راهکارهایی برای چند پیغام خطای رایج شبکه
اگر اتصال شبکه شما به‌درستی پیکربندی نشده باشد یا دچار نقص فنی شود، معمولا برخی از پیغام‌های خطا را در صفحه مشاهده می‌کنید. این پیغام‌ها، سرنخ مفیدی از ماهیت مشکل می‌دهند که می‌توانید با داشتن اطلاعاتی از دلایل وقوع آن‌ها اقدام به حل مشکل به‌وجود آمده کنید.

1606683296_1_0.gif

شما می‌توانید برای عیب‌یابی و رفع مشکلات شبکه، از لیست پیغام‌های خطای رایج شبکه زیر، استفاده کنید.

خطای A Network Cable Is Unplugged

این پیغام‌ها در شکل بالون دسکتاپ ویندوز، ظاهر می‌شوند. شرایط مختلفی از جمله کابل کشی نامناسب یا مشکلات مربوط به درایورهای دستگاه، می‌توانند باعث ایجاد این نوع از خطا شوند که هر کدام راه‌حل‌های مختص خود را دارند.

اگر اتصال سیمی باشد، ممکن است دسترسی شما به شبکه قطع شود. پس بهتر است هرچه سریع‌تر اقدام به حل مشکل نمایید. در صورتی‌که اتصال بی‌سیم باشد، احتمالا شبکه شما به‌طور عادی کار خواهد کرد اما این پیغام خطا تا زمانی‌که مشکل آن رفع نشود، مرتبا ظاهر خواهد شد و می‌تواند برای شما آزاردهنده باشد.

خطای IP Address Conflict (Address Already in Use)

اگر کامپیوتری به‌صورت دستی با یک آدرس آی‌پی که توسط دستگاه‌های دیگری در شبکه استفاده می‌شود، پیکربندی شود، آن کامپیوتر (و احتمالا دستگاه دیگر) دیگر قادر نخواهند بود از شبکه استفاده کنند. مثلا، دو دستگاه با آدرس آی‌پی 192.168.1.115 پیکربندی شوند. برای رفع این خطا، در صورتی‌که آدرس آی‌پی به‌صورت دستی تخصیص داده شده است، آی‌پی کامپیوتر را عوض کنید. این مشکل، همچنین در صورت تخصیص آی‌پی با سرویس DHCP نیز می‌تواند رخ دهد. روشن و خاموش کردن روتر و سپس کامپیوتر نیز در اکثر مواقع مشکل به‌وجود آمده را برطرف می‌کند. این خطا، خیلی معمول نیست و به‌ندرت اتفاق می‌افتد.

خطای The Network Path Cannot Be Found

زمانی‌که قصد دارید به دستگاه دیگری در شبکه متصل شوید، بروزرسانی پیکربندی TCP/IP، می‌تواند مشکل را برطرف کند.

اگر زمان یا تاریخ در دو دستگاه متفاوت باشد یا مجوزهای صحیح دسترسی به منبع را نداشته باشید، ممکن است این خطا را مشاهده کنید.

خطای Duplicate Name Exists on the Network

پس از روشن شدن کامپیوتری که متصل به یک شبکه محلی است، ممکن است این خطا را به‌صورت پیغام بالونی ویندوز مشاهده کنید. در صورت بروز آن، کامپیوتر شما قادر به‌ دسترسی به شبکه نیست. عوض کردن نام کامپیوتر، ممکن است مشکل به‌وجود آمده را رفع کند.

خطای Limited or No Connectivity

هنگامی‌که در تلاش برای باز کردن یک وب‌سایت یا منبع شبکه در ویندوز هستید، ممکن است یک پیغام خطای پاپ‌آپ دریافت کنید که با « Limited or No Connectivity » شروع می‌شود. ریست کردن استک TCP/IP راه‌حل رایجی برای رفع این خطا است.

خطای Connected With Limited Access

یک اشکال فنی در ویندوز باعث ایجاد این پیغام خطا می‌شود که این پیغام هنگام ایجاد انواع خاصی از اتصالات بی‌سیم پدیدار می‌شود. مایکروسافت در به‌روزرسانی سرویس پک برای سیستم های ویندوز ویستا، این مشکل را رفع کرد. هرچند ممکن است همچنان در سایر نسخه‌های ویندوز، این خطا را پیدا کنید. این خطا، همچنین ممکن است به دلایل دیگری در شبکه خانگی رخ دهد که ممکن است نیاز به ریست کردن روتر یا وصل و قطع اتصال وایرلس، داشته باشید.

خطای Unable to Join Network Failure" (error -3)"

این مشکل در صورت ناموفق بودن اتصال به شبکه وایرلس در Apple iPhone یا iPod touch رخ می‌دهد. به همان روشی که در کامپیوتر برای حل ناموفق بودن اتصال به Hotspot به‌کار می‌گیرید، می‌توانید به رفع این خطا نیز اقدام کنید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟