با چند تغییر جزئی اکانت گوگل خود را بیشتر محافظت کنید
برای افزایش امنیت گوگل اکانت خود تأیید دو مرحله‌ای را فعال کنید
از ایمیل‌ها و اسناد گرفته تا یادداشت‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها، اکانت گوگل شما گنجینه‌ای شخصی از مهم‌ترین داده‌ها و اطلاعت شماست. ولی آیا نکات مهم و ضروری را برای مراقبت و محافظت از این گنجینه مهم رعایت کرده‌اید؟

1606683296_1_0.gif

برای افزایش امنیت اکانت گوگل ترفندها و راه‌کارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید به‌کار بگیرید. اما برای شروع چهار تغییر اساسی و پایه‌ای وجود دارد که با انجام آنها در صفحه Google Account می‌توانید از گوگل اکانت خود مراقبت بیشتری کنید و امکان ریکاوری و بازگشت به حالت اولیه در صورت لزوم را ساده‌تر کنید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای افزایش امنیت گوگل اکانت درنظر داشته باشید تنظیم و فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای است.

تأیید دو مرحله‌ای را فعال کنید

وقتی تأیید دو مرحله‌ای را فعال می‌کنید در واقع یک دیوار دفاعی دوم را به گوگل اکانت خود اضافه می‌کنید. از این مرحله به‌بعد، اکانت شما در گوگل با ترکیبی از کلمه عبور و یک کد عدد مبتنی بر زمان و پویا قابل دسترسی خواهد بود. این مرحله فرمی از احراز هویت دو عاملی یا 2FA است.

برای راه‌اندازی و تنظیم این قابلیت امنیتی اضافه:

1- از بخش سایدبار وارد صفحه Security شوید.

2- در بخش Signing in to Google روی 2Step Verification کلیک کنید.

3- در صفحه بعد روی دکمه Get Started کلیک کنید.

در این قسمت، گوگل از شما می‌خواهد یک شماره تلفن معتبر وارد کنید. کدهای یک بار مصرف گوگل به این شماره ارسال می‌شوند. شما می‌توانید کدهای گوگل را یا از طریق پیامک یا پیام صوتی دریافت کنید. انتخاب با شما است. بعد از آن روی لینک Next کلیک کنید.

در صفحه بعد، کد شش رقمی که از طرف گوگل روی گوشی شما ارسال شده را تایپ کنید و مجددا روی لینک Next کلیک کنید. با کلیک بر روی لینک Turn On که روی صفحه ظاهر می‌شود 2FA را فعال کنید.

در مرحله بعد، تعدادی گزینه جایگزین در اختیارتان قرار می‌گیرد. این گزینه‌ها برای زمانی کاربرد دارند که گوشی شما در دسترس نباشد. حتی شاید ترجیح دهید که از یک گزینه ساده‌تر و امن‌تر استفاده کنید. کلید امنیتی فیزیکی امن‌ترین انتخاب شما است.

مهم نیست از پیامک استفاده کنید یا از اپ‌های تخصصی تعیین احراز هویت، مهم این است که مرحله بعدی را از است ندهید: پرینت کدهای بکاپ.

از کدهای بکاپ پرینت بگیرید

گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که هیچ‌کدام از روش‌های معمولی که برای تولید کدهای تأیید یک مرحله‌ای استفاده می‌شوند در دسترس شما نیستند. شاید گوشی خود را گم کنید یا گوشی کار نکند. شاید اپ احراز هویت دچار مشکل شده باشد.

در هر صورت، نباید اجازه دهید که هیچ‌کدام از این مسائل دسترسی شما به گوگل اکانت را محدود کنند. اگر کدهای بکاپ شما آماده است، می‌توانید شروع کنید:

1- اگر در صفحه 2Step Verification نیستید می‌توانید از طریق Security > Signing in to Google به آن دسترسی داشته باشید.

2- در بخش Backup codes روی لینک Set Up کلیک کنید.

3- 10 کد بکاپی که گوگل تولید می‌کند را ذخیره کنید. می‌توانید کدهای بکاپ را به فایل PDF تبدیل کنید، آنها را به‌عنوان فایل تکست دانلود کنید یا آنها را در داخل یک نت امن در برنامه مدیریت کلمه عبور ذخیره کنید. هر کدام از این کدها برای یک بار استفاده خوب هستند.

اگر پیش از این، کد تولید کرده‌اید اما آنها را ذخیره نکرده بودید می‌توانید مراحل فوق را دنبال کنید. (به‌خاطر داشته باشید که در بخش Backup codes به جای Set Up لینک Show Codes را خواهید دید.)

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟