اگر بتوانید توجه کسی را به‌خوبی جلب کنید، ممکن است بتوانید زندگی‌اش را تغییر دهید
چگونه فقط در ۶۰ ثانیه بهترین تأثیر را روی مخاطب خود داشته باشیم
وقتی صحبت از شبکه و نتورکینگ می‌شود شاید نوعی حس علاقه و تنفر نسبت به‌آن داشته باشیم. از یک طرف، ساعت‌ها وقت صرف کردن در شبکه‌های مجازی و اینترنت خسته کننده و کلافه کننده است. اما از طرف دیگر، این‌که می‌توانیم در این دنیای بزرگ با فردی که در یک نقطه دیگر از جهان قرار دارد ارتباط برقرار کنیم حس خوب و رضایت‌بخشی به‌ما دست می‌دهد.

1606683296_1_0.gif

در دنیای آنلاین، وقتی برای اولین بار با کسی صحبت می‌کنید باید خیلی سریع نظر طرف مقابل را جلب کنید و اثر خوبی بر روی او بگذارید در غیر این‌صورت توجه وی را از دست می‌دهید. حالا وقتی قرار است با کسی از نزدیک و رو در رو ملاقات کنید وضعیت چگونه است؟

یک موضوع آن است که قرار نیست هر کسی که ملاقات می‌کنید لزوما از شما خوش‌اش بیاید. این دو هدف را مدنظر داشته باشید: یک خاطره خوب به‌جا بگذارید و این‌که به‌گونه‌ای مکالمه کنید که طرف مقابل احساس کند از صحبت با شما چیز باارزشی به زندگی‌اش اضافه شده است. بله، این‌ها اهداف بزرگی هستند، اما اگر نتوانید هیچ‌کدام از آن‌ها را به‌انجام برسانید پس ملاقات شما بی‌نتیجه بوده است.

پس، چطور می‌توان در عرض تنها 60 ثانیه به این دو هدف بزرگ رسید؟ این احتمال وجود دارد که اگر در این 60 ثانیه به هدف‌تان برسید پس مطمئنا برای مدت زمان بسیار بیشتری توجه آن‌ها را به‌خود جلب می‌کنید.

در ابتدای ملاقات همیشه دو نکته خیلی مهم را رعایت کنید: محکم و قوی با طرف‌تان دست دهید و همواره یک لبخند واقعی بر لب داشته باشید. لازم نیست خودتان را بیش از اندازه هیجان‌زده نشان دهید یا تلاش کنید تا شاد، جالب توجه و قابل اعتماد به‌نظر برسید.

از این لحظه به‌بعد، تنها هدف شما باید مجاب کردن آن‌ها به صحبت درباره جالب‌ترین و محبوب‌ترین موضوع مورد علاقه‌شان باشد: خودشان.

سعی کنید همان ابتدای کار موضوعی را مطرح کنید و نظری درباره آن بدهید که به هر دوی شما ربط داشته باشد. مثلا غذایی که در حال خوردن آن هستید، مراسمی که به‌آن رفته‌اید یا حتی لباسی که بر تن کرده‌اید. اصلا مهم نیست که این اولین نظر چیست، فقط سعی کنید طوری آن‌را بیان کنید که بتوانید مکالمه خود را با آن پیش ببرید.

نکته بعدی تلاش برای خنداندن یا لبخند زدن آن‌ها است. این کار باعث می‌شود تا به‌قول معروف یخ مجلس آب شود. حتی اگر یادشان برود که درباره چه چیزی حرف می‌زدید، حداقل یادشان می‌ماند که آن‌ها را خوشحال کردید.

مطمئنا همه رابطه‌ها و تعلاملات کامل و بی‌نقص نخواهد بود. در واقع، اکثر اوقات این‌گونه نیست. بعضی وقت‌ها مخاطبان شما لبخند نخواهند زد. خیلی از اوقات، روحیه آن‌ها پایین است، حوصله صحبت کردن ندارند یا در شرایط مناسبی به‌سر نمی‌برند. بدون این‌که به نتیجه آن توجه کنید، سعی کنید مکالمه را به‌سوی آن‌ها سوق دهید و احساسات خوب را پخش کنید. هیچ وقت نمی‌توانید حدس بزنید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟