راهنمای خرید: قبل از خرید کارت حافظه به‌این نکات توجه کنید
با بهترین کارت‌های Micro SD بازار آشنا شوید
تشخیص تفاوت‌های بین Micro SDهای موجود در بازار کار سخت و دشواری است. به‌غیر از ظرفیت، همه آن‌ها شبیه هم هستند، این‌طور نیست؟ لزوما این‌گونه نیست. برخی از این کارت‌ها سریع‌تر از بقیه هستند و از طرف دیگر دستگاه‌ها قادر به‌خواندن همه کارت‌ها نیستند. در این مقاله، بهترین کارت‌های موجود که با دستگاه‌های شما سازگاری دارند را معرفی می‌کنیم.

1606683296_1_0.gif

کارت‌های Micro SD عمدتا قابل تعویض هستند اما پیش از خرید یک کارت جدید حتما باید چند مورد خیلی مهم را درنظر بگیرید. اگر کارتی که می‌خرید مناسب گجت شما نباشد این احتمال وجود دارد که به‌درستی کار نکند. پس، پیش از خرید به این چند نکته توجه کنید:

-اندازه: کارت‌های SD در سه اندازه استاندارد، مینی و ماکرو هستند. از این سه، کارت‌های استاندارد و میکرو عمومیت بیشتری دارند. اگر دستگاه‌تان از کارت SD استاندارد استفاده می‌کند می‌توانید از کارت Micro SD با آداپتر استفاده کنید. اما عکس این حالت ممکن نیست. اگر شک دارید که کدام را بخرید یک کارت میکرو با یک آداپتر تهیه کنید.

-کلاس سرعت: سرعت کارت‌های Micro SD با کلاس‌شان مشخص می‌شوند. بیشتر کارت‌های رده مصرف کننده از کندترین تا سریع‌ترین به‌ترتیب با کلاس 2، 4، 6 و 10 مشخص می‌شوند. در کل، کارت‌های سریع‌تر بهتر هستند. این قضیه زمانی‌که قصد استفاده از آن‌ها در کارهایی مانند ضبط ویدیوهای با رزولوشن بالا را دارید که با حجم عظیمی از داده سروکار دارند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. کارت‌های جدیدتر از کلاس‌های الترا های اسپید (UHS) استفاده می‌کنند که با U1 و U3 مشخص می‌شوند. کارت کلاس U1 تقریبا با کلاس 10 قابل مقایسه است.

-نوع کارت: یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تفاوت بین کارت‌ها نوع آن‌هاست. کارت‌های SDSC که ظرفیت آن‌ها استاندارد است بین 1 مگابایت تا 2 گیگابایت ظرفیت دارند. کارت‌های SDHC که ظرفیت بالایی دارند بین 2 تا 32 گیگابایت و کارت‌های SDXC که ظرفیت اضافه دارند بین 32 گیگابایت تا 2 ترابایت هستند. 

تقریبا بیشتر دستگاه‌ها کلاس 10 هستند و حداقل از SDHC پشتیبانی می‌کنند. در زیر برخی از بهترین کارت‌های Micro SD فعلی بازار برای نیازهای گوناگون برای شما آورده شده است:

بهترین کارت حافظه Micro SD برای استفاده روزانه: سن‌دیسک مدل Ultra 32GB

اگر فقط دنبال یک کارت حافظه می‌گردید که بدون مشکل با گجت شما کار کند سن‌دیسک Ultra 32GB بهترین گزینه است. این کارت از استاندارد SDHC استفاده می‌کند پس به‌احتمال زیاد با بیشتر گجت‌ها سازگاری دارد. قیمت این کارت 12.99 دلار است. اگر دنبال یک کارت قابل اطمینان برای اسمارت‌فون یا کنسول بازی مانند نینتندو سوییچ هستید این مدل بهترین انتخاب است. با این‌که این کارت سریع‌ترین کارت موجود در بازار نیست اما اگر فقط می‌خواهید از آن برای ذخیره اپ‌ها، عکس‌ها و گیم‌های خود استفاده کنید نیازتان را برطرف می‌کند.

بهترین کارت حافظه Micro SD با کارایی بالا: سامسونگ Evo Select 128GB

این کارت دارای کلاس U3 است و حداقل سرعت آن 30MB/s است اما می‌تواند تا 100MB/s بالا برود. اگر دنبال کارتی هستید که کارهای سنگین مانند ضبط ویدیوی 4K انجام دهید حتما این کارت را تهیه کنید. مدل 128GB این کارت روی سایت آمازون 45 دلار است.

بهترین کارت حافظه Micro SD با ظرفیت بالا: سامسونگ Evo Select 256GB

وقتی صحبت از هزینه می‌شود کمتر پیش می‌آید که ظرفیت‌های بیشتر از 128GB توصیه شود. اما در صورت نیاز این کارت را تهیه کنید. سری Evo Select یکی از بهترین سری کارت‌های موجود در بازار از نظر کارایی است. تنها نکته منفی این کارت قیمت بالای آن یعنی 149.99 دلار است. این کارت از نظر قیمت تقریبا 3 برابر گران‌تر از کارتی است که نصف آن ظرفیت دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟