برای بهترین انتخاب با ما باشید
راهنمای خرید بهترین گوشی پرچم‌دار خسته!
تا به حال شده احساس کنید برای انجام کاری تلاش بسیار زیادی کرده‌اید، اما اوضاع آن طور که دوست داشته‌اید پیش نرفته است؟! تا به حال شده احساس کنید کسی قدردان زحمات شما نیست؟ تا به حال به لحظه‌ای رسیده‌اید که فکر کنید تمام تلاش شما برای بهترین بودن به ثمر نرسیده است؟

1606683296_1_0.gif

در دنیای گوشی‌ها هم گوشی‌هایی وجود دارند که با وجود این که بسیار باکیفیت و قدرتمندند، هیچ‌کس آن‌ها را یک پرچم‌دار، یک شاهکار و یک «بهترین» نمی‌داند. 
این گوشی‌ها می‌توانسته‌اند یک پرچم‌دار باشند؛ اما با وجود تمام تلاشی که کردند، یا نتوانسته‌اند بهترین باشند، یا با پیشرفت فناوری، دیگر پرچم‌دار نیستند. در این متن به بررسی گوشی‌هایی از این دست می‌پردازیم: پرچم‌داران خسته!

Sony Xperia Z5 Premium (حدود قیمت: 1.7 میلیون تومان)

این گوشی در زمان عرضه خود بازار را متحیر کرده بود. سال 2015 بود که این گوشی به عنوان اولین گوشی دارای نمایشگر 4K روانه بازار شد. نمایشگر 5.5 اینچی این گوشی تنها نقطه قوت آن نبود. تراشه Snapdragon 810 به عنوان مغر متفکر این گوشی درون آن به کار گرفته شده بود. بدنه اولئوفوبیک ضد لک، شیشه ضد خش و مقاومت در برابر آب و گرد و غبار از این گوشی یک گزینه قابل اعتنا در بازار ساخته بودند. در کنار این موارد، 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی هم وجود داشت تا خیال کاربر را برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها راحت کند. نکته قابل توجه بعدی، دوربین 23 مگاپیکسلی آن است که در کنار دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، بخش تصویربرداری آن را تشکیل می‌دهند. زی 5 پرمیوم در ابتدا با اندروید 5.1 در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و قابلیت به روز رسانی به اندروید 6.0 هم برای آن موجود است. با توجه به امکانات فراوان این گوشی، هنوز هم می‌توان به عنوان یک گزینه خوب روی آن حساب کرد. با این وجود، لازم به ذکر است که نمایشگر 4K این گوشی به دلیل کمبود محتوای 4K، چندان قرار نیست به کار شما بیاید.

HTC U Ultra (حدود قیمت: 1.5 میلیون تومان)

پس از گذراندن چندین سال بی‌فروغ، مسئولان HTC امیدوار بودند بتوانند با ارائه گوشی HTC U Ultra به بازار، دوباره خودی نشان بدهند؛ اما نه تنها این گوشی، بلکه U11 هم نتوانست این شرکت را نجات دهند. این گوشی با بدنه براق و بسیار زیبایی که دارد، به واقع «در وصف نگنجد» و تنها با لمس آن است که می‌توانید متوجه زیبایی آن شوید. صفحه نمایش 5.7 اینچی این گوشی دارای رزولوشن QHD است. دوربین 12 مگاپیکسلی قدرتمند، سلفی 16 مگاپیکسلی، اندروید 7.1 و باتری 3000 میلی‌ آمپر ساعتی، از مهمترین مشخصات این گوشی هستند. تراشه به کار رفته روی این گوشی Snapdragon 821 است و در کنار 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی، می‌تواند به راحتی تعداد زیادی اپ سنگین را اجرا کند. این گوشی از نظر صوتی هم به لطف بهره‌مندی از اسپیکرهای BoomSound بسیار قدرتمند است.

Nokia 8 (حدود قیمت 1.9 میلیون تومان)

نوکیا 8 به هیچ وجه چیزی کمتر از یک پرچم‌دار واقعی نیست؛ اما این گوشی در بازار چندان جدی گرفته نشد. نمایشگر 5.3 اینچی این گوشی دارای رزولوشن QHD است و در پشت آن یک دوربین دوگانه متشکل از دو سنسور 13 مگاپیکسلی به کار گرفته شده است و بد نیست بدانید که لنز این دوربین‌ها ساخت شرکت مطرح کارل زایس است. در بخش دوربین سلفی هم این گوشی یک دوربین 13 مگاپیکسلی دارد. تراشه به کار رفته در این گوشی Snapdragon 835 است و این گوشی توانایی پردازشی مشابهی با گوشی‌هایی مثل Galaxy Note 8 دارد! اما چرا هیچ کس این گوشی را جدی نمی‌گیرد؟ چرا کسی به باتری 3090 میلی آمپر ساعتی، اندروید 7.0، رم 4 یا 6 گیگابایتی و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی اهمیت نمی‌دهد؟ جواب در طراحی قدیمی نوکیا 8 است. ظاهر این گوشی هیچ نشانی از یک گوشی پرچم‌دار ندارد و هر کسی ممکن است آن را با یک گوشی چهارصد هزار تومانی اشتباه بگیرد.

LG G5 (حدود قیمت: 1.5 میلیون تومان)

یک گوشی خوب و نوآور، الزاما یک گوشی موفق نخواهد بود. گوشی LG G5 نمود بارز این گزاره است. انتظار می‌رفت این گوشی با طراحی ماژولار خود بتواند توجه بازار را به سمت خود معطوف کند؛ اما حقیقت به گونه دیگری رقم خورد و تقریبا همه از این گوشی به عنوان یک پروژه شکست خورده یاد می‌کنند. تراشه Snapdragon 820 در این گوشی هم در آن زمان نتوانست مردم را به خرید این گوشی متمایل کند. حتی 4 گیگابایت رم و دوربین دوگانه فوق‌العاده 16 و 8 مگاپیکسلی با کارکرد فوق‌العاده و حرفه‌ای هم نتوانست این گوشی را تبدیل به گزینه محبوب بازار کند. دلیل این امر تبلیغات بسیار ضعیف الجی در ارتباط با توانایی‌های این گوشی بود. اما اگر هنوز هم قصد خرید یک پرچم‌دار دارید و بودجه کافی برای خرید آن را ندارید، این پرچم‌دار خسته با نمایشگر 5.3 اینچی و رزولوشن QHD می‌تواند یک گزینه عالی و مقرون به صرفه برای شما باشد. البته به این شرط که یک پاوربانک هم در کنار آن تهیه کنید. باتری این گوشی تنها 2800 میلی آمپر ساعت است.

Samsung Galaxy S7 Edge (حدود قیمت: 2.0 میلیون تومان)

قرار نیست تمام گوشی‌های این فهرست شکست خورده باشند. مثلا این گوشی نه تنها در زمان خودش، بلکه هنوز هم یک گوشی محبوب به شمار می‌آید. گلکسی اس 7 اج با صفحه نمایش 5.5 اینچی خاص خودش نگاه‌ها را به طرف خود می‌کشاند. این نمایشگر با رزولوشن Quad HD و حاشیه‌های خمیده، گل سر سبد گوشی‌های سال 2016 بود. جدا از ظاهر فریبای این گوشی، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌العاده آن بود که هنوز هم یکی از بهترین‌های بازار محسوب می‌شود. تراشه Snapdragon 820، ضد آب بودن، حافظه اجرایی 4 گیگابایتی و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی از سایر امکانات این گوشی دوستداشتنی هستند. این گوشی با باتری 3600 میلی آمپر ساعتی خود خیال کاربر را از بابت استفاده طولانی مدت راحت می‌کرد و اصولا هیچ نقطه ضعفی نداشت. حتی اگر هنوز هم این گوشی را بخرید، تصمیم اشتباهی نگرفته‌اید.

iPhone SE (قیمت 1.5 یا 2.0 میلیون تومان، بسته به حافظه)

در بین تمام این گوشی‌های اندرویدی، جای خالی یک آیفون احساس می‌شد. این گوشی هیچ وقت در قامت یک پرچم‌دار ظاهر نشد؛ اما حقیقت امر این است که SE مصداق بارز «فلفل نبین چه ریزه» بود. نمایشگر 4 اینچی این گوشی با رزولوشنی کمتر از HD باز هم رضایتبخش بود! در ارتباط با گوشی‌های آیفون، گاهی همه چیز تبدیل به اعداد بی‌ارزش می‌شوند. مثلا بار این مسئله سخت است که دوربین سلفی این گوشی تنها 1.2 مگاپیکسل یا باتری آن فقط 1642 میلی آمپر ساعت باشد! دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، تراشه قدرتمند A9، اکوسیستم iOS 9، رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی متغیر بین 16 یا 64 گیگابایتی از سایر امکانات این هیولای کوچک است. 

Huawei Nova 2 Plus (قیمت در حدود 1.3 میلیون تومان)

این گوشی از جمله میان‌رده‌های مملو از امکانات هوآوی است. صفحه نمایش 5.5 اینچی Full HD، حافظه داخلی 128 گیگابایتی و 4 گیگابایت رم، تراشه Kirim 652 و 3340 میلی آمپری برای یک گوشی با این قیمت چندان درخشان به نظر نمی‌رسد؛ اما وقتی متوجه می‌شوید که دوربین سلفی این گوشی 20 مگاپیکسلی است و دوربین دوگانه قدرتمند 12 و 8 مگاپیکسلی دارد، اوضاع کمی متفاوت می‌شود. این گوشی با اندروید 7.0 عرضه می‌شود و گزینه محبوب عشاق سلفی به حساب می‌اید.

Xiaomi Mi Note 3 (قیمت در حدود 1.6 میلیون تومان)

یک گوشی هیچ وقت قصد پرچم‌دار بودن نداشته است؛ اما توانسته یک میان‌رده رو به بالای قدرتمند باشد. صفحه نمایش این گوشی 5.5 اینچی است و رزولوشن Full HD دارد. می نوت 3 یکی از اولین گوشی‌های دارای Snapdragon 660 است؛ تراشه میان‌رده‌ای با قدرت پردازش پرچم‌داران. در کنار این تراشه قوی، این گوشی دارای 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی است. نقطه قوت این گوشی، دوربین قدرتمند دوگانه آن است که از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده و یکی از بهترین دوربین‌ها را در رده قیمتی خودش و حتی بین گوشی‌های گران‌تر از خودش دارد. جدا از دوربین اصلی قدرتمند، دوربین سلفی این گوشی هم 16 مگاپیکسلی است و یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است. در کنار این امکانات مناسب، باتری 3500 میلی آمپر ساعتی این گوشی هم به کاربر اطمینان خاطر خاصی می‌دهد.

ZTE Nubia Z17 (قیمت در حدود 1.9 میلیون تومان)

یک شاهکار تمام عیار که به جرم چینی بودن، در بازارهای جهانی مورد توجه چندانی قرار نمی‌گیرد: ZTE Nubia Z17. این گوشی اولین گوشی مجهز به شارژ سریع نسل 4 است. دوربین‌های دوگانه آن 12 و 20 مگاپیکسلی است. با داشتن یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی، این گوشی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سلفی‌بازها باشد. مهم‌ترین نقطه قوت این گوشی استفاده از تراه قدرتمند Snapdragon 835 درون آن است که به آن قدرتی در حد گران‌ترین پرچم‌داران فعلی اندروید می‌دهد. در کنار این تراشه، 6 یا 8 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی هم وجود دارد. این گوشی یک باتری 3200 میلی آمپر ساعتی دارد و با اندروید 7.1 روانه بازار شده است. اگر به قدرت پردازش خیلی اهمیت می‌دهید، این گوشی یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌های موجود در بازار است و در واقع یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 835 است.

Xiaomi Mi 6 (قیمت در حدود 1.9 میلیون تومان)

این گوشی را می‌توان مجموعه‌ای از ZTE Nubia Z17 و Xiaomi Mi Note 3 دانست. با ظاهری مشابه می نوت 3 و با قدرت پردازشی در حد نوبیا Z17، شیائومی می 6 تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌های خرید در بین گوشی‌های حدود 2 میلیون تومان است. تراشه Snapdragon 835، رم 6 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی، دوربین دوگانه قدرتمند 12 مگاپیکسلی، سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری 3350 میلی آمپر ساعتی، همان چیزهایی است که از یک گوشی پرچم‌دار انتظار داریم؛ اما این گوشی هم نتوانست در بازار ایران چندان محبوب شود و دلیل آن بعد از عدم اعتماد مردم به برندهای چینی، انداز نمایشگر آن بود. در حالی که اکثر مردنم به نمایشگرهای 5.5 اینچی و حتی بیشتر از آن تمایل دارند، شیائومی در این گوشی به 5.15 اینچ و رزولوشن Full HD اکتفا کرده است. شما هم اگر قصد خرید یک گوشی قدرتمند زیر 2 میلیونی دارید و می‌توانید با نمایشگر کوچک این گوشی کنار بیایید، در انتخاب این گوشی شک نکنید.

 نتیجه گیری

برای داشتن یک گوشی پرچم‌دار نیازی به صرف هزینه گزافی نیست. شما برای بهره‌مندی از قدرت یک پرچم‌دار، می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کم‌تر، همان قدرت پردازشی و همان کیفیت دوربین را داشته باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟