تکنیک تزریق وابستگی مخصوص فرم‎های وب ASP.Net
ویژگی‌های تازه Microsoft .Net Framework
مایکروسافت یک بسته مخصوص توسعه دهنده را برای نسخه بتای .Net Framework 4.7.2 ارائه کرده است که شامل تکنیک تزریق وابستگی (dependency injection) برای فرم‎های وب ASP.Net و چند ویژگی شاخص دیگر است.

1606683296_1_0.gif

قبلا نیز چهارچوب‎های مطرحی مثل Spring Framework از تزریق وابستگی استفاده کرده‎اند که به یک شی اجازه می‎دهد وابستگی‎ها را برای شی دیگر عرضه کند. در آینده نزدیک با استفاده از .Net Framework 4.7.2 استفاده از این قابلیت در فرم‎های وب ASP.Net ساده‎تر خواهد شد. در این شیوه از تزریق بر پایه Setter، interface و constructor پشتیبانی می‎شود و سایر چهارچوب‎های تزریق وابستگی را می‎توان از طریق پلاگین اضافه کرد.

بسته توسعه دهنده .Net Framework 4.7.2 چه ویژگی‎هایی دارد

نسخه بتای بسته توسعه دهنده که به تازگی منتشر شده است به توسعه دهندگان امکان می‎دهد اپلیکیشن‎های طراحی شده برای .Net Framework 4.7.2 را از طریق استفاده از Visual Studio 2015 یا 2017 IDE و همچنین سایر IDEها ایجاد کنند.

سایر ویژگی‎های گنجانده شده در .Net Framework 4.7.2 شامل این موارد است:

  • خصوصیت SameSite به چهارچوب وب ASP.Net اضافه شده است که اثبات می‎کند کوکی را نباید از طریق درخواست‎های سایت ارسال کرد. هدف خصوصیت SameSite این است که نشت اطلاعات را کم کرده و از حملات جعلی در برابر سایت محافظت کند. این خصوصیت به HttpCookieType اضافه شده است. کوکی‎های FormsAuthentication و SessionState نیز از این قابلیت برخوردار هستند.
  • برای ارتقای وضعیت امنیت و انطباق، احراز هویت Azure Active Directory از طریق یک کلمه کلیدی احراز هویت تعاملی اضافه شده به احراز هویت چند منظوره پشتیبانی می‎شود. این یک افزونه مربوط به SqlClient Connection String است.
  • APIهای اضافه شده به انواع مجموعه‎های استاندارد امکانات جدیدی مثل سازنده‎های HashSet را میسر می‎سازد. به این شكل با مشخص شدن اندازه HashSet می‎توان به عملکردی بهتر دست پيدا کرد.
  • با ارتقای رمزنگاری ساخت اشیای RSA و DSA و فراخوانی ImportParameters ساده‎تر خواهد شد.
  • Windows Presentation Foundation (WPF) با اضافه کردن ویژگی‎های مرجع StaticResource این امکان را فراهم می‎کند تا وقتی کار یک مرجع StaticResource به اتمام می‎رسد دستیار تشخیصی مطلع شود. برای مثال یک دستیار تشخیص مثل Edit-and-Continue ویژوال استودیو ممکن است بخواهد وقتی یک مرجع تغییر می‎کند و یا مقدار آن در یک دیکشنری مرجع جایگزین می‎شود وضعیت استفاده از آن منبع را به‎روزرسانی کند.
  • کلاس WorkflowDesignerColors اضافه شده است تا وضعیت استفاده از رابط کاربری در حالت کنتراست بالا بهبود پیدا کند.
  • توان عملیاتی از طریق فشرده ساز Zlib برای فشرده سازی آرشیوهای Zip بهبود یافته است.

شما می‎توانید نسخه بتای بسته توسعه دهنده .Net Framework 4.7.2 را از وبلاگ .Net مایکروسافت دانلود كنيد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟