نقاط ضعف پرچم‌داران بازار ایران
راهنمای خرید: قصد خرید یک گوشی بالای 2 میلیون تومان دارید؟ (قسمت چهارم)
وقتی قرار است برای یک گوشی بیشتر از دو میلیون تومان هزینه کنید، خواه ناخواه وارد حیطه گوشی‌های پرچمدار و شبه پرچمدار می‌شوید. هرچند با افزایش قیمت دلار و در پی آن، افزایش قیمت گوشی و البته افزایش قیمت جهانی گوشی، دیگر با دو میلیون تومان نمی‌توان یک پرچمدار واقعی خرید؛ اما اختلاف بین میان رده‌های رو به بالا و پرچمداران روز به روز در حال کمتر شدن است و دیگر تقریبا در حال رسیدن به نقطه‌ای هستیم که دیگر مرز واضحی میان پرچمداران و میان رده‌های رده بالا وجود نداشته باشد.

1606683296_1_0.gif

پیش از این در چندین مطلب به بررسی بهترین گوشی‌های بازار در رده‌های قیمتی ارزان، میانی رو به پایین و میانی رو به بالا پرداخته بودیم. اما وقتی برای یک گوشی بیشتر از دو میلیون تومان هزینه می‌کنید، تقریبا خیالتان راحت است که با یک گوشی همه فن حریف طرفید؛ گوشی‌ای که از همه جوانب عملکردی فوق العاده دارد و قرار است نمایانگر وجهه یک شرکت باشد. به همین دلیل، ما در این سلسله مطلب به بررسی نقاط ضعف این گوشی‌های پرچمدار می‌پردازیم. در قسمت اول ، دوم و سوم این مطلب، به بررسی مجموعه‌ای از محبوب‌ترین گوشی‌های بازار پرداختیم و در این قسمت هم به بررسی گوشی‌های بالای دو میلیون تومان محبوب‌ترین برند بازار گوشی‌های هوشمند ایران، یعنی سامسونگ پرداخته‌ایم. همراه ما باشید.

سامسونگ گلکسی A8+ 2018 با قیمتی در حدود 2.4 میلیون تومان

این گوشی شیک و خوش‌ساخت، دارای گواهینامه IP68 است و بدنه آن از آلومینیوم و شیشه تشکیل شده است. با وجود بهره‌مندی از طراحی کشیده و حاشیه پایین، این گوشی از داشتن دوربین دوگانه بی‌بهره است. اما نکته عجیب در ارتباط با گلکسی A8+ 2018  این است که در بخش دوربین اصلی از یک دوربین تکی و در بخش دوربین سلفی از یک دوربین دوگانه بهره می‌برد. دوگانه بودن دوربین سلفی می‌تواند امتیاز بزرگی به حساب بیاید، مخصوا وقتی از یک سنسور 16 و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تشکیل شده باشد. اما این که در بخش دوربین اصلی تنها از دوربین تکی 16 مگاپیکسلی استفاده شده که این امر تا حدی دلسردکننده است. نمایشگر این گوشی 6 اینچ است و نسبه طول به عرض آن 18.5 به 9 است. با داشتن رزولوشن Full HD+ تراکم پیکسلی این گوشی به 411 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد. استفاده از پنل Super AMOLED به این گوشی کمک کرده است که در زمینه کنتراست و روشنایی هم عملکردی قابل قبول داشته باشد. تراشه به کار رفته روی این گوشی، تراشه Exynos 7885 است که یک تراشه میان رده به حساب می‌آید. انتظار ما از یک گوشی در این رده قیمتی، چیزی فراتر از یک تراشه میان رده است. هرچند این گوشی در انجام امور روزمره هیچ ضعفی ندارد و اکثر بازی‌های موجود را هم بدون مشکل خاصی اجرا می‌کند؛ اما وقتی پول یک پرچم‌دار پرداخت می‌شود، انتظار خریدار داشتن یک گوشی با توان پردازشی یک پرچم‌دار است و می‌توان این عامل را هم جزو نقاط ضعف این گوشی برشمرد. جدا از این مشکلات، ایرادات نرم افزاری عجیب و غریب بسیاری هم در این گوشی وجود دارد که با وجود چندین به روزرسانی، هنوز هم تعدادی از آن‌ها رفع نشده‌اند.

سامسونگ گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس با قیمتی در حدود 2.8 میلیون و 3.1 میلیون تومان

در ارتباط با گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن آنقدر نوشته‌ایم و آنقدر خوانده‌اید که احتمالا تمام مشخصات این دو گوشی را از برید. این گوشی‌ها به خاطر داشتن نمایشگر فوق‌العاده مبتنی بر پنل Super AMOLED ، داشتن رزولوشن Quad HD، تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835 و دوربین 12 مگاپیکسلی بسیار قوی، هنوز هم از تمام جهات جزو بهترین گوشی‌های موجود در بازار هستند؛ اما این مسئله نمی‌تواند باعث شود نقاط ضعف آن را فراموش کنیم. عدم استفاده از دوربین دوگانه، نداشتن بلندگوهای استریو و محل قرارگیری نامناسب حسگر اثر انگشت، مهم‌ترین نقاط ضعف این دو گوشی به شمار می‌آیند. با این وجود، هیچکس نمی‌تواند منکر قدرت و زیبایی آن‌ها در تمام جنبه‌ها شود.

سامسونگ گلکسی نوت 8 با قیمتی در حدود 4.0 میلیون تومان

تمام تلاش ما برای پیدا کردن یک نقطه ضعف بزرگ در این گوشی، به سختی دسترسی به حسگر اثر انگشت و نداشتن اسپیکر استریو ختم شد. نوت 8 به واقع یک پرچمدار تمام عیار است.

گلکسی اس 9 پلاس با قیمتی در حدود 4.8 میلیون تومان

شاهکار جدید سامسونگ با وجود انبوهی از امکانات اضافه شده نسبت به گلکسی اس 8 پلاس، چندان هم بی عیب و ایراد نیست. از ضعف قابلیت واقعیت افزوده در اس 9 پلاس که بگذریم، این گوشی از منظر طراحی نسبت به اس 8 پلاس تغییر چندانی نداشته است. سرعت شارژ این گوشی نسبت به رقبایی مانند OnePlus 5T بسیار پایینتر است. ایراد بعدی این گوشی که شاید نتوان آن را دقیقا یک ایراد دانست، محدودیت ضبط ویدیو فوق سریع این گوشی در کیفیت HD است. سونی و هوآوی در پرچم‌داران جدید خود، این محدودیت را به Full HD بسط داده‌اند. آخرین مسئله‌ را هم شاید بتوان قیمت بالای این گوشی دانست. بسیاری از افرادی که در حال حاضر صاحب گوشی اس 8 پلاس هستند، انگیزه کافی برای کوچ به اس 9 پلاس را ندارند؛ زیرا امکانات جدید آن برای همه افراد کاربردی نیست و قیمت آن هم خیلی بیشتر است. برای رسیدن به درک عمیقتری از این مسئله، بد نیست به مطلب 3 دلیل برای نخریدن گلکسی اس 9 پلاس مراجعه کنید.

گلکسی اس 9 با قیمتی در حدود 4.1 میلیون تومان

گلکسی اس 9 با داشتن تمام معایب گلکسی اس 9 پلاس، از دوربین دوگانه هم بهره نبرده است. دوربین آن با وجود قابلیت f متغیر، هنوز هم نمی‌تواند امکانات گوشی‌هایی با دوربین دوگانه را در اختیار کاربر قرار دهد. 

به این ترتیب، به پایان مطلب بررسی نقایص گوشی‌های مطرح بالای 2 میلیون تومانی بازار ایران رسیدیم. آنچه مشخص است این نکته است که بسیاری از این ایرادات برای بسیاری از مردم قابل چشمپوشی هستند و برای مثال، می‌توانند با بریدگی بالای نمایشگر iPhone X کنار بیایند. اما همه ما امیدواریم روزی فرا برسد که شاهد حضور یک گوشی کامل و بدون نقص در بازار باشیم. با توجه به سرعت پیشرفت فناوری، احتمالا زمان زیادی تا آن روز باقی نمانده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟