آن ها که نتوانستند مدارج داشگاهی را طی کنند اما ...
معروف‌ترین ترک‌تحصیل‌کرده‌ها در عرصه فناوری و تجارت
همان طور که می‌دانید که یکی از راه‌های ترقی افراد و پیمودن مسیر موفقیت، کسب تحصیلات عالیه است. اما در این میان هستند کسانی که ثابت کرده‌اند بدون تحصیلات عالیه هم می‌توان به موفقیت‌های بزرگ و چشمگیر رسید. البته نمی‌توان منکر تلاش و کوشش و شوق و اشتیاق این افراد در رسیدن به هدفشان شد، تلاشی که توانسته تا حد زیادی نداشتن تحصیلات عالیه را در آنان جبران نماید.

1606683296_1_0.gif

در هند، والدین و اکثر بچه‌ها الویت بسیار بالایی برای تحصیل قائل هستند. بهرحال، دنیای کارآفرینان عرصه فناوری به ما آموخته است که شما برای میلیونر شدن همیشه نیاز به بهترین مدارک تحصیلی ندارید. در خصوص فناوری می‌توان به نمونه‌های زیادی اشاره کرد که توانسته‌اند با توسعه محصولات و سرویس‌های جدید طوفانی را در دنیا به راه بیاندازند.

بهترین نمونه‌های این عرصه بیل گیتس و مارک زاکربرگ هستند که هرگز تحصیلات خود را به آخر نرساندند و بهترین دانشگاه‌ها را رها کردند تا شرکت‌های خودشان را راه‌اندازی کنند تا نه فقط میلیون‌ها بلکه میلیاردها دلار بدست بیاورند.

مطلب پیشنهادی

اگر می‌خواهید قبل از ۳۰ سالگی میلیونر شوید، این ۱۱ کار را انجام دهید

گرچه تحصیل نقش بسیار مهمی در جهان امروزی دارد، اما می‌خواهیم 8 شخصیت بسیار مهم در عرصه فناوری را معرفی کنیم که استثناً بدون ادامه تحصیل و کسب مدارج دانشگاهی بسیار موفق عمل کرده‌اند:

استیو جابز- اپل

استیو جابز در سن 19 سالگی ترک تحصیل کرد تا اپل امروزی را بسازد. حیف که سرطان نیروش را گرفته بود، با این حال نتوانست جلوی او را در خلق پدیده‌هایی همچون آی‌پاد یا آی‌فون بگیرد، اما در نهایت تسلیم این بیماری شد.

مطلب پیشنهادی

چگونه با استفاده از استراتژی ساده استیو جابز به خواسته‌هایمان برسیم
درس بزرگ موفقیتی از زبان یکی از موفق‌ترین مدیران کسب‌وکار

بیل گیتس- مایکروسافت

ثروتمندترین مرد جهان در سن 20 سالگی دانشگاه را رها کرد و مایکروسافت را به یک برند سیستم‌عامل پیشرو در رایانه‌‌های شخصی و لپ‌تاپ تبدیل نمود. تا به امروز این سیستم عامل رایج‌ترین و کاربردی‌ترین سیستم عامل رایانه‌ای است.

مطلب پیشنهادی

برای تقلید عادت‌های افراد موفق؛ این ده مطلب را بخوانید!

مارک زاکربرگ- فیس بوک

اگر فیلم شبکه‌ اجتماعی (The Social Network) را دیده باشید، پس با آنچه که مارک زاکربرگ هنگام حضورش در هاروارد انجام داده، آشنایی دارید. او بزرگترین شبکه اجتماعی را در قالب فیس بوک ساخت. این میلیاردر در سن 20 سالگی دانشگاه را رها کرد.

تراویس کالانیک- اوبر

اوبر (Uber) سرویسی نیست که فقط در ایالات متحده کاربرد داشته باشد. کشورهایی همچون هند و استرالیا هم از اوبر استفاده می‌کنند. دیگر لازم نیست افراد به دنبال تاکسی باشند، آن‌ها با اوبر تماس می‌گیرند و به نزدیکترین راننده‌ای که در آن موقعیت قرار دارد مرتبط می‌شوند و تراویس همان فردی که در سن 21 سالگی  دانشگاه را رها کرد، مسئول شکل گرفتن این فرهنگ است.

مطلب پیشنهادی

۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان بنیانگذار شرکت اوبر

ایوان ویلیامز- توییتر

خوب توییت کنید، مردم هم دنبال خواهند کرد.

ایوان زمانی که فقط 20 سال داشت تحصیل را رها کرد و سخت کار کرد تا این که توانست با ساختن  پلتفرم اجتماعی وب (توییتر) که محبوبیت زیادی دارد، میلیاردها دلار به جیب بزند.

لری الیسون- اوراکل    

الیسون زمانی که فقط 20 سال داشت تمرکزش را از تحصیل به کار معطوف کرد. او توانست با موفقیت، شرکت اوراکل را که یکی از بزرگترین شرکت‌های نرم‌افزاری جهان است راه‌اندازی کند و در حال حاضر یک میلیاردر است.

مایکل- دل

جهان، لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی ساخت شرکت او را بسیار دوست دارد. او در سن 19 سالگی تحصیل را رها کرد و روی هدفش تمرکز و کار کرد، او می‌خواست برندی را بسازد تا بتواند هر چیزی را از دسکتاپ‌ گرفته تا سرور به جهان عرضه نماید.

جان کوم- واتس اپ

همه می‌دانند که فیس بوک سرویس واتس اپ را به قیمت چندین میلیارد دلار خریداری کرد. جان کوم خالق واتس اپ هنگام ترک دانشگاه فقط 21 سال داشت.

مطلب پیشنهادی

۸ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان خالق واتس‌اپ

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟