یک وب‎سایت سرشار از مطالب مورد نیاز توسعه دهندگان
با DevDocs تمام کدهای مورد نظر خود را در یک مکان پیدا کنید
سایت DevDocs یک صفحه کنترل را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‎دهد تا کدهای هر زبان برنامه نویسی که مایل هستند را جستجو و بررسی کنند. در اینجا از کدهای ساده HTML5 و CSS3 تا فناوری‎های پیچیده سرور مثل آپاچی و حتی کتابخانه‎ها و فریم ورک‎هایی از قبیل Angular همگی در یک محیط کاربردی گردآوری شده است.

1606683296_1_0.gif

در این محیط فهرستی از صدها فناوری مختلف گردآوری شده است و شما می‎توانید با جستجو در پایگاه اطلاعاتی آن هر چیزی را که می‎خواهید پیدا کنید. اغلب آنها به طور پیش فرض برای استفاده در درخواست‎های HTTP غیرفعال هستند اما شما می‎توانید با کلیک روی یک دکمه آنها را فعال کنید تا دسترسی کامل به آنها داشته باشید.

این وب‎سایت به طور دائم در حال به‎روزرسانی است و قابلیت‎ها و APIهای جدید به آن اضافه می‎شود. تا به این لحظه این جامع ترین فهرست از اسناد برنامه نویسی موجود در وب است که همگی در یک رابط ساده و کاربردی گردآوری شده است.

نکته جالب توجه دیگر این است که تمام این ویژگی‎ها از داخل موبایل نیز قابل استفاده است و می‎توان در حالت آفلاین نیز از آن استفاده کرد. تنها کافی است تمام اسناد مورد نظر خود را فعال کرده و پس از خروج از اینترنت همچنان به همه چیز دسترسی داشته باشید. برای اضافه کردن DevDocs به مرورگر شما نیز یک افزونه رایگان کروم در نظر گرفته شده است.

شکی نیست که این پروژه یکی از بزرگترین و بهترین ابزار در اختیار توسعه دهندگان است. بعد از این که شما یک API را به صفحه کنترل خود اضافه کردید می‎توانید با استفاده از نمونه کدهای آماده و پیاده سازی ویژگی‎های مشترک به سرعت کد مورد نظر خود را آماده کنید.

برای مثال، صفحه  box model  همه چیز در مورد  CSS box model را پوشش می‎دهد و برای آموزش و راهنمایی تمام خصوصیات یک لینک مجزا در نظر گرفته شده است.

وقتی به سراغ بخش‎های پیچیده‎تر مثل Laravel یا Rails می‎روید، شما می‎توانید با جستجوی توابع، فهرستی از تمام گزینه‎ها و مقدار پیش فرض ممکن برای آنها را در اختیار داشته باشید و نحوه کارکرد هر کدام را مشاهده کنید.

DevDocs تنها یک سایت مخصوص توسعه دهندگان سمت کلاینت و سرور نیست و تمام برنامه نویسانی که به ساخت اپلیکیشن وب، اپلیکیشن موبایل، بازی‎های ویدیویی و نرم افزارهای دسکتاپ مشغول هستند نیز می‎توانند از امکانات آن استفاده کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟