راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی سال 2020
خرید لپ‌تاپ در بیشتر موارد چالش‌برانگیز است، زیرا پارامترهای مختلفی باید مدنظر قرار گیرند. به‌طور مثال، همه مردم به لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیکی قدرتمند برای انجام کاری های عادی نیازی ندارند. در مقابل برخی دیگر همچون تدوین‌گرها، گیمرها و برنامه‌نویسان به لپ‌تاپ‌هایی با توان بالا نیاز دارند. در این مقاله قصد داریم لپ‌تاپ‌هایی به شما معرفی کنیم که برای انجام کارهای عادی مناسب هستند و جزء لپ‌تاپ‌های اقتصادی شناخته می‌شوند. لپ‌تاپ‌هایی که ممکن است در چند ماه آینده بازهم از قیمت آن‌ها کاسته شود.

1606683296_1_0.gif

اگر به بازار کامپیوتر مراجعه کنید با کمی جست‌وجو می‌توانید یک نوت‌بوک فول-سایر یا اولترابوک مجهز به ویندوز 10 که پردازشگر قدرتمندی روی آن نصب شده و برای انجام کارهای خانگی یا اداری مناسب است را با قیمت نزدیک به 500 تا 600 دلار خریداری کنید. حتا این امکان نیز وجود دارد تا مبغلی نزدیک به 300 دلار برای خرید یک کروم‌بوک یا یک سیستم هیبریدی پرداخت کنید تا همزمان یک لپ‌تاپ و یک تبلت در اختیار داشته باشید. طبیعی است لپ‌تاپ‌های در این محدوده قیمت نقاط ضعف خاص خود را دارند. یک لپ‌تاپ اقتصادی 15 اینچی نیز در قیمت 500 دلار پیدا می‌شود، اما کیفیت و عملکرد صفحه‌کلیدو پد لمسی ممکن است مطلوب نباشد. لپ‌تاپ‌های پرتابل نیز در این محدوده قیمت وجود دارند، اما از پردازشگر‌های ضعیف یا هاردیسک‌های با ظرفیت کم در ساخت آن‌ها استفاده شده تا به این شکل قیمت لپ‌تاپ کاهش پیدا کند.

دنیای لپ‌تاپ‌ها در چند سال گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته و لپ‌تاپ‌های اقتصادی با قیمت‌های متعادل‌تر و پردازنده‌های قدرتمندی به بازار عرضه شده‌اند.  پردازنده اتم‌، سلرون و پنتیوم پیشرفت کرده‌اند تا کاربران بتوانند بدون افت سرعت کارهای ساده‌ای همچون وب‌گردی را بدون مشکل انجام دهند. پردازنده گرافیکی یکپارچه همراه این پردازش‌گرها بدون مشکل بازی‌های مبتنی بر مرورگر را اجرا می‌کند، هرچند برای انجام بازی‌های پیشرفته به یک کارت گرافیکی جداگانه نیاز است. اگر در زمان‌های دور لپ‌تاپ‌های اقتصادی با حافظه اصلی 2 گیگابایت به بازار عرضه می‌شدند، امروزه این‌گونه نیست و در بیشتر آن‌ها دست کم 4 گیگابایت حافظه اصلی وجود دارد. باتری‌ها نیز پیشرفت کرده‌اند و لپ‌تا‌پ‌ها به یک باتری با شش سلول تجهیز شده‌اند تا کاربر تنها با یک بار شارژ بتواند به مدت دست کم 5 ساعت از لپ‌تاپ‌ خود استفاده کند. در دنیای ذخیره‌سازهای جانبی نیز دست کم 500 گیگابایت هارددیسک روی این مدل لپ‌تاپ‌ها وجود دارد تا مشکل جدی از بابت نصب نرم‌افزار وجود نداشته باشد. لازم به توضیح است که برخی از مدل‌ها به حافظه‌های eMMC تجهیز شده‌اند. در یک لپ‌تاپ مقرون به صرفه یک درگاه USB 3.0، یک یا دو درگاه USB 2.0، خروجی HDMI و یک درگاه Type-C همراه با درگاه کارت حافظه و مودم با قابلیت پشتیبانی از استاندارد 802.11ac یا 802.11n روی آن‌ها تعبیه شده است. در محصولات مقرون به صرفه نباید انتظار داشته باشید که لپ‌تاپ صفحه‌نمایش لمسی داشته باشد، اما مدل‌های 2 در 1 چنین قابلیتی را دارند.  

تبلت‌ها و هیبریدی‌ها: 2 محصول در یک 1 محصول

در طول ده سال گذشته تبلت‌ها با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شده‌اند. امروزه این محصولات همراه با سیستم‌عامل ویندوز و اندروید به بازار عرضه ‌شده‌اند تا کاربران بتوانند به شکل بهینه‌تری از آن‌ها استفاده کنند. برخی از تولیدکنندگان تبلت‌ها را همراه با صفحه‌کلید به بازار عرضه می‌کنند که البته به دلیل ابعاد کوچک کار کردن با صفحه‌کلید لپ‌تاپ کمی سخت است. با این وجود سامانه‌های 2 در 1 هیبریدی در مقایسه با تبلت‌ها جایگزین بهتری برای لپ‌تاپ‌ها هستند. این تجهیزات به دلیل این‌که به صفحه‌کلیدهای با ویژگی جداشدنی تجهیز شده‌اند هم به عنوان لپ‌تاپ و هم به عنوان تبلت قابل استفاده هستند. با توجه به این‌که طراحی این سامانه‌ها پیچیده‌تر از لپ‌تاپ‌ها است، در نتیجه تعداد لپ‌تاپ‌های هیبریدی اقتصادی در مقایسه با لپ‌تاپ‌های اقتصادی کمتر است، اما هنوز هم تولیدکنندگانی پیدا می‌شوند که برای سیستم‌های ویندوزی و کروم چنین محصولاتی به بازار عرضه کنند. در زمان خرید سامانه‌های هیبریدی که صفحه‌کلید جداگانی دارند به یک موضوع مهم دقت کنید که برخی از این مدل‌ها همچون سورفیس گو مایکروسافت بدون صفحه‌کلید عرضه می‌شوند و خریدار باید صفحه‌کلید را به شکل جداگانه تهیه کند. با این مقدمه به سراغ معرفی لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه 2020 می‌رویم.

Acer Chromebook Spin 11

قیمت: 399.99 دلار

از ویژگی‌های شاخص این محصول می‌توان به مقاومت فیزیکی آن، قلم واکوم، دو درگاه Type-C و دو درگاه USB  3.0، دو دوربین و یک صفحه‌کلیدی کاربردی اشاره کرد. از ویژگی‌های منفی نیز می‌توان به صفحه‌نمایش کوچک با تفکیک‌پذیری پایین، گم شدن قلم و سازگاری محدود به سیستم‌عامل اندروید اشاره کرد.

کروم بوک اسپین 11 ایسر را باید یک لپ‌تاپ کوچک برای کارهای نه چندان سنگین توصیف کرد. یک صفحه‌نمایش 11.6 اینچی، صفحه‌کلید، پد لمسی و قلم در کنار سیستم‌عامل کروم نرم‌افزارهای اندرویدی برای کاربر طراحی شده است. کروم بوک اسپین 11 ایسر در برابر قطرات آب مقاوم هم است و در نتیجه برای کودکان یک محصول اقتصاده ایده‌آل است.

Acer Chromebook 514

قیمت: 349 دلار

از ویژگی‌های شاخص این محصول می‌توان به طراحی آلومینیومی زیبا که فراتر از یک لپ‌تاپ اقتصادی است، عملکرد خوب باتری، صفحه‌نمایش لمسی، صفحه‌کلید راحت همراه با نور پشتی و پد لمسی بزرگ اشاره کرد. از ویژگی‌های منفی نیز می‌توان به پردازشگر ضعف و بلندگوهای نه چندان قدرتمند اشاره کرد.

اگر قصد خرید یک لپ‌تاپ برای انجام کارهای عادی را دارید، کروم بوک 514 یک گزینه خوب است. لپ‌تاپ فوق بدنه آلومینیومی مقاوم و زیبایی دارد و زمانی که یک بار آن‌را شارژ کنید نزدیک به یک روز کامل قادر به استفاده از آن هستید. این محصول قیمت خوبی داشته و برای انجام کارهای عادی مناسب است.

Asus Chromebook C523

قیمت 379.99 دلار

از ویژگی‌های شاخص این محصول می‌توان به صفحه‌نمایش بزرگ 1080 پیکسلی لمسی، طراحی زیبای آلومینیومی، صفحه‌کلید و پد لمسی که به راحتی قابل استفاده است اشاره کرد. از ویژگی‌های منفی این محصول می‌توان به درخشش بالای پوشش شیشه‌ای صفحه‌نمایش، عملکرد متوسط باتری و خروجی ضعیف صدای بلندگوها اشاره کرد.

کروم بوک سی 523 ایسوس با صفحه‌نمایش 15.6 اینچی لمسی 1080 پیکسلی و طراحی زیبایی که دارد یک خرید منطقی است. این لپ‌تاپ در انجام برخی از کارها گزینه خوبی برای ک لپ‌تاپ بزرگ است، به ویژه اگر قرار است با لپ‌تاپ خود تنها کارهای عادی انجام دهید.

Dell Chromebook 3189 Education 2-1

قیمت: 349 دلار

از ویژگی‌های شاخص این لپ‌تاپ می‌توان به عملکرد بالای باتری که قادر است با یک بار شارژ به میزان 11 ساعت به کاربر سرویس دهد، طراحی سخت‌افزاری قدرتمند که در برابر صدمات آستانه تحمل بالایی دارد اشاره کرد. از نقاط منفی نیز می‌توان به تفکیک‌پذیری کم صفحه‌نمایش و نداشتن درگاه Type-C اشاره کرد.

کروم بوک 3189 را باید یک لپ‌تاپ خوب و مقاوم در گروه لپ‌تاپ‌های اقتصادی توصیف کنیم. این لپ‌تاپ به یک باتری قدرتمند، لولای چند حالته و پردازشگر قدرتمندی تجهیز شده تا دانشجویان یا کارمندان یک اداره بتوانند به ساده‌ترین شکل از آن استفاده کنند.

Acer Aspire 5

قیمت: 349 دلار

از ویژگی‌های شاخص این لپ‌تاپ می‌توان به قیمت مناسب، طراحی خارجی نقره‌ای رنگ، وزن کم، نازک بودن، صفحه‌نمایش 15 اینیچی شفاف، درگاه‌های Ethernet و HDMI، حس‌گر اثرانگشت، باتری قدرتمند و توان پردازشی خوب برای انجام کارهای عادی اشاره کرد. از ویژگی‌های منفی این لپ‌تاپ می‌توان به حجم زیاد نرم‌افزارهای سنگین قرار گرفته روی آن، کیفیت تولید متوسط، عدم وجود صفحه‌نمایش لمسی و پد لمسی با دقت پایین اشاره کرد.

ایسر با ارائه اسپایر 5 سعی کرد برخی از قابلیت‌های نمونه قبلی را بهبود بخشد تا لپ‌تاپ کارآمدتری را تولید کند. اگر به دنبال خرید یک لپ‌تاپ اقتصادی با صفحه‌نمایش بزرگ هستید شاید اسپایر 5 گزینه خوبی باشد.

Acer Chromebook 714

قیمت: 499 دلار

از ویژگی‌های شاخص این محصول می‌توان به طراحی آلومینیومی زیبا و قدرتمند، صفحه‌کلید کاربردی و دستیار مجازی گوگل اسیستنت اشاره کرد. از ویژگی‌های منفی این محصول به روشنایی کم صفحه‌نمایش و راندمان نه چندان جالب حس‌گر اثر انگش در شرایط سرد اشاره کرد.

کروم بوک 714 در گروه لپ‌تاپ‌های تجاری، اما مقرون به صرفه طبقه‌بندی می‌شود. شاید صفحه‌نمایش 14 اینچی را باید نقطه ضعف اصلی آن توصیف کرد که اجازه نداده است در صدر لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه قرار گیرد. کروم بوک 714 ایسر به یک پردازشگر Intel Core i3 تجهیز شده تا کاربران در انجام فعالیت‌های متوسط مشکل خاصی نداشته باشند.

Asus VivoBook Flip 14

قیمت: 399.99 دلار

از نقاط شاخص لپ‌تاپ فوق می‌توان به طراحی زیبای آلومینیومی، راندمان عالی باتری، عملکرد بی صدا و کیفیت بالای بلندگوها اشاره کرد. از نقاط منفی نیز می‌توان به ظرفیت محدود حافظه، عملکرد محدود و نداشتن سامانه روشنایی صفحه‌کلید اشاره کرد.

ویوو بوک فلیپ 14 در مقایسه با نمونه‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، عملکرد بهتری دارد، اما حافظه زیادی ندارد. با این وجود با یک بار شارژ قادر است به مدت زمان زیادی به کاربر سرویس‌دهی کند.

Dell Inspiron Chromebook 14 2-in-1

قیمت: 599 دلار

از ویژگی‌های شاخص این محصول می‌توان به عملکرد سریع، صفحه‌نمایش لمسی EMR، طراحی زیبا و جنس بدنه آلومینیومی، قلم خوب و صفحه‌کلید عالی با روشنایی نور پس‌زمینه اشاره کرد. از ویژگی‌های منفی این محصول به وزن سنگین، عملکرد عادی باتری، لولاهای صفحه‌نمایش که به سختی خم می‌شوند، صدای زیاد کلیدهای پد لمسی و عدم وجود درگاه اختصاصی برای خروجی ویدیو و عدم وجود شکاف قفل کابل اشاره کرد.

اینسپایرون کروم بوک 14 طراحی و ظاهر زیبایی دارد و به یک پردازنده 2.2 گیگاهرتزی از نوع Intel Core i3 تجهیز شده است. پشتیبانی از کارت حافظه، 4 گیگابایت حافظه اصلی و پردازنده گرافیکی Intel UHD Graphic 620 اشاره کرد.

Lenovo Yoga Chromebook C630

قیمت: 599.99 دلار

از ویژگی‌های شاخص این محصول باید به صفحه‌نمایش 4K، عملکرد عالی و باتری قدرتمند اشاره کنیم. از ویژگی‌های منفی این محصول باید به ابعاد بزرگ، وزن زیاد، روشنایی کم صفحه‌نمایش، عدم وجود درگاه Video-out، نداشتن قلم و عدم وجود سامانه روشنایی پشت صفحه‌کلید در مدل‌های پایه اشاره کرد.

اگر قصد خرید یک لپ‌تاپ اقتصادی با ابعاد بزرگ و مجهز به سیستم‌عامل کروم‌بوک را دارید که مجهز به صفحه‌نمایش 4K باشد، لپ‌تاپ یوگا کروم بوک سی 630 لنوو گزینه خوبی است. باتری قدرتمند و عملکرد خوب نظر مساعد خریداران را به خود جلب کرده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟