14/11/1396 - 16:50
با ساخت یک فولدر غیرقابل نفوذ از پاک شدن و تغییر نام فولدرها در ویندوز جلوگیری کنیم
اگر شما هم مثل خیلی دیگر از کاربران کامپیوترهای شخصی مایل هستید یک فضای اختصاصی و ایزوله شده برای محافظت از محتوای فولدرهای خود در اختیار داشته باشید می‎توانید با طی کردن چند مرحله ساده از پاک شدن یا تغییر نام فولدرهای مورد نظر خود جلوگیری كنيد.

1606683296_1_0.gif

ما در ادامه این مقاله دو روش بسیار ساده را به شما معرفی می‎کنیم که توسط آن می‎توانید از پاک شدن یا تغییر نام فولدرهای مورد نظر خود جلوگیری كنيد.

روش اول: استفاده از پنجره خط فرمان

قبل از هر چیز به منوی استارت برويد و عبارت cmd را در کادر جستجو وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا پنجره Command Prompt باز شود.

قبل از ادامه کار به یاد داشته باشید كه شما نمی‎توانید در دایرکتوری ریشه یا ابزار ذخیره سازی یک فولدر غیرقابل حذف و غیرقابل تغییر نام ایجاد کنید. بنابراین با تایپ نام یکی دیگر از درایوهای خود غیر از درایوی که ویندوز در آن نصب شده است (مثل D:, E:, F) وارد آن شوید.

فرمان md lpt1\ (md فرمان ساخت دایرکتوری است) را تایپ کنید تا این دایرکتوری یا فولدر ویژه شما ساخته شود. حالا شما می‎توانید فایل‎های ارزشمند خود را در این فولدر ذخیره كنيد.

حالا سعی کنید این فولدر را حذف کنید و یا نام آن را تغییر دهید. هر زمان که شما قصد انجام چنین کاری را داشته باشید ویندوز یک پیغام خطا را به شما نمایش می‎دهد و دیگر نمی‎توانید با این روش این فولدر را پاک کرده یا تغییر نام دهید.

چگونه این فولدر غیرقابل نفوذ را پاک کنیم

1. ابتدا پنجره خط فرمان را باز کنید.

2. فرمان D: را تایپ کنید (اگر فولدر را در درایو D ساخته بودید) و بعد کلید اینتر را فشار دهید.

3. حالا فرمان rd lpt1\ را تایپ کنید (rd فرمان مربوط به حذف دایرکتوری است)  تا این فولدر حذف شود.

روش دوم: رد کردن از طریق مجوز امنیتی

در این روش شما می‎توانید با گرفتن حق حذف یا تغییر نام هر کدام از فولدرهای موجود در کامپیوتر از انجام چنین کاری جلوگیری كنيد.

ابتدا یک فولدر جدید بسازيد و یا یکی از فولدرهای موجود را انتخاب کنید. سپس روی آن راست کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه properties را انتخاب کنید.

حالا در پنجره properties تب Security را انتخاب و بعد از آن روی دکمه Edit کلیک کنید.

در این مرحله باید بخش Users (Your-PC\Users) را انتخاب کنید و در پنجره تعیین سطح مجوز برای این فولدر کادر Deny مربوط به full control را علامت بزنید.

حالا سعی کنید این فولدر را حذف کنید و یا نام آن را تغییر دهید. هر زمان که شما قصد انجام چنین کاری را داشته باشید ویندوز یک پیغام خطا با پیغام You need permission to perform this action را نمایش می‎دهد.

برای برگرداندن مجوز به این فولدر مراحل بالا تا رسیدن به پنجره تعیین سطح مجوز برای این فولدر را طی کرده و این بار کادر Allow مربوط به full control را علامت بزنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر احمد زرگری
احمد زرگری

سلام من یه مشکلی تو کامپیوتر دارم اونم این که فایلهای داخل هارد دیسک هر چند وقت پاک می‌شود. چندین آنتی ویروس نصب کردم ولی ویروس شناسایی نشد. فایل ها و پوشه ها و درایوها رو read only کردم اما باز هم فایل پاک شد نمیدونم چیکار کنم. اگه راهی هست لطفاً راهنمایی کنید. فایل های کامپیوتر هم عکس است و حجم و تعدادشان خیلی زیاد است.


تصویر Sadeq
Sadeq

راه حل اولی عالی بود خیلی وقت بود دنبال همچین چیزی بود دمتووون گرممم