19/06/1396 - 21:50
چگونه حفره های امنیتی نرم افزارهای خود را برطرف کنیم
هکرها همیشه منتظر کاستی‌ها و حفره‌ها در نرم افزارها هستند تا از آن طریق بتوانند به شبکه و یا کامپیوتر شما نفوذ کنند. پس چنانچه شما از وصله جدید اطلاعی نداشته باشید و آن حفره را توسط آن پچ برطرف نکرده باشید خود را در معرض خطر نفوذ قرار داده اید.

1606683296_1_0.gif

همانطور که می‌دانید شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزار گاهی محصولات خود را آپدیت می‌کنند. این آپدیت‌ها به دلایل مختلفی از قبیل اضافه کردن قابلیت جدید و یا گاهی برطرف کردن مشکلی که در نرم افزار وجود دارد صورت می‌گیرد. زمانیکه شرکت تولید کننده نرم افزار از ایرادی در نرم افزار خود باخبر می‌شود بلافاصله اطلاع رسانی می‌کند و پچ یا همان وصله مخصوص به آن را نیز ارائه می‌دهد. افراد زیادی گوش به زنگ اخبار ارائه شده در مورد حفره‌های نرم افزارها هستند که یکی از خطرناک‌ترین آن‌ها هکرها هستند.

هکرها همیشه منتظر کاستی‌ها و حفره‌ها در نرم افزارها هستند تا از آن طریق بتوانند به شبکه و یا کامپیوتر شما نفوذ کنند. پس چنانچه شما از وصله جدید اطلاعی نداشته باشید و آن حفره را توسط آن پچ برطرف نکرده باشید خود را در معرض خطر نفوذ قرار داده اید.

می‌توان به جرات گفت که اغلب حملات، باج افزارها و ویروس ها از طریق حفره های امنیتی داخل نرم افزارها صورت می‌گیرند. کمپانی امنیتی اف سکیور می‌گوید چنانچه شما بتوانید نرم افزارهای خود را به روز نگه دارید از 70% خطرات سایبری در امان هستید. این کمپانی فنلاندی در جایی دیگر می‌گوید که از هر 5 حمله سایبری 4 حمله را می‌توان با نصب وصله‌های امنیتی خنثی کرد.  

اما چطور میتوان همیشه از این اخبار مطلع بود و به موقع اقدام لازم را انجام داد. شاید درعمل برای فردی که فقط استفاده روزمره از کامپیوتر داشته باشد این امر ناممکن باشد. به همین منظور شرکت های امنیتی و آنتی ویروس‌ها قابلیتی در درون خود دارند که به آن Software Updater, Patch Management, …  می‌گویند. کار اصلی این قابلیت این است که تمام نرم افزارهای نصب شده برروی کامپیوتر شما را بررسی کرده و لیستی از تمام آن‌ها را در داخل خود جا می‌دهند. چنانچه آنتی ویروس شما به روز باشد و ارتباطات اینترنتی آن متصل باشد شما می‌توانید تنها با باز کردن این قابلیت متوجه شوید که آیا حفره‌ای جدید و در مقابل آن پچ جدیدی برای نرم افزارهای موجود برروی کامپیوتر شما انتشار داده شده است یا خیر.

شما می‌توانید این قابلیت را برروی آپدیت اتوماتیک قرار دهید که هر زمان وصله جدید امنیتی برای یکی از نرم افزارهای شما منتشر می‌شود، آنتی ویروس به صورت خودکار آن را آپدیت نماید. با این کار شما می‌توانید در وقت خود صرفه جویی نمایید و از خطرهای موجود در امان بمانید. البته این قابلیت اغلب برروی آنتی ویروس‌های تحت شبکه موجود می‌باشد و در نسخه‌های خانگی دیده نمی‌شود. شما می‌توانید نرم افزارهایی پیدا کنید که این کار را برای کامپیوتر خانگی شما نیز انجام دهند.    

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟