11/03/1399 - 21:55
آموزش نصب و راه اندازی سیستم مدار بسته هایک ویژن
اهمیت استفاده از یک سیستم مدار بسته بر کسی پوشیده نیست . حتما در اخبار تلویزیون یا سایر رسانه های اجتماعی خواندید و دیدید که تصاویر دوربین های مدار بسته توانسته چه حقایقی را آشکار کند . طبق یک تحقیق انجام شده در کشور ، هر فردی که برای انجام امورات مختلف از منزل خارج می شود در طول روز حداقل توسط سه دستگاه دوربین ، دیده می شود . حال با توجه به این موضوع در این محتوا می خواهیم در خصوص نحوه نصب و راه اندازی یک سامانه مدار بسته به زبان ساده توضیح بدهیم .

1606683296_1_0.gif

سامانه مدار بسته هایک ویژن از چه اجزایی تشکیل شده است ؟

هایک ویژن به عنوان برترین تولید کننده دوربین مدار بسته دنیا سیستم های متعددی را تولید کرده اما همه این سیستم ها از اجزای تقریبا یکسانی تشکیل شده اند. بطور کلی اجزای مختلف سامانه مدار بسته هایک ویژن شامل تجهیزات زیر می باشد :

دوربین مدار بسته هایک ویژن

وظیفه تصویر برداری را انجام می دهد و دارای انواع مختلفی است که با توجه به نیاز مشتری و محل نصب می توان مدل مورد نظر را انتخاب و نصب کرد .

دستگاه ضبط DVR یا NVR هایک ویژن

پس از انتخاب مدل و مشخص شدن تعداد دوربین ها ، دستگاه ضبط DVR ( برای سیستم Turbo HD ) و دستگاه ضبط NVR ( برای سیستم IP ) را انتخاب کنید . وظیفه این دستگاه ، ضبط تصویر دوربین های مدار بسته است .

هارد دیسک

دستگاه ضبط تصاویر را بر روی هارد دیسک که درون دستگاه NVR یا DVR نصب می شود ، ضبط می کند .

کابل تصویر

وظیفه انتقال تصویر دوربین به دستگاه ضبط را انجام می دهد . کابل های استفاده شده در سیستم Turbo HD  هایک ویژن از نوع کوکسیال و کابل تصویر استفاده شده در سیستم IP از نوع کابل شبکه CAT5 یا CAT6 می باشد .

کابل برق

جهت تغذیه دوربین ها از کابل برق استفاده می شود . این کابل تغذیه دوربین را از طریق آداپتور یا منبع تغذیه مرکزی انجام می دهد و معمولا برای سیستم های مدار بسته Turbo HD کاربرد دارد . البته در برخی از سیستم های تحت شبکه نیز برای تغذیه دوربین ها باید کابل برق مجزا کشیده شود .

منبع تغذیه

منبع تغذیه وظیفه تغذیه دوربین ها را انجام می دهد . در سیستم های مدار بسته Turbo HD می توانید یکی از دو نوع منبع تغذیه آداپتور یا منبع تغذیه مرکزی را انتخاب کنید . در صورتی که از آداپتور استفاده می کنید ، آن را کنار دوربین قرار بدهید و در صورتی که از منبع تغذیه مرکزی استفاده می کنید باید آن را در کنار DVR قرار بدهید .

سوئیچ شبکه ( برای سیستم مدار بسته تحت شبکه )

در سیستم های تحت شبکه از یک وسیله دیگر نیز استفاده می شود و آن سوئیچ شبکه است . این وسیله وظیفه تجمیع تصاویر دوربین های تحت شبکه و تقویت آنها را انجام می دهد . برخی از مدل های سوئیچ شبکه از نوع POE هستند این مدل ها می توانند از طریق کابل شبکه ، دوربین های تحت شبکه را تغذیه کنند . در این حالت نیاز به کابل برق مجزا برای تغذیه دوربین ها نیست و توسط همان کابل شبکه ، دوربین IP تغذیه می شود .

خب بعد از اینکه با اجزای سیستم مدار بسته هایک ویژن آشنا شدید ، جالبه بدونید که نصب و راه اندازی یک سیستم مدار بسته هم مراحل خاص خودش رو داره . در ادامه مراحل نصب و راه اندازی سیستم مدار بسته Turbo HD و سیستم مدار بسته IP هایک ویژن رو مشاهده می کنید .

مراحل نصب سامانه مدار بسته Turbo HD  هایک ویژن

  1. جانمایی دوربین های توربو HD هایک ویژن
  2. کابل کشی کواکسیال و برق
  3. نصب دوربین های Turbo HD
  4. نصب هارد در دستگاه DVR
  5. نصب و راه اندازی دستگاه DVR
  6. تنظیم زاویه دید دوربین های هایک ویژن
  7. تنظیمات نمایش تصاویر
  8. تنظیمات انتقال تصویر

مراحل نصب سامانه مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن

  1. جانمایی دوربین های تحت شبکه هایک ویژن
  2. کابل کشی شبکه
  3. نصب دوربین های تحت شبکه هایک ویژن
  4. نصب سوئیچ شبکه
  5. نصب هارد در دستگاه NVR
  6. نصب و راه اندازی دستگاه NVR
  7. تنظیم زاویه دید دوربین های هایک ویژن
  8. تنظیمات نمایش تصاویر
  9. تنظیمات انتقال تصویر

در قسمت های بعدی در خصوص مراحل نصب و راه اندازی سیستم های مدار بسته تحت شبکه و Turbo HD هایک ویژن توضیح خواهیم داد .

همچنین شما می توانید جهت ثبت نام و شرکت در دوره های حضوری و غیر حضوری آموزش دوربین مدار بسته شرکت پرشیا سیستم از هم اکنون اقدام نمایید . جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره  02154871000  تماس بگیرید .

ایسوس

نظر شما چیست؟