کروم را با به‌روزرسانی مستقل از ویندوز 10 در دارک مود اجرا کنید
چگونه در گوگل کروم ویژگی دارک مود را فعال کنیم
گوگل کروم هم مانند برخی اپلیکیشن‌ها از جمله یوتیوب به قابلیت دارک مود مجهز شد. برای گرفتن و فعال کردن قابلیت دارک مود در گوگل کروم مطلب زیرا را مطالعه کنید. توجه داشته باشید که دارک مود گوگل کروم مستقل از دارک مود ویندوز 10 است.

1606683296_1_0.gif

گوگل ویژگی دارک مود را به آخرین نسخه مرورگر کروم اضافه کرد. برای فعال کردن دارک مود در گوگل کروم باید مرورگر خود را به نسخه 74 به‌روزرسانی کنید.

برای مطلع شدن از نسخه مرورگر کروم یا گرفتن نسخه 74، کروم را باز کنید و روی علامت سه نقطه در گوشه بالای سمت راست صفحه کلیک کنید.

سپس روی Help > About Google Chrome کلیک کنید. با این کار هم متوجه می‌شوید که نسخه فعلی گوگل کروم چند است و هم می‌توانید شروع به دریافت آخرین نسخه گوگل کروم کنید.

بعد از به‌روزرسانی گوگل کروم را ببندید و مجددا آن‌را باز کنید. حتما پیش خودتان می‌گویید چرا چیزی تغییر نکرد. زیرا هنوز دارک مود را فعال نکرده‌اید مگر این‌که ویندوز 10 روی سیستم شما در حالت دارک مود باشد.

چگونه ویژگی دارک مود در گوگل کروم را روشن کنیم

یک روش برای تاریک کردن گوگل کروم آن است که اپ دارک مود ویندوز 10 را فعال کنید. اپلیکیشن Settings را باز کنید. عبارت Colour یا Color را تایپ کنید و روی Colour Settings که در بالای لیست قرار دارد کلیک کنید.

چگونه ویژگی دارک مود در گوگل کروم را روشن کنیم

به پایین صفحه بروید و به جای Light گزینه Dark را انتخاب کنید. تمام اپلیکیشن‌هایی که از دارک مود پشتیبانی کنند بلافاصله به این حالت سوییچ می‌کنند. کروم یکی از همین اپلیکیشنها است، البته اگر باز باشد.

چگونه ویژگی دارک مود در گوگل کروم را روشن کنیم

اما اگر تمایلی به فعال کردن دارک مود ویندوز 10 ندارید و می‌خواهید دارک مود کروم را جدا از ویندوز و سایر اپلیکیشن‌ها کنترل کنید باید از تنظیمات کروم استفاده کنید. روی آیکون کروم روی دسکتاپ کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید.

پنجره‌ای که باز می‌شود زبانه‌ای با نام Shortcut دارد. در باکس مربوط به Target و در انتهای آن این عبارت را وارد کنید:

force-dark-mode-

چگونه ویژگی دارک مود در گوگل کروم را روشن کنیم

روی OK کلیک کنید و اگر کروم باز است آن‌را ببندید. روی آیکون روی دستکاپ دو بار کلیک کنید تا این بار کروم در حالت دارک مود باز شود. حتی اگر ویندوز 10 روی حالت Light تنظیم شده باشد باز هم می‌بینید که کروم مستقل از ویندوز 10 در دارک مود باز می‌شود.

توجه داشته باشید که تم سیاه فقط در مورد واسط کروم صدق می‌کند. وقتی وبسایتی باز می‌کنید که پس‌زمینه آن سفید است هم‌چنان صفحه سفید خواهد بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟