هوآوی به اولین رقیب جدی اپل (فیس‌ آی‌دی) تبدیل می‌شود!
سیستم تشخیص چهره اختصاصی هوآوی رونمایی شد!
شرکت هوآوی به تازگی اطلاعاتی را در رابطه با سیستم تشخیص چهره و قابلیت انیموجی اختصاصی خود منتشر ساخته و بدین صورت رسما از دو تکنولوژی مذکور برند خود پرده‌برداری کرده است. هوآوی اشاره داشته در پی توسعه هرچه بیشتر تکنولوژی تشخیص چهره اختصاصی خود بوده و قصد دارد در آینده نزدیک آن را در اسمارتفون‌هایش پیاده‌سازی کند. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

حتما در رابطه با قابلیت فیس آی‌دی (Face ID) آیفون 10 یا ایکس اپل اطلاعاتی دارید. فیس آی‌دی سیستم تشخیص چهره پیشرفته و اختصاصی است که اپل در آیفون 10 از آن بهره برده و آن را جایگزین تاچ آی‌دی (Touch ID) یا بهتر بگوییم اسکنر انگشت آیفون‌ها کرده است. به واسطه این تکنولوژی کاربران می‌توانند با نگاه کردن به نمایشگر و آنالیز جزئیات چهره خود نسبت به آنلاک آن اقدام کنند.

حال شرکت هوآوی رسما اولین رقیب اندرویدی اپل و قابلیت فیس آی‌دی شد! این کمپانی به تازگی از سیستم تشخیص چهره اختصاصی خود رونمایی کرده و عنوان داشته که قصد دارد در آینده نزدیک این سیستم را در اسمارتفون‌هایش پیاده‌سازی کرده و حتی از آن برای تایید خریدهای الکترونیکی استفاده کند.

هوآوی مدعی شده که سیستم تشخیص چهره اختصاصی این شرکت از تابش 300،000 نقطه نوری در 10 ثانیه برای آنالیز جزئیات چهره کاربر و ذخیره آن استفاده می‌کند. زمان مورد نیاز برای تکمیل فرآیند آنلاک گوشی با این تکنولوژی برابر با 0.4 ثانیه عنوان شده و هوآوی ضمن معرفی این سیستم نمونه اولیه آن را هم به معرض نمایش قرار داده است.

اما این تمام ماجرا نیست! هوآوی به شدت در پی رقابت با اپل خواهد بود و در همین راستا از قابلیت انیموجی اختصاصی خود هم رونمایی کرده که مبتنی بر همان سیستم تشخیص چهره این کمپانی است. به موجب قابلیت انیموجی کاربران می‌توانند یک اموجی یا صورتک را انتخاب و با گرفتن گوشی در جلوی صورت خود، دقیقا احساسات و حرکت صورت خود را از طریق آن اموجی شبیه‌سازی نمایند. نکته‌ای که در این بین وجود دارد و انیموجی‌های هوآوی را از انیموجی‌های اپل سرتر می‌کند، مربوط به امکان ردیابی حرکات زبان کاربر توسط سیستم انیموجی هوآوی می‌شود!

متاسفانه هوآوی در مورد زمان دقیق پیاده‌سازی قابلیت تشخیص چهره و انیموجی اختصاصی خود اطلاعات دقیقی منتشر نکرده، اما پیش‌بینی می‌کنیم شاهد پیاده‌سازی این دو ویژگی در گوشی هوآوی پی 11 (Huawei P11) باشیم. نظر شما در مورد این مسئله چیست؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟