سنسوری که وسایل قدیمی خانه را هوشمند می‌کند
تماشا کنید: این مگاسنسور تمام اتفاقات داخل خانه‌ را زیر نظر دارد
راه‌های مختلفی برای ساخت شبکه IoT و خانه‌های هوشمند وجود دارد که شاید پیاده‌سازی آن‌ها کار ساده‌ای نباشد. اما محققان موفق به ساخت سنسوری شده‌اند که با اتصال به پریز برق تمام رویدادهای داخل خانه را ردگیری می‌کند. به کمک این سنسور می‌توان به سادگی دستگاه‌های متصل به هم را برای تشکیل شبکه اینترنت اشیا استفاده کرد.

1606683296_1_0.gif

اگر قصد ساخت یک خانه هوشمند را در سر دارید یا باید از دستگاه‌های متصل به اینترنت استفاده کنید که یک به یک با یکدیگر لینک باشند یا سنسورهای مخصوصی که برای این کار وجود دارد را به وسایل قدیمی خانه خود اضافه کنید تا به این ترتیب یک شبکه منسجم IoT در اختیار داشته باشید. ولی شاید راه ساده‌تری هم وجود داشته باشد.

محققان دانشگاه "کارنگی ملون" مفهوم جدیدی از یک هاب را توسعه داده‌اند که وقتی به پریز برق وصل می‌شود، دیتای محیط پیرامون خود را ردگیری می‌کند. یعنی با این کار به سنسوری تبدیل می‌شود که تمام فضای اطراف را ردگیری می‌کند. برنامه‌نویسان حاذق و باتجربه با در دست داشتن این هاب می‌توانند خانه هوشمندی بسازند که کارهای روزانه داخل خانه را به‌راحتی انجام می‌دهد.

مطلب پیشنهادی

خانه‌های هوشمند چه امکانات رفاهی برای ما دارند
خانه‌های هوشمند در یک قدمی شما

محققان مذکور در هفته‌ای که گذشت؛ سنسور جدید خود به‌نام "سنسورهای مصنوعی" را در همایش تعامل بین انسان و کامپیوتر معرفی کردند. همان‌طور که ویدیو نشان می‌دهد کافی است آن را به یک پورت USB دیواری وصل کنید. سپس این سنسور به‌صورت خودکار شروع به گردآوری اطلاعات از محیط اطراف می‌کند و از طریق وای‌فای اطلاعات به‌دست آمده را روی سیستم کلاود آپلود می‌کند.

سیستم یادگیری ماشین که روی دستگاه وجود دارد، نتایج آپلود شده را به رویدادهای قابل تشخیص تبدیل می‌کند. به‌عنوان مثال، یک الگوی صوتی خاص نشان می‌دهد که "ماشین ظرفشویی در حال کار است". یعنی این دستگاه وسایل خانه را به سنسورهای مصنوعی تبدیل می‌کند. متخصصان می‌توانند از آن‌ها به‌عنوان محرک‌های دیجیتالی برای سایر رفتارهای IoT استفاده کنند.

تنها ایراد وارد بر این دستگاه از قلم انداختن یک مورد است: دوربین. سازندگان آن نسبت به حریم شخصی کاربران حساسیت زیادی دارند و به همین دلیل است که اطلاعات محیطی خام روی ابر آپلود نمی‌شود و تنها نتایج آنالیز شده ذخیره می‌شود. این سنسور هنوز مراحل آزمایشی را پشت سر می‌گذارد و در فاز نمونه اولیه است ولی قطعا جایگزین بسیار مناسبی برای تگ‌های جداگانه‌ای است که با اضافه شدن به وسایل قدیمی خانه آن‌ها را به دستگاه‌های هوشمند تبدیل می‌کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟