شناسایی حوادث ترافیکی و افزایش ایمنی رانندگان
اتومبیل و کامیون‌های ولوو هشدارهای ترافیکی را با یک دیگر به اشتراک می‌گذارند
شرکت خودروسازی ولوو اعلام کرد که بعضی از مدل‎های اتومبیل سواری آن به صورت بلادرنگ با برخی از کامیون‎های ولوو داده به اشتراک خواهند گذاشت. وقتی رانندگان اتومبیل‎های ولوو مجهز به سیستم Hazard Light Alert چراغ‎های خطر خود را روشن می‌کنند، از طریق خدمات مبتنی بر کلاود یک هشدار به تمام اتومبیل‎های پیرامون فرستاده می‌شود. این هشدار نشانه کاهش سرعت و یا حوادث بالقوه خطرناک است.

در حال حاضر برای اولین بار اتومبیل‎های ولوو این داده‎ها را با شرکت Volvo Trucks به اشتراک گذاشته است تا به شناسایی بیشتر حوادث ترافیکی کمک کرده و احتمالا ایمنی راننده را نیز بهبود بخشد.

نایب رئیس Volvo Cars Safety Centre، مالین اکهولم می‌گوید: «به اشتراک گذاری لحظه‎ای داده‎های ایمنی مبتنی بر فناوری ایمنی متصل به هم ما می‌تواند از بروز تصادفات جلوگیری كند. هر چه تعداد بیشتری از اتومبیل‎های ما بتواند به صورت بلادرنگ داده‎های ایمنی را به اشتراک بگذارد، جاده‎های ما ایمن‎تر خواهند شد. ما در انتظار همکاری‎های بیشتر با شرکای دیگری هستیم که تعهد ما نسبت به ایمنی ترافیک را به اشتراک می‌گذارند.»

ارتباطات خودرو با خودرو هدفی است که سازمان‎های دولتی و  شرکت‎هایی مانند تویوتا و فولکس واگن در پی دست یابی به آن هستند.

سیستم Hazard Light Alert اتومبیل‎های ولوو از سال 2016 به یک استاندارد در بعضی مدل‎های فروخته شده در سوئد و نروژ تبدیل شده است. داده‎های این سیستم با تعداد مشخصی از کامیون‎های ولوو فروخته شده در این دو کشور که به نسخه اختصاصی سیستم هشدار خطر ولوو مجهز هستند به اشتراک گذاشته خواهد شد. کامیون‎های ولوو به سیستم‎های اشتراک گذاری داده از جمله FH16, FH, FM و FMX مجهز هستند.

این داده‎های به اشتراک گذاشته شده از طریق سیستم‎های کلاود به صورت ناشناس جمع آوری می‌شوند و بنابراین با استانداردهای آینده GDPR مطابقت خواهند داشت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟