دستکاری ویندوز 10
7 روش برای سفارشی سازی نوار ابزار ویندوز 10
نوار ابزار ویندوز یک مکان مناسب برای نگهداری اپلیکیشن‎های پرکاربرد و اپلیکیشن‎هایی است که اخیرا باز شده‎اند. اما شما می‎توانید آن را به گونه‌ای دستکاری کنید تا به روش دلخواه شما کار کند. از جمله این که نوار ابزار را به سمت دیگر صفحه منتقل کنید، زمانی که به آن نیاز ندارید آن را به طور خودکار مخفی کنید یا اندازه آیکون‎ها را تغییر دهید. همچنین می‎توانید انتخاب کنید که به طور پیش فرض کدام آیکن‎ها در نوار ابزار نمایش داده شوند.

1606683296_1_0.gif

نوار ابزار را جابجا کنید

به طور پیش فرض نوار ابزار در پایین صفحه نمایش ظاهر می‎‌شود، اما شما می‎توانید آن را به بالا و یا یکی از دو طرف صفحه نمایش منتقل کنید. برای انجام این کار روی یک ناحیه خالی از نوار ابزار کلیک کرده و آن را به مکان مورد نظر خود بکشید.

اگر ترجیح می‎دهید که ویندوز این جابجایی را برای شما انجام دهد روی یک ناحیه خالی از نوار ابزار راست کلیک کنید و از منوی ظاهر شده Taskbar settings را انتخاب کنید. به پایین صفحه تنظیمات نوار ابزار رفته و گزینه Taskbar location on screen را انتخاب کنید. روی کادر مربوطه کلیک کرده و یکی از گزینه‌های  left, top, right یا bottom را انتخاب کنید.

صفحه تنظیمات نوار افزار را ترک نکنید هنوز چند ترفند سفارشی سازی دیگر باقی مانده است که می‎توانید انجام دهید.

نوار ابزار را پنهان کنید

اگر می‎خواهید نوار ابزار شما تا قبل از این که ماوس خود را روی آن می‎برید مخفی باقی بماند، در حالتی که از Windows PC استفاده می‎کنید و یا دستگاه شما روی حالت دسکتاپ قرار دارد گزینه Automatically hide the taskbar in desktop mode موجود در بالای صفحه را روشن کنید.

اگر از تبلت و یا سایر دستگاه‎های دیگری که در حالت tablet  قرار دارند استفاده می‎کنید، گزینه Automatically hide the taskbar in tablet mode را روشن کنید. در این حالت نوار ابزار شما محو خواهد شد و تنها زمانی که مکان نمای ماوس خود را به موقعیت این نوار منتقل می‎کنید دوباره ظاهر می‎شود.

اندازه آیکون‎ها را تنظیم کنید

حالا فرض می‎کنیم که شما مایل هستید آیکن‎های بیشتری را داخل نوار ابزار جای دهید. گزینه Show small taskbar buttons را روشن کنید تا اندازه آیکون‎های موجود کوچک‎تر شود. اگر این اندازه بیشتر از حد برای شما کوچک است این گزینه را دوباره خاموش کنید تا اندازه به شکل بزرگ اولیه بازگردد.

نگاهی اجمالی به دسکتاپ

اگر می‎خواهید بدون نیاز به بستن تمام پنجره‎های باز یا کوچک کردن آنها به صورت گذرا نگاهی به دسکتاپ خود بیندازید گزینه Use Peek to preview the desktop when you move your mouse to the Show desktop button at the end of the taskbar. راه روشن کنید. حالا ماوس خود را به گوشه سمت راست پایین صفحه‌ نمایش ببرید تا دسکتاپ شما ظاهر شود. با دور کردن موس از این ناحیه دسکتاپ دوباره پنهان خواهد شد.

فضای بیشتری باز کنید

فرض کنیم که شما آیکن‎های بسیار زیادی روی نوار ابزار خود دارید که به سختی می‎‌توان آنها را روی یک ردیف جا داد.

شما می‎توانید با تغییر اندازه نوار ابزار ارتفاع آن را بیشتر کنید. برای انجام این کار حاشیه بالای نوار ابزار را گرفته و آن را به سمت بالا بکشید تا به اندازه دو ردیف جا برای شما باز شود.

اگر دوباره تصمیم گرفتید که تعداد این آیکون‎ها را کم کنید می‎توانید با کشیدن حاشیه بالای نوار ابزار به سمت پایین آن را دوباره به یک ردیف کاهش دهید. بر اساس این که شما نوار ابزار خود را چقدر تغییر اندازه می‎دهید، می‎‌توانید از تغییر اندازه تصادفی آن جلوگیری کنید. در صفحه تنظیمات نوار ابزار گزینه Lock the taskbar را روشن کنید. حالا دیگر تا زمانی که این گزینه را دوباره خاموش نکنید نمی‎توانید نوار ابزار را تغییر اندازه بدهید.

ادغام سازی

یک روش دیگر برای جاسازی آیکون‎ها در نوار ابزار وجود دارد. صفحه تنظیمات نوار ابزار را به پایین ببرید تا بخش Combine taskbar buttons را مشاهده کنید. روی کادر منوی زیر آن کلیک کنید. شما سه گزینه را مشاهده خواهید کرد: Always, hide labels، When taskbar is full و Never

Always, hide labels به این معنا است که ویندوز همیشه چند فایل باز شده از یک اپلیکیشن واحد (مثل تب‎های مرورگر) را با یک دیگر ادغام کرده و به شکل یک دکمه در نوار ابزار نمایش می‎دهد. برای مشاهده یک پیش نمایش از تعداد فایل‎های باز شده توسط این اپلیکیشن ماوس خود را روی این دکمه ببرید.

When taskbar is full به طور طبیعی برای هر کدام از فایل‎هایی که شما باز کرده‎اید یک دکمه جداگانه را نمایش می‎دهد. اما زمانی که نوار ابزار پر شود این دکمه‎های جدا از هم دوباره فشرده می‎شوند. و Never به معنای آن است که دکمه‎های نوار ابزار هرگز با یک دیگر ادغام نمی‎شوند و اهمیتی ندارد که نوار ابزار پر شده باشد یا نه.

سینی سیستم را سفارشی سازی کنید

و در نهایت شما می‎‌توانید انتخاب کنید کدام آیکن‎ها در سینی سیستم (گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش) ظاهر شوند.

ابتدا به پایین صفحه تنظیمات نوار ابزار بروید تا بخش Notification Area را مشاهده کنید. حالا روی لینک Select which icons appear on the taskbar کلیک کنید.

 در صفحه Select which icons appear on the taskbar آیکون‎هایی را که مایلید در سینی سیستم نمایش داده شوند را روشن کنید و آنهایی را که نمی‎خواهید دیده شود را خاموش کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟