4 اپلیکیشن برتر که به شما کمک می‌کند روتر خود را کنترل کنید
دسترسی به تنظیمات روتر از طریق تلفن همراه
روتر دستگاهی است که امکان برقراری یک شبکه ب‎یسیم را در محیطی امن فراهم می‎کند. هر اتصال وای‎فای از این روتر استفاده می‎کند و به چندین کاربر اجازه می‎دهد به یک شبکه واحد متصل شوند. هر چه تعداد کاربران متصل شده به یک روتر بیشتر می‎شود سرعت شبکه نیز کاهش میابد. خیلی از مواقع پیش می‎آید که فکر می‎کنید چه خوب می‎شد اگر می‎توانستید این روتر را تنها از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنید. در ادامه اپلیکیشن‎هایی را بررسی خواهیم کرد که از طریق آن می‎توانید به طور بی‎سیم تنظیمات روتر را کنترل و مشکلات احتمالی آن را برطرف کنید.

1606683296_1_0.gif

در واقع هر کدام از تولیدکنندگان مطرح برای افزایش قابلیت مدیریت و کنترل روترهای خود اقدام به توسعه اپلیکیشن‎هایی می‎کنند که می‎توان آن را در تلفن هوشمند یا تبلت استفاده کرد. اپلیکیشن‎هایی که در ادامه این مقاله برای کنترل روتر به شما معرفی می‎شوند بر اساس تحقيقات گروه‎های کارشناسی و امتیازاتی که توسط کاربران دریافت کرده‎اند انتخاب شده‎اند.

1. Asus

شرکت ایسوس اپلیکیشن اختصاصی خود را برای کنترل روترهایش ارائه کرده است. با استفاده از این اپلیکیشن کاربران می‎توانند تمام قابلیت‎ها و امکانات ضروری روترهای این شرکت را با تلفن هوشمند خود کنترل کنند. همچین کاربران می‎توانند از طریق این اپلیکیشن نحوه کارکرد روتر را تجزیه و تحلیل کرده و داده استفاده شده را تحت نظر بگیرند. این امکانات بسیار کاربردی و مفید هستند و اگر شما از یک روتر برند ایسوس استفاده می‎کنید می‎توانید از قابلیت‎های این اپلیکیشن بهره‎مند شوید.

2.  Netgear

 

نت‎گیر یکی از معروف‎ترین برندهای جهانی تولید روتر است و تعداد کاربرانی که در سراسر جهان از این برند استفاده می‎کنند بسیار بالا است. با این سطح از محبوبیت و خدمات ارائه شده توسط این برند بعید به نظر می‎رسد که قابلیت کنترل و مدیریت بی‎سیم برای روترهای نت‎گیر در نظر گرفته نشده باشد. یک اپلیکیشن به نام Netgear genie وجود دارد که شما با نصب آن روی تلفن هوشمند خود می‎توانید به قابلیت‎هایی از جمله تجزیه و تحلیل داده، مدیریت شبکه و خیلی امکانات دیگر دسترسی پیدا کنید. بنابراین کاربران روترهای وای‎فای نت‎گیر نباید از این اپلیکیشن غافل شوند.

3. Linksys

روترهای این برند به ویژه در ایران از محبوبیت بیشتری نسبت به روترهای نت‎گیر برخوردار است و برای روترهای لینک‎سیس نیز اپلیکیشن مدیریتی در نظر گرفته شده است. از طریق این اپلیکیشن کاربران می‎توانند میزان مصرف داده را مشاهده کنند، از طریق گزینه‎های ویژه کنترل والدین سطوح مختلف دسترسی تعیین کنند، پهنای باند موجود در شبکه را به شکل سفارشی تقسیم کنند و خیلی دیگر از امکانات مدیریتی و نظارتی را در اختیار داشته باشند.

4. WiFi Router Master

WiFi Router Master ساده‎ترين اپلیکیشن برای اسکن شبکه، ای‎پی و وای‎فای است که به شما اجازه می‎دهد صفحه تنظیمات روتر خود و کلمه عبور آن را پیدا کنید. این اپلیکیشن را می‎توان به عنوان یک ابزار ای‎پی و پینگ نیز استفاده کرد. همچین به کمک این ابزار می‎توانید کاربران موجود در شبکه اختصاصی خود را شناسایی کرده و دسترسی کاربران غریبه را مسدود کنید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر سید جواد
سید جواد

استفاده بهینه از محتوای وب در جهت ارتقای دانش