26/04/1396 - 13:40
اگر به امنیت گوشی اندرویدتان اهمیت می دهید این 10 مطلب را بخوانید
امروزه تلفن همراه به یکی از اعضای جدا نشدنی خیلی از ما ها تبدیل شده است. ما اطلاعات با ارزشی مانند: شماره مخاطبین، تصاویر خانوادگی، رمزهای عبور و... را در گوشی خود ذخیره می‌کنیم. اما آیا تلفن همراه ما امن است؟
در این مطلب 10 مقاله کاربردی در زمینه امنیت دستگاه‌های اندرویدی را گردآوری کردیم. با شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

‌مشکل امنیتی نگران‌کننده گوشی‌های گلکسی S8 و S8 Plus چیست و چگونه رفع می‌شود

سامسونگ به تازگی از دو گوشی جدید خود موسوم به گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس رونمایی کرده است. این شرکت امیدوار است با عرضه گوشی جدید خاطرات تلخ نوت 7 به دست فراموشی سپرده شود. اما به نظر می‌رسد این نیروهای تازه وارد در بدو ورود با یک مشکل امنیتی روبرو شده‌اند. 

قفل الگویی اندروید تنها پس از 5 مرتبه تلاش شکسته می‌شود

تحقیقی که از سوی پژوهشگران دانشگاه‌ لانکستر، دانشگاه Northwest چین و دانشگاه Bath انجام شده، نشان می‌دهد آن گروه از کاربران اندرویدی که از مکانیزم قفل الگویی اندروید استفاده می‌کنند، ممکن است در معرض تهدید قرار داشته باشند.

گوگل یکی از مهم‌ترین بولتن‌های امنیتی اندروید را منتشر کرد

بولتنی که روز دوشنبه گوگل آن‌را عرضه کرد، 17 آسیب‌پذیری بحرانی را ترمیم کرد. شش مورد از این آسیب‌پذیری‌ها مولفه Mediaserver را آلوده کرده بودند. آسیب‌پذیری‌هایی که به هکرها اجازه می‌دادند کدهای مخرب خود را از راه دور اجرا کنند. در کنار وصله کردن این مولفه، گوگل 4 آسیب‌پذیری متعلق به مولفه‌های کوال‌کام را در ابزارهای Nexus 6P، Pixel XL و Nexus 9 ترمیم کرد.

کاربران اندروید و گوگل‌پلی این هشدار امنیتی را جدی بگیرند

در حالی که اخبار بسیاری در ارتباط با باج‌افزار واناکرای منتشر شده و حتا ابزارهایی برای مقابله با این باج‌افزار عرضه شده است، اما در همین ارتباط برنامه‌های به ظاهر خوب اما در باطن بی‌ربطی به فروشگاه گوگل‌پلی وارد شده‌اند. ابزارها و برنامه‌هایی که مدعی هستند از دستگاه کاربران در برابر باج‌افزار واناکرای محافظت می‌کنند. این ابزارها در شرایطی چنین ادعایی را مطرح می‌کنند که باج‌افزار واناکرای قادر نیست به دستگاه‌های اندرویدی حمله کرده و آن‌ها را در معرض تهدید قرار دهد. 

برای دستگاه اندرویدی خود بهترین ضدبدافزار را انتخاب کنید

کارشناسان امنیتی می‌گویند: «در حالی که فروشگاه گوگل‌پلی باید منبع قابل اطمینانی برای کاربران پلتفرم اندروید باشد، اما متاسفانه شاهد رشد چشم‌گیر برنامه‌های مخربی هستیم که به فروشگاه گوگل پلی وارد می‌شوند. این رشد شتابان به ما یک‌بار دیگر این موضوع را گوشزد می‌کند که محصولات امنیتی و ضدبدافزاری بهترین راه‌کار برای مقابله با تهدیداتی هستند که این سیستم‌عامل و مخاطبان این سیستم‌عامل را تهدید می‌کنند.»

اثرانگشتی که قفل هر گوشی هوشمندی را باز کند

به تازگی دانشمندان علوم کامپیوتر دانشگاه نیویورک و دانشگاه ایالتی میشیگان موفق به ابداع راهکاری شده‌اند که به نام چاپ اصلی (master prints) شناخته می‌شود. این طرح نوآورانه که بر مبنای الگوریتم‌های هوشمند عمل می‌کند، اجازه می‌دهد چیزی معادل اثرانگشت هر فردی را تولید و از این اثرانگشت به منظور گمراه کردن سامانه‌های تشخیص اثرانگشت استفاده کنید.

گوگل از سرویسی موسوم به حفاظت از گوگل پلی رونمایی کرد

با وجود تلا‌ش‌های بسیار کارشناسان امنیتی برای مقابله با بدافزارهایی که ممکن است به فروشگاه‌های نرم‌افزاری وارد می‌شوند، هر از چند گاهی این بدافزارها به شکل گسترده‌ای کاربران پلتفرم‌های مختلف را در معرض تهدید قرار می‌دهند. برای مقابله با این مشکل شرکت‌های نرم‌افزاری تهمیدات مختلفی را اتخاذ کرده‌اند. در جدیدترین مورد شرکت گوگل از مجموعه‌ سرویس‌های امنیتی جامع ویژه اندروید رونمایی کرد.

تروجان SpyDleaer می‌تواند از 40 برنامه اندرویدی جاسوسی کند

پژوهشگران شرکت امنیتی پالوآلتو موفق شده‌اند بدافزار خطرناکی به نام SpyDealer را شناسایی کنند. بدافزاری که به گفته این شرکت قادر است اطلاعات حساس کاربران را از 40 برنامه کاربردی معروف همچون وی‌چت، تلگرام، فیس‌بوک، اسکایپ، واتس‌آپ، تانگو و مرورگر فایرفاکس به سرقت ببرد. 

اپلیکیشن‌های اندرویدی مدیریت رمز عبور آلوده هستند!

جدیدترین پژوهش انجام شده از سوی کارشناسان امنیتی نشان می‌دهد اطلاعات شخصی کاربران ممکن است در معرض تهدید جدی قرار داشته باشد. در این پژوهش، محققان نه نرم‌افزار مدیریت کننده گذرواژه‌های عرضه شده ویژه پلتفرم اندروید را مورد بررسی قرار داده و اعلام کرده‌اند این نرم‌افزارها به رخنه‌های جدی آلوده هستند.

«حالت وحشت» از کاربران اندروید 7.1 محافظت می‌کند

اندروید نسخه 7.1 یک ویژگی امنیتی بزرگ دریافت کرده است. این ویژگی امنیتی قدرتمند قادر است از اجرای برنامه‌های مخرب ممانعت به عمل آورده و آن‌ها را مسدود کند. ویژگی امنیتی جدید حالت وحشت (Panic mode) نام دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟