نسخه کامل تست رغبت‌سنج شغلی
تست شخصیت و استعداد شغلی هالند
تست شخصیت و استعداد شغلی هالند برگرفته از تئوری انتخاب شغل بر اساس تیپ‌های شخصیتی فرد ارائه شده است که با انجام آن می‌توان تیپ شخصیتی فرد، رشته، شغل و حرفه متناسب با آن را شناسایی کرد. بر اساس نظریه هالند در این آزمون افراد در شش تیپ شخصیتی قرار می‌‌گیرند. و هر تیپ شخصیتی ویژگی‌های خاصی دارد و به‌دنبال آن مشاغل خاصی نیز برای آن پیشنهاد می‌شود.

1606683296_1_0.gif

آزمون رغبت‌سنج شغلی هالند

آزمون رغبت‌سنج هالند در سال 1958 توسط جان هالند (John Holland) تهیه شده است.

این آزمون بر اساس نظریه‌ تصمیم‌گیری شغلی هالند، نظریه‌ همخوانی شغل و شخصیت است که حدود 50 سال توسط هالند و دیگران به‌کار رفته است و هم اکنون در مدارس، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تست رغبت‌سنج شغلی هالند برگرفته از تئوری انتخاب شغل بر اساس تیپ‌های شخصیتی فرد ارائه شده است که با انجام آن می‌توان تیپ شخصیتی فرد، رشته، شغل و حرفه متناسب با آن را شناسایی کرد. تست هالند، یک پرسشنامه خودسنجی است و در بردارنده‌ 288 ماده و مشتمل بر 4 بخش است.

از نظر هالند، مردم بهترین عملکرد خود را در محیط‌های کاری نشان می‌دهند که با ترجیحات و علاقه‌مندی‌های‌شان مطابقت دارد و معمولاً در کارهایی موفق هستند  که از انجام دادن آن‌ها لذت می‌برند.

افراد در تعامل با محیط زندگی خود و با توجه به ویژگی‌های شخصیتی خود برخی از مشاغل را ترجیح می‌دهند و این مشاغل برای‌شان مناسب‌تر است. هر تیپ شخصیتی ویژگی‌های خاصی دارد و به‌دنبال آن مشاغل خاصی نیز برای آن پیشنهاد می‌شود.

ویژگی‌های تست شخصیت و استعداد شغلی هالند

  • در این آزمون سعی می‌شود غلبه یکی از تیپ‌های شخصیتی بر سایر تیپ‌ها تعیین شود.
  • پرسش‌ها بر اساس تجربه و علاقه افراد است و بر همین اساس به آن‌ها رشته تحصیلی و شغل پیشنهاد می‌دهد و فقط توانمندی فرد را در نظر نمی‌گیرد.
  • با توجه به علایق، شخصیت فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
  • زمینه‌های رغبت افراد در مقوله‌های شغلی شش‌گانه مشخص می‌شود.
  • آزمونی ساده و کاربردی است و برای طیف وسیعی از افراد قابلیت اجرا دارد. تست استعداد شغلی هالند از یک سو برای دانش‌آموزان و دانشجویان برای یافتن استعدادهای تحصیلی و از سوی دیگر برای تعیین علاقمندی‌های شغلی کاربرد دارد.
  • تست شخصیت و استعداد شغلی هالند فهرستی از مشاغل را به شما پیشنهاد می‌دهد. مشاغلی که در فهرست می‌بینید برای طیفی از افرادی که ویژگی‌هایی شبیه به هم دارند تنظیم شده است. مهم آن است که هر فرد مشاغل مورد علاقه خود را در آن ببینید. نتیجه آزمون تائید می‌کند که شخص به‌طور بالقوه آمادگی انتخاب این مشاغل را دارد.

6 استعداد شغلی مورد سنجش در تست هالند

  1. واقع‌گرا
  2. جستوجوگر
  3. هنری
  4. اجتماعی
  5. متهور
  6. قراردادی

 

شروع تست: تست شخصیت و استعداد شغلی هالند

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟