قابلیت جدید در نسخه iOS 11.4.1
قابلیت USB Restricted Mode را فعال کنید تا گوشی شما غیرقابل نفوذ شود
وقتی از تاچ‌آی‌دی یا فیس‌آی‌دی و کد عبور برای قفل کردن گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنید ایمنی این دستگاه فوق‌العاده افزایش پیدا می‌کند، اما اگر ابزار USB تخصصی به پورت لایتنینگ آن وصل شود داستان کاملا عوض می‌شود. در این مطلب به‌شما آموزش می‌دهیم تا با فعال کردن "حالت محدود USB" در برابر این حالت نیز ایمن شوید.

1606683296_1_0.gif

ویژگی USB Restricted Mode چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که از آیتونز برای بکاپ گرفتن آیفون استفاده می‌کنید، اگر از USB برای اتصال به‌پورت لایتنینگ این گوشی استفاده شود به‌کمک ابزار نفوذ در رمز عبور می‌توان به‌راحتی گوشی آیفون را هک کرد.

وقتی USB Restricted Mode فعال شود، دستگاه شما به‌طور کامل دسترسی به گوشی از طریق USB را قطع می‌کند و به‌این ترتیب احتمال هرگونه حمله به آن از بین می‌رود. البته توجه داشته باشید که گوشی نباید حداقل برای بیشتر از یک ساعت آنلاک شده باشد.

هم‌چنین، با توجه به مکانی که در آن زندگی می‌کنید می‌توانید از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید، پس اگر در سفر هستید و می‌خواهید از این مسئله جلوگیری کنید، می‌توانید موقتا FaceID یا TouchID را غیرفعال کنید و در عوض برای وارد شدن به گوشی از همان رمز عبور استفاده کنید.

ویژگی USB Restricted Mode را فعال کنید

اپل طی چند روز گذشته نسخه iOS 11.4.1 را منتشر کرد. در این نسخه که با تغییرات بسیار کمی همراه است، ویژگی امنیتی جدید iOS 12 در اختیار کاربران iOS 11 قرار گرفته است. بنابراین، برای فعال کردن USB Restricted Mode، به نوتیفیکیشن قرمز رنگی که روی آیکون تنظمیات قرار دارد بروید تا سیستم‌عامل را به آخرین نسخه به‌روزرسانی ارتقاء دهید.

بعد از تکمیل این فرآیند، Settings را باز کنید و به‌قسمت Touch ID & Passcode بروید. اگر از گوشی آیفون ایکس استفاده می‌کنید باید به‌بخش Face ID & Passcode بروید. از شما خواسته می‌شود برای ورود به صفحه بعدی رمز عبورتان را وارد کنید.

حالا برای فعال شدن USB Restricted Mode باید مطمئن شوید که امکان استفاده از اکسسوری‌های USB خاموش شده است. شاید کمی گیج شده باشید. برای روشن شدن این موضوع یک سئوال از شما می‌پرسیم: "آیا تمایل به فعال کردن اکسسوری‌های USB دارید تا از این طریق گوشی شما هک شود؟" البته که پاسخ شما منفی است. پس این گزینه را غیرفعال کنید.

یک نکته دیگر

لازم به‌ذکر است که تاکنون هیچ‌کسی موفق به هک USB Restricted Mode نشده است. اما، به‌محض این‌که این ویژگی در دسترس عموم کاربران قرار گرفت و خبر آن منتشر شد، یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری موفق به کشف روزنه‌ای شد که می‌تواند شمارنده مربوط به محاسبه مدت زمان آنلاک نشدن گوشی را ریست کند.

حتما شرکت اپل برای رفع این مشکل وصله امنیتی جدیدی منتشر می‌کند، اما تا پیش از آن، اگر گوشی شما سرقت شد، این امکان وجود دارد که با استفاده از ابزار مخصوص و از طریق پورت لایتنینگ، دستگاه را هک کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟