روشی جالب برای محدود کردن پهنای باند در دسترس ویندوز 10
با تنظیم این قابلبت مخفی سرعت دانلود آپدیت‌های ویندوز را کنترل کنید
از زمان انتشار ویندوز 10 تا به‌امروز یکی از انتقادات مهمی که به مایکروسافت گرفته شده اشغال پهنای باند در دسترس برای دریافت به‌روزرسانی‌های ویندوز است. مشکل آن‌جاست که مایکروسافت به‌کاربران اجازه توقف آپدیت‌ها را نمی‌دهد. برای رهایی از این مشکل تنها یک راه وجود دارد: تنظیم اتصال موجود به‌عنوان Metered.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت به‌خوبی از مشکلات کاربران در خصوص آپدیت‌های ویندوز آگاه است. آن‌ها تاکنون چندین گزینه مختلف را به‌منظور بررسی دانلود و پهنای باند آپلود برای دریافت آپدیت‌های ویندوز آزمایش کرده‌اند.

امکان محدود کردن سرعت دانلود و آپلود آپدیت ویندوز اولین بار در "ویندوز اینسایدر بیلد 16241" در ماه جولای ارائه شد. حتما می‌دانید که امکانات در دسترس در اینسایدر بیلدز بعدی در ماه اکتبر سال جاری تحت‌عنوان "آپدیت فال کریتورز" در اختیار کاربران پی‌سی قرار می‌گیرد. پس، شاید باید خوشحال باشید زیرا با این آپدیت، امکان محدود کردن سرعت دانلود برای آپدیت‌های بعدی ویندوز امکان‌پذیر می‌شود.

مطلب پیشنهادی

مراقب باشید ویندوز اینترنت موبایل‌تان را  به تاراج نبرد
پی‌سی‌های ویندوزی به‌شدت گرسنه دیتا هستند

چگونه سرعت دانلود در ویندوز 10 را محدود کنیم؟

در ذهن داشته باشید که برای کنترل پهنای باند دانلود آپدیت ویندوز حتما باید "not Skip Ahead" ویندوز اینسایدر بیلد روی سیستم شما نصب و در حال اجرا باشد. اگر همه چیز آماده است، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- اپ Settings را باز کنید.

2- به Update & Recovery بروید.

3- در بخش "ویندوز آپدیت" روی Advanced Options کلیک کنید.

4- در صفحه بعد، روی Delivery Optimization کلیک کنید.

5- در این قسمت، روی Advanced Options کلیک کنید.

6- در صفحه بعد، مشاهده می‌کنید که می‌توان درصد استفاده از پهنای باند اختصاص داده شده به "ویندوز آپدیت" را تعیین کرد. برای فعال کردن این قسمت، باید گزینه "Limit how much bandwidth is used for downloading updates in the backgrond" را تیک بزنید.

به‌همین شکل، می‌توان پهنای باند آپلود برای آپدیت ویندوز و آپلودهای ماهانه را محدود کرد. ویندوز 10 امکان در اختیار گذاشتن آپدیت‌های ویندوز برای سایر دستگاه‌های موجود در شبکه را فراهم می‌کند.

با این وجود، هم‌چنان یک مشکل وجود دارد. کاربر نمی‌تواند در هنگام تخصیص دادن پهنای باند از مقدار عددی استفاده کند. به‌هر حال، قابلیت کنترل بر روی پهنای باند از زمان انتشار آپدیت فصل پاییز در اختیار کاربران ویندوز 10 قرار می‌گیرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟