چند نکته برای فروش گوشی قدیمی قبل از خرید جدیدترین مدل بازار
برای فروش بهتر گوشی قدیمی خود به این توصیه‌ها عمل کنید
همه دوست دارند گوشی‌های قدیمی خود را بفروشند و به‌جای آن یک گوشی جدید با آخرین فناوری‌های روز را تهیه کنند. اما فرآیند فروش گوشی قدیمی آن‌چنان هم کار ساده‌ای نیست. ابتدا باید آن‌را به‌طور کامل تمیز کنید، تمام اکانت‌ها را غیرفعال کنید و در نهایت جایی را پیدا کنید که بتوانید گوشی را به‌قیمت خوبی بفروشید. این‌ها کارهایی هستند که از حوصله خیلی‌ها خارج است.

1606683296_1_0.gif

اما اگر کارها را مرحله به مرحله پیش ببرید متوجه می‌شوید که خیلی هم کار سختی نیست. بهتر است با هم نگاهی داشته باشیم به کارهایی که باید هنگام فروش گوشی قدیمی‌تان انجام دهید.

مطلب پیشنهادی

چگونه گوشی دست دوم خود را با بهترین قیمت بفروشیم؟
فروش گوشی دست دوم با بهترین قیمت

اول از همه ببینید که کجا می‌توانید بفروشید

اگر تمایلی به مراجعه به فروشگاه‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند ندارید می‌توانید از سایت‌هایی مانند شیپور یا دیوار استفاده کنید. کافی است اطلاعات گوشی‌تان را روی این سایت‌ها آگهی کنید و بعد از پیدا شدن مشتری و توافق بر سر قیمت نهایی آن‌را بفروشید.

ظاهر بیرونی گوشی را تمیز کنید

قبل از پیدا کردن مشتری باید تا حد امکان گوشی را تمیز کنید. اگر قاب و کاور آن خراب و کثیف است بهتر است آن‌ها را عوض کنید. اگر گوشی مشکل فیزیکی دارد به‌عنوان مثال نمایشگر آن شکسته و آسیب دیده یا این‌که دکمه تنظیم صدا شکسته نباید انتظار داشته باشید تا پول خوبی از بابت فروش گوشی به‌دست آورید.

البته، می‌توانید مشکلات فیزیکی گوشی را رفع و بعد اقدام به فروش کنید. مگر این‌که وقت‌تان ارزش بیشتری داشته باشد و تصمیم بگیرید گوشی را با همان شرایط اولیه بفروشید.

به هیچ‌عنوان از مواد پاک‌کننده‌ای که در گوشه و کنار خانه پیدا می‌کنید استفاده نکنید چون معمولا آن‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند و می‌توانند به گوشی آسیب برسانند. بهتر است از پارچه یا دستمال میکروفیبر استفاده کنید. حتی می‌توانید از دستگاه‌های باد برای تمیز کردن داخل پورت‌ها استفاده کنید.

وقتی از پلتفرم آنلاین برای فروش استفاده می‌کنید عکس‌هایی که از گوشی روی این سایت‌ها قرار می‌دهید حرف اول را می‌زنند. عکس‌ها باید شفاف، واضح و روشن باشند و سعی کنید از همه زوایای گوشی عکس بگیرید.

هرگونه مشکل فیزیکی یا رنگ رفتگی باید در عکس‌ها به‌خوبی مشخص شود تا بعد از فروش مشکلی پیش نیاید و باعث آزردگی خاطر خریدار و شکایت آن‌ها نشود.

همه اطلاعات شخصی روی گوشی را پاک کنید

بعد از پاک کرن ظاهر بیرونی گوشی نوبت به چیزهایی می‌رسد که داخل آن است. یعنی زمان آن رسیده تا گوشی را فرمت کنید. گوشی‌های آندرویدی یا iOS معمولا به اکانت‌های شخصی متصل هستند و شاید هم قابلیت ردگیری مکانی آن‌ها فعال باشد تا زمانی‌که به هر دلیلی گوشی را گم کردید بتوانید آن‌را دوباره پیدا کنید.

اگر این سرویس‌ها را غیرفعال نکنید نمی‌توانید دستگاه را "فکتوری ریست" کنید. برای iOS وارد Settings شوید، به iCloud بروید و گزینه Find My iPhone را غیرفعال کنید. برای آندروید به مسیر Settings->Google->Location بروید و تیک هر دو چک‌باکس را بردارید. بعد از این کارها، اطلاعات شخصی را پاک کنید تا به مرحله فکتوری ریست برسید. برای iOS مسیر Settings->General->Reset را دنبال و گزینه Erase All Content & Settings را انتخاب کنید. برای آندروید مسیر Settings->Backup & Reset->Factory Data Reset->Reset Phone->Erase Everything را دنبال کنید.

ببینید قیمت فعلی گوشی‌تان چقدر است

سری به سایت‌های فروش کالاهای دست دوم بزنید تا قیمت‌ها دست‌تان بیاید و راحت‌تر روی گوشی‌تان قیمت‌گذاری کنید. سعی کنید قیمتی که روی گوشی می‌گذارید منصفانه باشد تا خریداران احتمالی راغب به تماس با شما باشند.

حتما رو در رو معامله کنید

برای این‌که اعتمادسازی کنید سعی کنید در صورت امکان معامله حضوری داشته باشید تا در زمان فروش کالا مشتری را از نزدیک ببینید و اگر سئوالی برای‌شان وجود دارد به آن‌ها پاسخ دهید. این کار باعث می‌شود تا اعتماد مشتری به شما بیشتر شود و راحت‌تر تصمیم به خرید بگیرند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟