دوربين امنیتی Lighthouse با بهرمندی از هوش مصنوعی
دوربين امنیتی خانگی با قابلیت تشخیص انسان از حیوان
دوربين‎های امنیتی هر روز پیشرفته‎تر می‎شوند و شرکت‎های امنیتی بیشتری اقدام به تولید و توسعه آنها می‎کنند. به عنوان نمونه Lighthouse دستگاهی است که به وسیله یکی از بنیانگذاران اندروید به نام اندی رابین ساخته شده است و می‎تواند تشخیص دهد که چه افرادی در خانه هستند و چه کسی وارد خانه شده است و آیا این تازه وارد انسان است یا حیوان خانگی. این دوربين همچنین می‎تواند به سوالات و فرامین صوتی شما پاسخ دهد.

1606683296_1_0.gif

وقتی نشریه ورج برای اولین بار به نقد و بررسی دوربين امنیتی Lighthouse پرداخت، گروه سازنده نشان دادند که این دستگاه چگونه می‎تواند به سوالات و فرامین صوتی شما پاسخ دهد. به عنوان مثال، اگر می‎خواهید بدانید آیا کسی حیوان خانگی شما را برای گردش به بیرون از خانه برده است یا خیر می‎توانید این سوال را از اپلیکیشن همراه این دوربين بپرسید تا این دستگاه آخرین ویدیو گرفته شده از حیوان شما را نمایش دهد.

مطلب پیشنهادی

حرکت سیم‌ها در خیابان‌های شهر

Lighthouse از یک دوربين RGB تشکیل شده است که قادر است ویدیوهایی با کیفیت 1080p تهیه کند. از دیگر امکانات این دوربين امنیتی می‎توان به قابلیت دید در شب، یک بلندگو، یک میکروفن، یک آژیر و یک سنسور سه بعدی اشاره کرد. این دستگاه از یک قابلیت تشخیص چهره شبیه به Netatmo Welcome نیز برخوردار است که با ترکیب آن با یک سیستم تعیین محدوده جغرافیایی می‎تواند هر فردی را که در خانه شما زندگی می‎کند، شناسایی کرده و هویت آنها را تصدیق کند. برای تمیز دادن بین انسان، حیوان خانگی و اشیا نیز این دوربين از فناوری سنجش سه بعدی استفاده می‎کند.

یکی از امکانات مفید یا هراس‌انگیز (بسته به این که از چه جنبه‎ای به آن نگاه کنید) به کار گرفته شده در این سیستم این است که شما می‎توانید از آن بخواهید هر زمان که رویداد خاصی رخ داد (یا نداد) شما را مطلع کند. برای مثال، شما می‎توانید از آن بخواهید به شما در زمانی که بیرون هستید، اطلاع دهد در روزهای هفته ساعت 4 بعداظهر آیا بچه‎ها را دیده است؟ اگر این دوربين یک حضور ناشناس را در یک ساعت غیر معمول شناسایی کند، یک هشدار برای شما ارسال می‎کند و شما از طریق اپلیکیشن آن می‎توانید ببینید اوضاع از چه قرار است. هنوز مشخص نیست که دقت این دوربين در تشخیص هر یک از اعضای خانواده تا چه اندازه است، اما این شرکت می‎گوید با استفاده از بیش از یک میلیون نمونه از پیش تعریف شده از اشکال و الگوها در حال تکمیل قدرت این سیستم در زمینه شناسایی آنها است.

در زمینه حريم خصوصی شما نیز اين شركت می‎گوید سیستم‌اش می‎تواند با کدگذاری داده‎های ذخيره شده از طرف شما از آنها محافظت کند. شما تنها کسی هستید که به اطلاعات خود دسترسی دارید و این سیستم به طور خودکار بعد از 30 روز هر چیزی را که دوربين شما ضبط کرده است را پاک می‎کند. شما در حال حاضر می‎توانید این دوربين را با قیمت 399 دلار پیش خرید کنید که به همراه آن خدمات یک ساله هوش مصنوعی این شرکت نیز ارائه خواهد شد. انتظار می‎رود Lighthouse تا سپتامبر 2017 روانه بازار شود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟