Windows Boot Loader
چگونه مشکلات مربوط به بوت لودر ویندوز را برطرف کنیم
اگر شما کاربر دائمی‎ یک سیستم تحت ویندوز باشید احتمالا متوجه شده‎اید که بعد از روشن کردن کامپیوتر ویندوز مدت زمانی را صرف فراخوانی اجزای ضروری خود که همان بوت لودر ویندوز است می‎کند تا تمام بخش‎های ویندوز و فایل‎های اجرایی بارگیری شود. در این فرآیند اگر مشکلی رخ دهد ویندوز نمی‎تواند مرحله بوت لودر را طی کرده و درست در زمان آغاز به کار سیستم عامل پیغام خطایی را نمایش می‎دهد. در چنین شرایطی باید به دنبال برطرف کردن مشکل بوت لودر ویندوز باشید.

1606683296_1_0.gif

اگر درست در زمان آغاز به کار سیستم عامل ویندوز با یک پیغام خطا مواجه شدید، به احتمال زیاد موضوع مربوط به خطایی در بوت لودر ویندوز است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد عواملی که باعث بروز مشکلات بوت لودر ویندوز می‎شود و راهکارهای برطرف کردن آن صحبت کنیم.

چگونه به طور دستی مشکلات مربوط به بوت لودر ویندوز را برطرف کنیم؟

این روش بسیار ساده و راحت است و شما با طی کردن مرحله به مرحله راهنمای زیر می‎توانید این مشکل را برطرف کنید.

مرحله 1: برای برطرف کردن مشکل از Windows Installation Media یا Recovery Partition استفاده کنید.

1

اگر ویندوز شما اجرا نمی‎شود ساده‎ترين راه برای رفع فوری این مشکل استفاده از بخش عیب یابی بارگیری ویندوز با استفاده از کلید F8 در زمان آغاز به کار کامپیوتر است. بعد از وارد شدن به بخش عیب یابی با استفاده از گزينه‎های مختلف موجود می‎توانید مشکل مربوط به آغاز به کار ویندوز را برطرف کنید. اگر قادر به دستیابی به بخش عیب یابی روی دستگاه خود نیستید می‎توانید از دیسک نصب ویندوز کمک بگیرید که شما را به بخش احیای سیستم عامل هدایت می‎کند و گزینه‎های مشابه‎ای را برای برطرف کردن مشکلات بوت لودر در اختیار شما می‎گذارد.

مرحله 2: اجازه دهید سیستم خودش کار احیا را انجام دهد

ویندوز این توانایی را دارد تا مشکلات را شناسایی کرده و به طور خودکار آنها را برطرف کند. این قابلیت در مورد مشكلات مربوط به بوت لودر نیز قابل انجام است. ویندوز به یک سیستم عیب یابی ویژه برای برطرف کردن همه نوع مشکلی مجهز است.

قبل از هر چیز، دیسک نصب ویندوز 10 را وارد کنید و بعد کامپیوتر را ری‎استارت کنید. در حین بوت باید کلید F8 را فشار دهید. حالا صفحه مربوط به نصب ویندوز را مشاهده می‎کنید. در این صفحه باید گزینه Repair Your Computer را انتخاب کنید.

2

حالا شما به صفحه دیگری هدایت خواهید شد که در این صفحه باید گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید. این گزینه صفحه تنظیمات پیشرفته (Advanced) را باز خواهد کرد.

3

در این مرحله شما باید گزینه Startup Repair را انتخاب کنید.

4

حالا شما باید سیستم عامل هدف خود را انتخاب کنید. در اینجا تنها کافی است روی نماد ویندوز 10 کلیک کنید.

بعد از انتخاب سیستم عامل هدف کامپیوتر شما ری‎استارت شده و شروع به شناسایی مشکلات مربوط به شروع به کار ویندوز می‎کند. سپس بعد از شناسایی مشکلات احتمالی به طور خودکار آنها را برطرف می‎کند.

5

به این ترتیب شما می‎توانید به طور خودکار مشکلات مربوط به بوت لودر ویندوز را برطرف کنید.

مرحله 3: از خط فرمان برای احیای Master Boot Record استفاده کنید

اگر طی کردن مراحل قبل مشکلات مربوط به بوت لودر را برطرف نکرد، بازیابی دستی می‎تواند بهترین گزینه برای رفع مشکل باشد و برای این منظور باید به سراغ خط فرمان برويد.

قبل از هر چیز، دیسک نصب ویندوز 10 را وارد کنید و بعد کامپیوتر را ری‎استارت کنید. در حین بوت باید کلید F8 را فشار دهید. حالا صفحه مربوط به نصب ویندوز را مشاهده می‎کنید. در این صفحه باید گزینه Repair Your Computer را انتخاب کنید.

2

حالا شما به صفحه بعد هدایت خواهید شد که در این صفحه باید گزینه Command Prompt را انتخاب کنید. این گزینه اپلیکیشن Command prompt را باز خواهد کرد.

6

حالا باید فرمان زير را در پنجره خط فرمان وارد کنید:

bootrec /fixmbr

7

حالا این فرمان را وارد کنید:

bootrec /fixboot

8

سپس چند ثانیه منتظر باشید تا مشکلات مربوط به بوت لودر ویندوز برطرف شود. بعد از اتمام کار کامپیوتر خود را ری‎استارت کنید تا بارگیری ویندوز به طور کامل انجام شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟