هرگز از سشوار یا مایکروویو برای خشک کردن گوشی آب خورده استفاده نکنید
گوشی آب خورده را با انجام این ده کار به‌سادگی احیاء کنید
اگر گوشی شما داخل آب افتاده و به‌قول معروف حسابی آب خورده است اصلا وحشت نکنید! اگر خیلی سریع عمل کنید و به‌موقع گوشی را از داخل آب بیرون بیاورید به‌احتمال زیاد می‌توانید از آسیب دیدگی آن جلوگیری کنید. در مطلب امروز، قصد داریم تا شیوه خشک کردن گوشی و احیای دوباره آن‌را به‌شما آموزش دهیم.

1606683296_1_0.gif

قبل از هر کاری، خیلی سریع گوشی را از آب دربیاورید. با گذشت زمان، آب بیشتری از طریق شکاف‌ها و درزها وارد گوشی می‌شود. به‌محض در آوردن آن از داخل آب یا هر مایع دیگر باید بدون فوت وقت چند کار مهم را انجام دهید. البته، در این بین چندین کار هم هست که اصلا نباید انجام دهید.

کارهایی که باید از انجام آن‌ها پرهیز کنید.

- گوشی را به هیچ‌عنوان روشن نکنید.

- هیچ کدام از دکمه‌ها یا کلیدها را فشار ندهید.

- گوشی را تکان ندهید و هیچ ضربه‌ای روی آن وارد نکنید.

- روی آن فوت نکنید چون این کار می‌تواند قطره‌های آب را وارد قسمت‌های داخلی گوشی که در امان مانده بودند کند.

اصلا برای خشک کردن گوشی از وسایلی مانند سشوار و مایکروفر استفاده نکنید.

ده مرحله‌ای که برای نجات گوشی آب خورده‌تان باید انجام دهید

1- اگر گوشی هنوز روشن است، آن‌را خاموش کنید و به‌سمت بالا نگه دارید.

2- اگر گوشی قاب محافظ دارد آن را جدا کنید و سپس سیم کارت‌ها و کارت حافظه را از داخل گوشی در بیاورید.

3- قاب پشت گوشی را جدا کنید و باتری، سیم کارت‌ها و کارت حافظه را در بیاورید. (البته توجه کنید که این کار برای همه گوشی‌ها جواب نمی‌دهد)

4- از پارچه، پنبه یا دستمال کاغذی برای خشک کردن گوشی استفاده کنید. سعی کنید از پخش شدن آب جلوگیری کنید، زیرا این کار می‌تواند باعث شود تا آب به بخش‌های دیگر گوشی وارد شود. تا جایی که می‌توانید آب‌ها را خشک کنید.

5- اگر خرابی ناشی از آب بیش از حد است، از یک مکنده مانند جارو برقی برای بیرون کشیدن قطرات آب از شکاف‌ها و درزها استفاده کنید. حتما پیش از شروع به‌کار هر چیزی اعم از کارت حافظه، سیم کارت و باتری را از گوشی خارج کنید.

6- گوشی را داخل یک کیف زیپ‌دار مملو از برنج نپخته بگذارید. برنج یکی از بهترین مواد برای جذب مایعات است. در واقع، این روش یکی از بهترین راه‌کارهای موجود برای خشک کردن اسمارت‌‌فون و تبلت است. 

7- اجازه دهید تا گوشی یک تا دو روز داخل کیف بماند و مایعات آن کاملا خشک شود. یکی از مهم‌ترین کارها وسوسه نشدن برای روشن کردن گوشی است. اگر خیلی به‌گوشی نیاز دارید، از مدل‌های قدیمی‌تر که در خانه دارید استفاده کنید.

8- بعد از چند روز، با خیال راحت گوشی را از داخل کیف دربیاورید، باتری را داخل آن بگذارید و روشن کنید.

9- اگر گوشی روشن نشد، شارژش کنید. اگر شارژ نمی‌شود، ممکن است باتری آسیب داده باشد. از یک باتری دیگر استفاده کنید یا در نهایت گوشی را به‌مرکز تعمیرات ببرید تا یک فرد حرفه‌ای و متخصص آن‌را بررسی کند.

10- اگر گوشی روشن شد و به‌درستی کار کرد، حتما چند روز اول توجه زیادی به آن داشته باشید تا در صورت مشاهده یک مورد غیرعادی و نامعمول سریعا متوجه شوید.

قاب ضد آب

امیدواریم که مراحل فوق به‌شما در احیای دوباره گوشی کمک کند. اگر تمایل دارید تا گوشی را در برابر اتفاقات این‌چنینی در آینده محافظت کنید قاب ضد آب تهیه کنید.

گوشی‌های ضد آب

در تبلیغ بعضی از گوشی‌ها از عبارت "ضد آب" استفاده می‌شود. ولی توجه داشته باشید که گوشی‌هایی که ضد آب نامیده می‌شوند فقط تحت شرایط خاص و ویژه‌ای می‌توانند عمل کنند. مقاومت یک گوشی در برابر آب اغلب به شفافیت آب، عمق غوطه‌ور شدن گوشی و مدت زمانی که در زیر آب بوده بستگی دارد.

برخی از مدل‌های ضد آبی که تاکنون وارد بازار شده شامل سامسونگ گلکسی S7، S7 Edge، S8 و +S8، سونی اکسپریا Z5، Z5 کامپکت و XZ پرمیوم، اپل آیفون 7 و 7 پلاس و هم‌چنین ال‌جی G6 می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟