حس نوستالژیک با کار در ویندوز 95
اپلیکیشن ویندوز 95 را دانلود و خاطرات آن‌را دوباره زنده کنید
اگر از کاربران قدیمی کامپیوتر هستید حتما با ویندوز 95 کار کرده و با آن آشنایی دارید. یکی از توسعه دهندگان دنیای وب دست به‌کار جالبی زده و اپلیکیشن ویندوز 95 را برای پلتفرم‌های ویندوز، مک و لینوکس ارائه کرده است. اگر دوست دارید تا سری به‌حال و هوای گذشته بزنید در ادامه مطلب، این اپلیکیشن را دانلود کنید.

1606683296_1_0.gif

سال 1995 میلادی دوران خیلی متفاوتی نسبت به‌دنیای امروز ما بود. افراد خیلی کمی بودند که به اینترنت دسترسی داشتند، هم‌چنان فلاپی دیسک‌ها یک پدیده در دنیای فناوری بودند و استیو جابز بدون اپل به‌شدت در تقلا برای سر پا نگه داشتن خود بود. و آن‌وقت بود که مایکروسافت ویندوز 95 را معرفی و عرضه کرد، سیستم‌عاملی که همه چیز را تغییر داد.

ویندوز 95 اولین سیستم‌عاملی بود که افراد زیادی از آن استفاده کردند. با توجه به‌اتفاقاتی که پیش از آن رخ داده بود، بدون شک ویندوز 95 یک انقلاب بزرگ بود. از آن روز تاکنون، نسخه‌های مختلفی از ویندوز آمده و رفته‌اند، حالا به‌نظر شما اجرای ویندوز 95 در زمان فعلی چه حس و حالی دارد؟

چگونه ویندوز 95 را به‌عنوان یک اپلیکیشن دانلود کنیم

اگر تعریف ویندوز 95 را شنیده‌اید اما تا به‌حال نه محیط آن‌را دیده‌اید نه تجربه کار با آن‌را داشته‌اید، می‌توانید اپ ویندوز 95 را دانلود کنید. این اپلیکیشن توسط «فلیکس رایزبرگ» توسعه دهنده Slack ساخته شده است. اپ ویندوز 95 برای ویندوز، macOS و لینوکس در دسترس است و در قالب یک اپلیکیشن قابل دانلود در اختیار کاربران قرار دارد.

آن‌طور که "ورج" گزارش کرده، اپ ویندوز 95 رایزبرگ مبتنی بر پروژه فعلی وب است که به‌شما امکان اجرای انواع سیستم‌عامل‌های قدیمی در داخل مرورگر وب را می‌دهد. 

یکی از نکات جالب و بارز اپ ویندوز 95 حجم بسیار کم و 129 مگابایتی آن است. این اپلیکیشن در زمان اجرا فقط حدود 200 مگابایت از رم را مصرف می‌کند. از طرف دیگر، می‌توانید هم‌زمان با آن، اپ‌های دیگر مانند MS Paint، وردپد و Minesweeper را اجرا کنید.

بخشی از تاریخ برای زنده کردن حس نوستالژیک کاربران حرفه‌ای

اگر سن شما آن‌قدر هست که تجربه کار با ویندوز 95 در سال‌های دهه 90 میلادی را داشته باشید به‌شما پیشنهاد می‌کنیم که به‌دلایل نوستالژیک آن‌را دانلود کنید. اما، اگر بخشی از نسل اسمارت‌فون هستید بد نیست نگاهی به‌ اپ ویندوز 95 داشته باشید تا بفهمید که در این 20 سال چه پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

برای دانلود این اپلیکیشن برای ویندوز، مک و لینوکس به‌این آدرس مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟