با این ترفندهای ساده سیستم خود را ایمن نگه دارید
چگونه بدون نصب آنتی‌ویروس از کامپیوتر خود در برابر ویروس‌ها محافظت کنیم
شکی نیست که باید سیستم را در برابر نرم‌افزارهای مخرب، ویروس‌ها و هر برنامه‌‎ای که قصد خرابکاری داشته باشد محافظت کرد. اما برای این منظور حتما نباید از آنتی‌ویروس‌های طرف سوم استفاده کنید بلکه با انجام چند کار ساده می‌توانید نیاز خود به این نوع برنامه‌ها را برطرف کنید اما همیشه سیستم سالم و پاکی داشته باشید.

1606683296_1_0.gif

در حالی‌که هر سیستمی به‌شدت به آنتی‌ویروس نیاز دارد، اما هیچ قانونی وجود ندارد که در آن گفته شده باشد شما برای محافظت از سیستم خود در برابر ویروس‌ها، بدافزارها و سایر برنامه‌های مخرب باید حتما از نرم‌افزار استفاده کنید.

اگر به‌دلایل مالی ترجیح می‌دهید تا از نرم‌افزارهای طرف سوم استفاده نکنید یا دوست دارید که خودتان بر روی سیستم کنترل کامل داشته باشید، روش‌هایی وجود دارد که به‌کمک آن‌ها می‌توانید کامپیوتر خود را بدون استفاده از نرم‌افزار آنتی‌ویروس محافظت کنید. در واقع، این ایده‌ها برای تمام کاربران کامپیوتر مفید و سودمند هستند. روش‌های عملی زیادی هستند که کامپیوتر شما را امن نگه می‌دارند، از اطلاعات شخصی و داده‌های شما محافظت می‌کنند و همین مراقبت و محافظت را به سایر سیستم‌هایی که شما با آن‌ها در یک شبکه هستید انتقال می‌دهند. 

محافظت از کامپیوتر بدون نیاز به آنتی‌ ویروس

ویندوز را همیشه به‌روز نگه دارید

واقعا چشم‌پوشی از حباب‌های پاپ‌آپ که به‌شما اطلاع می‌دهند ویندوز آماده به‌روزرسانی است کار سختی است. نظر شما چیست؟ با این‌که خیلی از اوقات به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت بدترین زمان ممکن را برای به‌روزرسانی کامپیوتر انتخاب کرده، اما این‌طور به قضیه نگاه کنید که برادر بزرگ‌تر مراقب شماست.

بیشتر به‌روزرسانی‌های مایکروسافت حول و حوش ویژگی‌های امنیتی پیش‌ساخته و وصله‌هایی که برای مراقبت از رخنه‌های نفوذ در برابر هکرها ارائه می‌شوند می‌چرخند. ویندوز هیچ وقت کامل و بی‌عیب و نقص نیست، اما اگر طبق توصیه‌های کارشناسان همیشه آن‌را به‌روز نگه دارید احساس بهتری خواهید داشت.

هیچ‌وقت ایمیل مشکوک را باز نکنید

شناسه گوگل شما از کار افتاده است! گذرواژه اکانت اپل شما تغییر کرده است! بانک صادر کننده کارت اعتباری شما تلاش می‌کند تا وارد حساب‌تان شود! ایمیل‌های فیشینگ یکی از بدترین میوه‌های جرم‌های سایبری اینترنت به‌شمار می‌روند. فیلتر اسپم سیستم شما خیلی از ایمیل‌های دروغینی که دریافت می‌کنید را دور می‌ریزد. اما خیلی از آن‌ها هم می‌توانند در طول یک سال از رخنه‌های ناشناس عبور کنند. وقتی چیزی از نظر شما ساختگی و دروغ است، برای پیدا کردن محصولی که در پرسش عنوان شده به وبسایت اصلی آن سری بزنید، وارد حساب کاربری شوید و با سرویس مشتری تماس بگیرید تا مطمئن شوید که اکانت شما سالم است.

از لینوکس به‌عنوان سیستم‌عامل خود استفاده کنید

سیستم‌عامل لینوکس محدودیت‌هایی در خصوص نوع نرم‌افزارهایی که می‌تواند اجرا کند دارد. اما اگر از کامپیوتر خود برای اپلیکیشن‌های مختص به‌یک صنعت خاص استفاده نمی‌کنید، لینوکس بهترین راه‌کار برای ایمنی آنلاین است. تحقیقات نشان می‌دهد که 90 درصد از ویروس‌هایی که در حال حاضر فعال هستند برای ویندوز و 9.95 درصد برای سیستم‌عامل مک طراحی شده‌اند. این یعنی آن‌که فقط 0.05 درصد ویروس‌های موجود می‌توانند روی لینوکس تأثیر بگذارند.

از Windows Malicious Software Remover استفاده کنید

این دانلود ویندوزی رایگان است و به‌تناوب به‌روزرسانی می‌شود. برای همین یک ابزار عالی برای محافظت از سیستم است. این ابزار تنها 44.5 مگابایت حجم دارد و نه فقط نرم‌افزارهای مخرب را پاک می‌کند بلکه می‌تواند هر نوع تغییری که توسط این نرم‌افزارها در سیستم صورت گرفته را به‌حالت اولیه برگرداند. ابزار Windows Malicious Software Remover سه نسخه دارد: سریع، کامل و سفارشی‌سازی شده. اسکن سریع بیشتر در جاهایی که معمولا ویروس‌ها در سیستم پنهان می‌شوند را چک می‌کند. اسکن کامل مکان‌های بیشتری را در برمی‌گیرد اما چندین ساعت طول می‌کشد تا تکمیل شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟