خودروی اسپرت و مقرون به‌صرفه جدید پورشه
بررسی کامل پورشه 718 کیمن مدل 2018 + گالری عکس
در این مقاله، خودروی جدید پورشه 718 کیمن مدل 2018 مورد بررسی قرار می‌گیرد. در حال حاضر، این خودرو در کنار مدل 911 از جمله مهم‌ترین مدل‌های این شرکت در بازار خودرو هستند. با ماه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

از سال 2006، پورشه کیمن پیشرفت‌های زیادی کرده است. یک خودروی نمادین که در کنار مدل 911 این خودروساز از جمله بهترین مدل‌های بازار هستند. وجه تشابه پورشه 911 و کیمن یک موتور تخت 6 سیلندر، جعبه دنده‌های دستی و دو کلاچ و مهندسی مشهور این شرکت در زمینه طراحی بدنه است. اما تفاوت این دو در محل قرارگیری موتور (در مدل کیمن در وسط خودرو تعبیه شده و در مدل 911 در عقب خودرو)، اندازه و میزان توان خروجی است. شاید دلیل این‌که پورشه تصمیم گرفت تا این دو مدل را تا حدودی از هم جدا کند، ترس از پیشی گرفتن کیمن در زمینه میزان فروش بوده است.

مدل کاملا جدید 718 کیمن سریع‌تر، کارآمدتر و تاحدودی پیشرفته‌تر از مدل قبلی است و همین امر باعث می‌شود تا کارایی محصولات "رده پایین" این شرکت نسبت به‌گذشته بالاتر برود. از آن‌جایی‌که نام این خودرو از پیشینه این شرکت در زمینه مدل‌های پرسرعت به‌ارث گرفته شده، انتظارات از پورشه 718 کیمن بالا است.

چه چیزهایی جدید هستند

در مدل 2018 خبری از تغییرات قابل توجه و چشم‌گیر نیست. اگر خاطرتان باشد در مدل 2017 این خودرو شاهد جایگزینی موتور 6 سیلندر با یک موتور 4 سیلندر توربو شارژ شده بودیم. پورشه می‌گوید این تغییر باعث می‌شود تا 718 کیمن از نظر سرعت مشابه مدل کیمن S باشد. از دیگر ویژگی‌های مکانیکی آن می‌توان از یک رک جدید فرمان نام برد که از سیستم 911 توربو گرفته شده است. طراحی جدید در قسمت جلو و برآمدگی عقب خودرو در کنار گلگیرها، چراغ‌های جلو و عقب از جمله تغییرات مدل جدید نسبت به‌مدل‌های قبلی است.

سطوح و ویژگی‌های تریم

بدون درنظر گرفتن این‌که چه تغییراتی در خصوصیات و ویژگی‌های مدل جدید کیمن ایجاد شده، این خودرو هم‌چنان شکل و طراحی نمادین‌اش را ادامه می‌دهد. کیمن جدید مانند مدل 911 در طی سالیان هم پیشرفت کرده و هم این‌که تغییرات زیادی در جهت بهینه‌سازی آن صورت گرفته ولی باز هم قابل تشخیص است. طاق کوتاه بدنه، طراحی خاص سقف، فشردگی گلگیرهای عقب و جلو از جلمه خصوصیات فیزیکی 718 کیمن است.

پورشه 718 کیمن مدل 2018 تنها در دو مدل تریم ارائه می‌شود: یکی با پکیجی از امکانات مختلف و دیگری با گزینه‌های مستقل. قیمت مدل پایه کیمن از 55 هزار و 300 دلار شروع می‌شود در حالی‌که کیمن S با قدرت بالاتر از 67 هزار و 700 دلار شروع می‌شود. مدل رده پایین 718 کیمن در بین رقبای خود ارزان‌ترین خودروی موجود است اما فاقد ویژگی‌های خودروی لاکچری مانند سیستم کنترل خودکار آب‌وهوا و اپل کارپلی است. از امکانات محبوبی که به‌آن اضافه شده می‌توان به "پکیج پرمیوم" با صندلی‌های اسپرت تمام چرم، چراغ‌های جلوی Bi-Xenon، کنترل خودکار دو منطقه‌ای آب‌وهوا و سیستم تولید گرما در صندلی‌ها، سیستم انتقال دو کلاچ، پورشه کانِکت، به‌همراه اپل کارپلی و سیستم مدیریت تعلیق فعال (PASM) اشاره کرد.

نگاه کلی به‌فناوری‌های به‌کار رفته

از جمله خصوصیات استاندارد 718 کیمن سیستم PCM و یک نمایشگر مرکزی 7 اینچ است. این سیستم اینفوتینمنت کاملا جدید یکی از بهترین سیستم‌های کاربرپسند با قابلیت پاسخ‌گویی سریع است. کنترل‌های تاچ اسکرین و فرامین صوتی اختیاری از دیگر امکانات این مدل است. 

از دیگر ویژگی‌های فناوری آن می‌توان به سیستم صوتی/برقراری تماس از طریق بلوتوث استاندارد، سیستم صوتی Burmester با 12 اسپیکر، سیستم صوتی Bose با 10 اسپیکر، دو پورت USB، ناوبری سه‌بعدی، پورشه کانکت به‌همراه اپل کارپلی و اپ مخصوص برای ریموت کنترل آب‌وهوا، قفل کردن و باز کردن درها و 4G LTE WiFi اشاره کرد. متأسفانه اندروید اتو در دسترس نیست.

طراحی داخلی

پورشه 718 کیمن با این‌که از نظر ویژگی‌های استاندارد و شناخته شده کاستی‌های زیادی دارد، اما در عوض کیفیت طراحی داخلی آن فوق‌العاده است. حتی مدل zero-option جذابیت بیشتری نسبت به دو سری Corvette و F-Type دارد.

ترکیبی از فلزات مسطح، پلاستیک‌های با کیفیت بالا، سیستم تهویه هوای درجه یک، دستگیره‌های در و طراحی کنسول مرکزی آن بسیار زیبا است. صندلی‌های اسپرت آن می‌تواند طبق علاقه مشتری یا به‌صورت تمام چرم باشد یا این‌که فقط در بخش‌هایی از آن به‌کار رفته باشد.

قدرت رانندگی و MPG

آسایش و راحتی از مهم‌ترین ملزومات یک خودروی موفق است، اما خودروهای اسپرت پورشه با صندلی‌های مخصوص و داشبوردهای منحصر به‌فرد بی‌نظیر هستند.

موتور این خودرو 2 لیتری چهار سینلدر است و قدرت آن به 300 اسب بخار می‌رسد. این خودرو 0 تا 100 کیلومتر را طی زمان 4.9 ثانیه پر می‌کند. البته این در صورتی است که از سیستم دستی 6 سرعته استفاده کند، اما اگر راننده تصمیم به‌استفاده از سیستم خودکار دو کلاچ بگیرد این زمان به 4.7 ثانیه کاهش پیدا می‌کند. 

یکی از لذت‌بخش‌ترین و بهترین تجربه‌های ممکن در سیستم‌های امروزی موتور خودرو متعلق به پورشه 718 کیمن است. سیستم هدایت، ترمز، کنترل خودرو و حتی موتور به‌زیبایی یکدیگر را پوشش می‌دهند. 

تمام بخش‌های مرتبط با کارایی 718 کیمن فوق‌العاده هستند، اما سیستم فرمان الکتریک این خودرو بدون شک بی‌نظیر و استثنایی است. 

ایمنی

معمولا خودروهای اسپرت از نظر ایمنی توسط NHTSA و IIHS تست و مورد بررسی قرار می‌گیرند. اما این خودرو هنوز در هیچ تستی شرکت نکرده است. ویژگی‌های استاندارد ایمنی شامل دوربین بکاپ، سنسورهای عقب و جلو برای پارک خودرو و 8 عدد ایربگ می‌شوند. از جمله فناوری‌های اختیاری می‌توان از سیستم کروز کنترل تطبیقی، مانیتورینگ نقطه کور، نوربالای خودکار خودرو، سیستم هشدار تصادف و هم‌چنین سیستم ترمز خودکار جلو برای شرایط اضطراری نان برد.

جمع‌بندی

اگر از علاقه‌مندان خودروهای پورشه هستید اما هم‌چنان این شرکت را به‌دلیل جایگزینی موتور 6 سیلندر محبوب با چهار سیلندر توربو شارژ شده سرزنش می‌کنید تنها پیشنهاد این است که حداقل یک بار رانندگی را با آن تجربه کنید. هنگامی که درون این خودرو می‌نشینید متوجه تلفیقی از قدرت، دقت و ثبات می‌شوید. 

آیا گزینه خوبی است؟

اگر خودروهای پورشه 718 کیمن را از نظر قیمت با هم مقایسه کنیم می‌توان گزینه‌های بهتری که هم توان خروج بالاتری داشته باشند و هم این‌که هزینه مناسب‌تری داشته باشند به‌چشم نمی‌خورد. در واقع هیچ خودرویی از نظر بالانس و توازن مانند کیمن نیست.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟