جابجایی System Control Panel در نسخه جدید ویندوز
بخش سیستم کنترل پنل در ویندوز ۱۰ کجا رفته است؟
آیا به دنبال صفحه کلاسیک سیستم در بخش کنترل پنل هستید؟ خب، اگر ویندوز خود را به نسخه ۱۰ اکتبر ۲۰۲۰ به‌روز رسانی کرده‌اید، بهتر است دست از جست وجو بردارید، زیرا این صفحه دیگر از بین رفته است. دلیل آن و اینکه به جای آن از چه چیزی می‌توانید استفاده کنید، در این مطلب آمده است.

1606683296_1_0.gif

با صفحه سیستم در بخش کنترل پنل خداحافظی کنید

نگران نباشید. در به‌روز رسانی اکتبر ۲۰۲۰، تنها یک صفحه از بخش کنترل پنل محو شده است. و آن صفحه سیستم است که قبلا در System and Security > System قرار گرفته بود.

این صفحه اطلاعات مربوط به نسخه نصب شده ویندوز شما و همچنین جزئیات مربوط به کامپیوتر شما، از جمله CPU موجود، RAM نصب شده در سیستم، اینکه آیا از سیستم عامل 64 بیتی استفاده کنید یا خیر و  غیره را نشان می‌داد.

همچنین لینک‌هایی به سایر ابزارهای مربوطه شامل Device Manager و System Restore، ارائه می‌داد.

به محض اینکه شما به‌روز رسانی اکتبر ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ را نصب کنید، تنها این صفحه از بین خواهد رفت.

چرا مایکروسافت بخش سیستم کنترل پنل را حذف کرد؟

مایکروسافت در حال جابه‌جایی تدریجی ویژگی‌ها از کنترل پنل کلاسیک به قسمت تنظیمات اپلیکیشن (Settings app) می‌باشد. تنظیمات فعلی همان ویژگی‌هایی را دارد که صفحه سیستم قدیمی در کنترل پنل داشت.

این امر به صورت خیلی تدریجی در حال روی دادن است. به یاد داشته باشید که مایکروسافت توسعه این پروژه را با ویندوز ۸، که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و حتی چند سال قبل از آن شروع کرده بود. با وجودی که یک دهه از پروژه "جا به جایی کنترل پنل" می‌گذرد، اما این شرکت پیشرفت آن را به کندی پیش می‌برد. آنچه مسلم است کنترل پنل به این زودی‌ها از بین نمی‌رود.

از چه چیزی به جای بخش سیستم کنترل پنل استفاده کنیم؟

اگر به دنبال صفحه سیستم هستید، نسخه جدیدی از آن را در تنظیمات خواهید یافت. فقط کافیست به Settings > System > About بروید. همچنین می‌توانید منو Start را باز کنید، "About" را جست و جو کنید و ابزار About Your PC را راه اندازی کنید.

هر زمان که برنامه‌ای بخواهد صفحه سیستم را باز کند، به جای آن ویندوز صفحه About را در تنظیمات باز خواهد کرد. می‌توانید خودتان امتحان کنید: ***اکنون میانبر کیبورد The Windows+Pause/Break صفحه About را به جای کنترل پنل سیستم قدیمی باز می‌کند.*** اجرای فرمان control /name Microsoft.System نیز صفحه About را در تنظیمات باز می‌کند.

اساسا این صفحه در تنظیمات کلیه اطلاعات مربوط به کنترل پنل قدیمی را دارد. از جمله مشخصات دستگاه (PC) و جزئیات سیستم عامل ویندوز. شما می‌توانید این متن را در برنامه‌های دیگر نیز کپی پیست کنید. یا آن را با ماوس خود انتخاب کنید و یا برای کپی کردن کل آن از دکمه "Copy" استفاده کنید.

به پایین صفحه بروید تا لینک تنظیمات مربوط به ابزارهای راه اندازی مانند Device Manager، تنظیمات Remote Desktop، تنظیمات System Protection و تنظیمات پیشرفته سیستم را مشاهده کنید. درست همانند لینک‌های موجود در سمت چپ پنجره سیستم.

ویندوز همه اطلاعات یکسان را در مکان دیگری به شما نشان می‌دهد.      

اما چرا ماکروسافت این یک صفحه را از کنترل پنل حذف کرده است در حالی که نسخه دیگر بقیه صفحات موجود در تنظیمات، هنوز در کنترل پنل وجود دارند؟

سوال خوبی است. اما بسیاری از ابزارهای کنترل پنل هنوز گزینه‌های متنوع‌تری دارند که در تنظیمات اپلیکیشن جدید یافت نمی‌شوند. در این مورد مایکروسافت قادر بود تا بدون از دست دادن این ویژگی‌ها، یک صفحه‌ از کنترل پنل را حذف کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟