‌شود! برای جلوگیری از بروز این مشکل در گوشی‌های گلکسی سامسونگ یک قابلیت مخفی جالب تحت عنوان Smart Stay ارائه شده است. با فعال کردن این قابلیت، دستگاه فارغ از تنظیماتی که برای زمان خاموش شدن خودکار نمایشگر تعریف شده است، تا زمانی که شما به صفحه نمایش آن نگاه کنید از خاموش شدن آن جلوگیری می‌کند!

برای تشخیص وضعیت مذکور (نگاه کردن کاربر به صفحه نمایش) دوربین سلفی دستگاه فعال و منظره پیش رو را بررسی می‌کند. تا زمانی که صورت و سر شما در جلوی دستگاه قرار داشته باشد، خاموش شدن خودکار صفحه نمایش آن هم انجام نخواهد شد. به منظور فعال کردن قابلیت Smart Stay در گوشی‌های گلکسی سامسونگ به مسیر زیر مراجعه کنید:

  • به Settings دستگاه بروید.
  • گزینه Display را انتخاب کنید.
  • گزینه Smart Stay را انتخاب و فعال نمایید.

مطلب پیشنهادی

دانلود کنید: اپلیکیشنی ایرانی برای برنامه‌ریزی ۲۴ ساعته

قابلیت مخفی پنجم: دستورات اشاره‌ای و حرکتی

گوشی‌های گلکسی سامسونگ از دستورت اشاره‌ای و حرکتی زیادی پشتیبانی می‌کنند که چند نمونه از آن‌ها به شرح زیر است:

  • زمانی که در حال مشاهده مشخصات یک مخاطب در هر بخش از گوشی گلکسی یا حتی پنجره پیامک او هستید، با بردن گوشی به سمت گوش خود به طور خودکار با آن مخاطب تماس تلفنی برقرار می‌شود. به این قابلیت مخفی Direct Call گفته می‌شود.
  • گوشی گلکسی شما می‌تواند با ویبره خوردن در شرایطی که آن را از روی میز یا هر جای دیگری بر می‌دارید، وجود تماس از دست رفته یا هر نوتیفیکیشن دیگری را به شما گزارش دهد. به این قابلیت مخفی Smart Alert گفته می‌شود.
  • هر زمان که در حال دریافت یک تماس یا نوتیفیکیشن هستید، می‌توانید با قرار دادن دست خود بر روی صفحه نمایش گوشی یا قرار دادن صفحه نمایش گوشی بر روی میز یا هر سطح دیگری، صدای نوتیفیکیشن را از بین ببرید. به این قابلیت Mute گفته می‌شود.
  • از دیگر قابلیت‌های مخفی گوشی‌های گلکسی سامسونگ باید به امکان ضبط اسکرین شات با عبور دادن دست از یک سمت نمایشگر به سمت دیگر آن اشاره کنیم. به این قابلیت Palm swipe to capture گفته می‌شود.

اما برای فعال کردن این قابلیت‌های مخفی که مربوط به دستورات اشاره‌ای و حرکتی هستند، باید مسیر زیر را در گوشی‌های گلکسی طی کنید:

  • به بخش Settings بروید.
  • گزینه Motion and Gestures را انتخاب کنید.
  • هر یک از دستوراتی که تمایل دارید و شرح داده شدند را فعال کنید.

مطلب پیشنهادی

دانلود کنید: دنیایی از تصاویر پس‌زمینه جذاب موبایل
با تماشاکده بهترین تصاویر و رنگ‌ها را انتخاب کنید

قابلیت مخفی ششم: استفاده از تم‌ها

گوشی‌های گلکسی سامسونگ از تم پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید هر تمی که تمایل دارید را بر روی آن‌ها نصب کنید. بدین منظور باید به مسیر زیر در گوشی خود بروید:

  • به منوی Settings بروید.
  • گزینه Themes را انتخاب کنید.

تم‌های موجود در تم استور (Theme Store) هم شامل موارد رایگان و غیر رایگان می‌شوند. این تم‌ها تغییرات اساسی در ظاهری گوشی شما ایجاد خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی

دانلود کنید: بازی موبایل پرطرفدار ایرانی خروس جنگی

قابلیت مخفی هفتم: اسکنر انگشت!

خب این قابلیت در تمام گوشی‌های گلکسی سامسونگ وجود ندارد  و فقط اسمارتفون‌های یاز آن پشتیبانی می‌کنند که به اسکنر انگشت مجهز باشند. در اغلب گوشی‌های برند سامسونگ، دکمه هوم دستگاه قابلیت اسکن انگشت کاربر و قفل‌گشایی از نمایشگر را دارد. البته در گلکسی اس 8 این اسکنر به پنل پشتی منتقل شده و ارتباطی با دکمه هوم ندارد، اما در گوشی‌هایی مثل گلکسی اس 5، گلکسی اس6، گلکسی اس 7، گلکسی نوت 5 و بسیاری دیگر از سری محصولات گلکسی سامی دکمه هوم دستگاه می‌تواند به عنوان اسکنر انگشت هم عمل کند.

برای فعال کردن این قابلیت باید به مسیر زیر بروید:

  • به بخش Settings گوشی گلکسی خود مراجعه کنید.
  • گزینه Lock Screen and Security را انتخاب کنید.
  • گزینه Fingerprints را انتخاب و تنظیمات لازم را انجام دهید.

شما می‌توانید اثر انگشت‌های متعددی را به عنوان اثر انگشت قابل اعتماد برای دستگاه ثبت کنید. در اغلب موارد این تعداد نهایتا برابر با 4 اثر انگشت است.

قابلیت مخفی هشتم: نوشتن یادداشت روی نمایشگر خاموش دستگاه

این قابلیت برای کاربران سری گلکسی نوت‌های سامسونگ کاربرد دارد. به موجب این ویژگی شما می‌توانید با استفاده از قلم S Pen دستگاه حتی در شرایطی که نمایشگر آن کاملا خاموش است، بر روی صفحه نمایش یادداشت بنویسید. برای فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را طی کنید:

  • به بخش Settings مراجعه کنید.
  • گزینه S Pen را انتخاب کنید.
  • گزینه Screen off Memo را فعال نمایید.

قابلیت مخفی نهم: قابلیت Air View

این قابلیت مخفی هم مربوط به سری فبلت‌های گلکسی نوت سامسونگ می‌شود. به موجب این قابلیت که Air View نام دارد می‌توانید در حین تماشای یک صفحه وب یا گالری عکس‌ها و غیره دستگاه، قلم S Pen را بر روی صفحه نمایش حرکت داده و در لیست اسکرول کنید. برای فعال کردن این ویژگی مراحل زیر را طی کنید:

  • به منوی Settings دستگاه مراجعه کنید.
  • گزینه S Pen را انتخاب کنید.
  • با لمس گزینه Air View آن را فعال نمایید.

مطلب پیشنهادی

ویرایشگر عکس قدرتمند فتوشاپ فیکس برای اندروید منتشر شد + دانلود
عکس‌های خود را با فوتوشاپ فیکس مهیج‌تر کنید

قابلیت مخفی دهم: حالت تک دست

اگر احساس می‌کنید که به دلیل بزرگ بودن صفحه نمایش گوشی‌های گلکسی خود نمی‌توانید با یک دست از آن استفاده کنید، باید بدانید که سامسونگ خالت One-Handed Operation را برای رفع این مشکل ارائه کرده است. با فعال کردن این قابلیت مخفی در گوشی‌های گلکسی سامسونگ محتوای نمایشگر کوچک‌تر شده از لبه سمت چپ و بالای صفحه به لبه سمت راست و پایین صفحه میل پیدا می‌کنند. به این صورت می‌توانید به راحتی با یک دست از گوشی استفاده کنید. برای فعال کردن این قابلیت مخفی به شرح زیر عمل کنید:

  • به Settings گوشی گلکسی خود مراجعه کنید.
  • گزینه Display را انتخاب نمایید.
  • گزینه One-handed operation را انتخاب و فعال کنید.

حال هر زمان که تمایل داشتید این ویژگی در گوشی‌ گلکسی شما فعال شود، کافیست که سه بار پیاپی دکمه هوم (Home) دستگاه را بفشارید.

جمع‌بندی

بنابراین در این مقاله به معرفی 10 قابلیت مخفی گوشی‌های گلکسی سامسونگ پرداختیم. همانطور که اشاره داشتیم ممکن است برخی از این ترفندها در گوشی‌های اندرویدی برندهای دیگر هم وجود داشته باشند. همچنین ممکن است برخی از ترفندهای نام برده شده در تمام گوشی‌های گلکسی سامسونگ قابل استفاده نباشد و یا با توجه به سیستم عامل آن‌ها، روند فعال‌سازی متفاوتی را ارائه کنند. امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟