گام‌های موثر در نگارش یک رزومه کاری موفق
برای ارائه‌ یک رزومه قوی چه کار باید کرد؟
بدون شک یک رزومه خوب پیش‌نیاز استخدام در شرکت دلخواهتان است. در این مطلب شش مقاله کاربردی در زمینه نوشتن رزومه موفق، اشتباهات رایج در رزومه‌نویسی و همچنین نکاتی که در مصاحبه شغلی لازم است تا بدانید، گردآوری کردیم. با شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

در این مطلب شش مقاله مجزا را در زمینه " رزومه نویسی و مصاحبه موفق" گردآوری کردیم. روی تیتر دلخواهتان کلیک کنید تا مقاله مورد نظر باز شود.

۲۰ نکته رزومه‌نویسی از زبان متخصصان کاریابی و مدیران استخدامی

مدیران استخدامی به ندرت زمان یا منبع کافی در اختیار دارند تا هر رزومه‌ای را به طور کامل مطالعه کنند. آن‌ها در نگاه اولیه خود تنها شش ثانیه‌ (مناسب یا نامناسب) زمان برای نگاه کردن به رزومه‌ها اختصاص می‌دهند و در ادامه تصمیم خود را اتخاذ می‌کنند. اگر در نظر دارید این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید، باید یکسری اصول و قواعد را رعایت کنید. در نتیجه باید رزومه خود را به شکلی آماده کنید که هم کامل باشد و هم نکات مهم به خوبی در آن برجسته شده باشند.

اگر دوست دارید استخدام شوید؛ این سه جمله کوتاه را یاد بگیرید!

این تصور که هرچه مدت زمان مصاحبه استخدامی بیشتر باشد، شانس به‌دست آوردن شغل بالاتر می‌رود؛ غلط و نادرست است. خیلی‌ها وقتی برای مصاحبه می‌روند تا جایی که می‌توانند گوش مصاحبه‌کننده را به‌کار می‌گیرند با این تصور که امتیاز بالاتری برای کسب شغل موردنظر به‌دست می‌آورند. اما اگر در مقام مصاحبه‌کننده قرار بگیرید، متوجه می‌شوید با وجود این‌که برخی از سئوالات نیاز به پاسخ‌های طولانی‌تری دارند اما تقریبا قسمت عمده سئوالات با یک پاسخ کوتاه و ساده می‌تواند اثر بهتری را در پی داشته باشد. برای این‌که زمان مصاحبه سردرگم نشوید این پاسخ‌ها را به‌خاطر بسپارید و سعی کنید که خیلی خلاصه باشند.

چگونه یک رزومه‌ حرفه‌ای برای استخدام بنویسیم؟

پیش از آن‌که یک مدیر، یک کارآفرین، یک برنامه‌نویس یا حتا یک کارمند موفق شوید، ضروری است با یکسری مهارت‌های فردی آشنایی پیدا کنید. مهارت‌هایی که نه تنها در زندگی کاری، بلکه در زندگی شخصی نیز به یاری شما خواهند آمد و به شما کمک خواهند کرد، توامندی‌ها و قابلیت‌های خود را به نحو شایسته‌ای به منثه ظهور بگذارید. آماده‌سازی یک رزومه همواره یک چالش بزرگ است. به‌طوری که بسیاری از کاربران این سوال را مطرح می‌کنند که چه محتوایی باید درون یک رزومه قرار گیرد.

۵ اشتباه آزاردهنده در نوشتن یک رزومه‌‌ کاری!

نوشتن یک رزومه خوب و گیرا اولین قدم برای استخدام شدن است. داشتن یک رزومه خوب اهمیت زیادی در یافتن فرصت‌های شغلی مناسب دارد. اگر فردی متخصص و کارآمد با توانایی‌های بالایی باشید، چنانچه روزمه تاثیرگذار و جذابی نداشته باشید ممکن است فرصت استخدام شدن را از دست بدهید. یک رزومه خوب مهارت‌ها و توانایی‌های فرد را در انجام موفقیت آمیز یک شغل نشان می‌دهد. پس توجه به نوع نگارش رزومه از جمله موارد مهمی است که متقاضیان و افراد جویای کار باید مد نظر خود قرار دهند.

۲۰ نکته‌ مهم که نباید در یک رزومۀ تأثیرگذار باشد

استخدام‌‌کنندگان مجبورند که در مدت بسیار کوتاهی از میان صدها رزومه انتخاب کنند. تحقیقات نشان داده است که یک مدیر به طور متوسط یک دقیقه را به بررسی هر رزومه اختصاص می‌دهد. بعضی پژوهش‌ها حتی این رقم را به شش ثانیه رسانده‌اند. بعضی شرکت‌های بزرگ که از نرم‌افزار استفاده می‌کنند این کار را به کسری از ثانیه می‌رسانند. بنابر این، آن‌ها در این مدت کم به دنبال چه می‌گردند و شما باید از چه چیزهایی اجتناب کنید که بتوانید به طرز فکر یک استخدام‌کننده نوعی نفوذ کنید؟ اگر این کار را بکنید رزومه شما به شدت اثربخش خواهد شد. این 20 نکته برای همین کار است. تلاش شده است که در هر مورد راه‌کارهای مفید و موثر هم ارایه شود.

۱۰ جمله‌ای که نباید در یک مصاحبه شغلی بگویید!

برخی از افراد جویای کار اغلب در مصاحبه‌های شغلی خود، بدون فکر صحبت‌هایی می‌کنند که می‌تواند آینده شغلی و فرصتی که در اختیار دارند را به کلی از بین ببرد. آمادگی، آگاهی و بالا بردن اطلاعات در این زمینه می‌تواند تا حد زیادی استرس افراد را کاهش داده و آن‌ها را برای مذاکره با فرد مصاحبه‌کننده آماده نماید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟