ماسکی که توانسته ازسد فیس آی‌دی عبور کند!
این ماسک فیس آی‌دی آیفون X را گول می‌زند + عکس
شرکتی به نام Bkav ماسک سه بعدی را طراحی کرده که برخلاف ادعای اپل می‌تواند خیلی راحت فیس آی‌دی (Face ID) آیفون X را دور زده و نمایشگر آن را آنلاک کند. بنابراین به نظر نمی‌رسد که فیس آی‌دی آیفون 10 به اندازه‌ای که اپل مدعی شده بود امن و قابل اطمینان باشد! با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

حتما می‌دانید که آیفون X یا آیفون 10 اپل از فیس آی‌دی به جای اسکنر انگشت بهره می‌برد. فیس آی‌دی در واقع قابلیت تشخیص چهره پیشرفته‌ای است که اپل در آن را در آیفون X پیاده کرده و مدعی شده که دقت عملکرد و ضریب امنیت بسیار بالایی دارد. اپل در حین معرفی آیفون X به طور رسمی اشاره داشت که ضریب خطای فیس آی‌دی آیفون X چیزی در حدود یک در یک میلیون است!

اپل همچنین مدعی شده بود که فیس آی‌دی با ماسک قاب گول زدن نیست و ماسک‌ها را از صورت واقعی انسان تشخیص می‌دهد! اما به نظر نمی‌رسد که این ادعای اپل چندان صحیح باشد! به تازگی یک شرکت امنیتی به نام Bkav ماسک سه بعدی را ساخته که خیلی راحت می‌تواند فیس آی‌دی آیفون X را گول زده و قفل نمایشگر این گوشی را آنلاک کند! ماسک مذکور به صورت کاملا مستقل و با قرارگیری در جلوی آیفون X نمایشگر آن را آنلاک خواهد کرد.

شرکت سازنده این ماسک اشاره داشته که ما با شناخت دقیق نحوه عملکرد  سیستم هوش مصنوعی که اپل در فیس آی‌دی بکار برده است، توانستیم آن را گول بزنیم. جالب است بدانید که ماسک سه بعدی که شرکت Bkav طراحی کرده از اجزا و مواد مختلف تشکیل شده که البته جزئیات خیلی دقیقی در مورد آن منتشر نشده است. آقای نگو توآن آن (Ngo Tuan Anh) رئیس شرکت مذکور می‌گوید:

"ماسک مورد نظر از ترکیب تکنولوژی چاپ سه بعدی و عکس‌های دو بعدی تشکیل شده است. همچنین برخی اقدامات خاص برای بهینه‌سازی و طراحی دقیق مکان‌های خاصی از صورت مثل گونه‌ها، اطراف چهره و سایر مکان‌هایی که مساحت زیادی از آن توسط پوست پوشانده شده است انجام گردیده تا بدین صورت قادر به گول زدن هوش مصنوعی باشیم که اپل در فیس آی‌دی آیفون X از آن استفاده می‌کند."

همانطور که اشاره شد برای ساخت این ماسک از مواد مختلفی هم استفاده شده است. برای مثل دماغ ماسک از سیلیکون تشکیل می‌شود و صورت ماسک از فریم های خاص مبتنی بر چاپ سه بعدی تشکیل می‌گردد. جالب است بدانید که هزینه ساخت این ماسک فقط 150 دلار عنوان شده است! شرکت Bkav در ویدئوی نحوه عملکرد این ماسک را نمایش داده و عنوان داشته که قابلیت فیس آی‌دی آیفون X به اندازه‌ای که اپل مدعی شده بود امن و قابل اعتماد نیست! نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟