بلاک شدن در واتس‌اپ
چگونه متوجه شویم که در واتس‌اپ بلاک شده‌ایم
وجود برخی نشانه‌ها ما را مطلع می‌کند که در واتس‌اپ بلاک شده‌ایم یا خبر. قصد داریم در این مقاله بهترین روش‌های سنجش بلاک شدن در واتس‌اپ را با شما به اشتراک بگذاریم.

1606683296_1_0.gif

شکی نیست که  واتس‌اپ در حال حاضر پر طرفدارترین نرم‌افزار پیام‌رسان موجود در اندروید و ‌iOS است. واتس‌اپ امکانات و ویژگی‌های زیادی را برای کاربران فراهم کرده است. به عنوان مثال اگر از واتس‌اپ استفاده کرده باشید حتما می‌دانید که این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد مطلع شوید که مخاطب شما چه زمانی پیام شما را خوانده است.(برای این کار کافیست انگشت خود را روی پیام مورد نظر نگاه داشته و آیکون اطلاعات بیشتر در بالای صفحه را انتخاب کنید تا زمانی که پیام شما به مخاطب رسیده و همچنین زمانی که مخاطب پیام شما را خوانده است را مشاهده کنید)

همچنین اگر مخاطب شما در حال تایپ کردن باشد واتس‌اپ آن را به شما نشان خواهد داد. در پیام‌رسان واتس‌اپ قابلیت بلاک کردن کاربران هم وجود دارد. بنابراین اگر قصد دارید دیگر تماس، پیام یا تصویری از یک مخاطب خاص دریافت نکنید کافیست آنها را بلاک کنید. اما اگر شخصی ما را در واتس‌اپ بلاک کرد چطور؟ آیا راهی هست که متوجه این موضوع شویم؟

چگونه متوجه شویم که در واتس‌اپ بلاک شده‌ایم یا خیر

اگرچه روش منحصر به فردی وجود ندارد تا از طریق آن مطمئن شویم شخصی ما را در واتس‌اپ بلاک کرده است یا خیر با این حال مجموعه‌ای از روش‌ها و نشانه‌ها وجود دارند که به وسیله آنها می‌توان متوجه این موضوع شد. در ادامه مقاله به این روش‌ها و نشانه‌ها خواهیم پرداخت.

۱. اطلاعات تماس شخص مورد نظر را ببینید

چگونه متوجه شویم که در واتس‌اپ بلاک شده‌ایم

برای شروع کافیست وارد صفحه گفتگو با طرف مقابل شده و به بالای صفحه نگاه کنید. اگر نمی‌توانید عکس پروفایل طرف مقابل و همچنین آخرین زمانی که آنلاین شده است را مشاهده کنید، احتمالا شما از طرف این کاربر بلاک شده‌اید. به هر حال به خاطر داشته باشید که این مورد به تنهایی نمی‌تواند ثابت کند که شما مسدود شده‌اید. شاید کاربر مورد نظر عکس خود را پاک کرده و یا تنظیماتی انجام داده است که افراد نتوانند از آخرین زمان ورود آنها به واتس‌اپ مطلع شوند.

۲. یک پیام برای مخاطب خود ارسال کنید

وقتی که در واتس‌اپ پیامی به یک شخص ارسال می‌کنید یکی از چندین آیکونی که در ادامه توضیح خواهیم داد در کنار پیام شما قرار خواهد گرفت.  آیکون شبیه به ساعت نشانه این است که هنوز پیام از تلفن شما ارسال نشده است (مثلا شاید ارتباط شما با اینترنت قطع است). یک تیک خاکستری نشانه این است که پیام شما به سرور واتس‌اپ ارسال شده است. دو تیک خاکستری نشانه این است که پیام شما به دست مخاطب رسیده‌است. دو تیک آبی رنگ نشانه‌ این است که مخاطب پیام شما را خوانده است.

اگر شخصی شما را بلاک کرده باشد و پیامی به وی ارسال کنید فقط یک تیک به شما نشان داده خواهد شد. این مورد اگر با مورد قبلی همراه شد می‌توانید کمی مطمئن‌تر شوید که از طرف شخص مورد نظر بلاک شده‌اید.

۳. سعی کنید با مخاطب خود تماس بگیرید

پس از امتحان گزینه‌های قبلی باید با مخاطب خود در واتس‌اپ تماس بگیرید. اگر مخاطب به تماس شما پاسخ داد بنابراین شما بلاک نشده‌اید. اما اگر کاربری شما را مسدود کرده باشد، شما می‌توانید با وی تماس بگیرید و صدای بوق خوردن هم خواهید شنید اما هیچ‌کس به تماس شما پاسخی نخواهد داد.

۴. کاربر مورد نظر را به یک گروه در واتس‌اپ اضافه کنید

به خاطر داشته باشید که یک مشکل ساده در اینترنت نیز می‌تواند باعث مشکلاتی که تا اینجا عنوان کردیم شود. به همین خاطر باید سراغ نشانه بعدی برویم. نشانه‌ بعدی علامتی است که مطئمن‌ترین راه برا دانستن آن است که در واتس‌اپ بلاک شده‌ایم یا خیر. برای انجام این روش باید یک گروه در واتس‌اپ با شماره‌ای که می‌خواهید آن را آزمایش کنید، ایجاد کنید. اگر آن شخص شما را مسدود کرده باشد پیامی دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه شما اجازه اضافه کردن این شماره به گروه را ندارید. اگر این پیام را دریافت کردید یعنی مطمئنا بلاک شده‌اید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟