یک راه سریع و بی‌دردسر برای نقل و انتقال فایل‎های شما
چگونه با کابل اترنت یک لپ‎تاپ را به کامپیوتر متصل کنیم
انتقال فایل از لپ‎تاپ به کامپیوتر دسكتاپ (معمولا) کار راحتی است. در زمان‎هایی که به دفتر کار مشتری یا فروشنده مراجعه می‎کنید، مسئول واحد ای‎تی آنها اطلاعات لازم برای متصل شدن به شبکه شرکت و انتقال فایل به محل مورد نظر شما را در اختیارتان قرار می‎دهد. البته این به شرطی است که آنها مسئول ای‎تی و یک شبکه در اختیار داشته باشند.

1606683296_1_0.gif

 ارسال یک یا چند فایل کوچک با ضمیمه آنها به ایمیل نیز یکی دیگر از روش‎های ارسال راحت است، البته در این روش محدودیت حجم فایل ارسالی بر اساس سرور ایمیل مخاطب شما تعیین می‎شود. اما برای این که خیال خود را راحت کنید یک کابل اترنت همراه داشته باشید.

یک کابل اترنت در کنار لپ‎تاپ شما کار ارتباط و نقل انتقال فایل را راحت می‎کند و در این روش شما دیگر محدودیتی نخواهید داشت. در ادامه روش کار را بررسی خواهیم کرد:

1. ابتدا یک سر کابل کراس اور خود را به درگاه اترنت لپ‎تاپ متصل کنید. شما می‎توانید از سر دیگر این کابل برای اتصال به هر نوع کامپیوتری استفاده کنید.

2. سر دیگر کابل کراس اور را به درگاه آزاد آداپتور اترنت کامپیوتر شخصی متصل کنید.

3. روی دکمه استارت ویندوز لپ‎تاپ کلیک کنید.

4. حالا از منوی اصلی Control Panel را انتخاب کنید. (در ویندوز 10 با راست کلیک روی دکمه استارت)

5. در کادر جستجوی موجود در سمت راست بالای پنجره کنترل پنل عبارت network را وارد کنید و بعد روی گزينه Network and Sharing Center موجود در کادر اصلی پنجره کلیک کنید. اگر شیوه نمایش گزينه‎ها در پنجره کنترل پنل شما روی Classic View تنظیم شده است، روی آیکون Network and Sharing Center دابل کلیک کنید.

6. حالا روی آیکون Unidentified network موجود در قسمت بالای پنجره اصلی Network and Sharing Center  دابل کلیک کنید.

7. مکان نمای ماوس خود را روی نام کامپیوتر دسكتاپ مورد نظر خود برده و برای اتصال به آن دابل کلیک کنید.

8. در صورتی که از شما درخواست شد، نام کاربری و کلمه عبور دسترسی به کامپیوتر دسكتاپ را وارد کنید.

نکته:

اگر در پنجره Network Sharing Center  به جای نقشه اتصال شبکه پیغام Network discovery and file sharing are turned off را مشاهده کردید، روی دکمه مربوط به network discovery و دکمه file sharing موجود در زیر نقشه شبکه کلیک کنید تا آنها فعال شوند. اگر از طریق تنظیمات User Account Control لپ‎تاپ از شما درخواست نام کاربری و کلمه عبور شد، آن را وارد کنید.

در نگاه اول، تشخیص فرق بین یک کابل اترنت کراس اور با نمونه استاندارد مشکل است. اگر شک دارید که کابل شما از کدام نوع است، هر دو سر (کانکتور) کابل را کنار هم قرار دهید به طوری که پین قفل آن رو به زمین باشد. حالا رنگ سیم‎ها را با هم مقايسه کنید. رنگ سیم‎های هر دو سر یک کابل استاندارد اترنت از چپ به راست به این صورت است: سفید/نارنجی، نارنجی، سفید/سبز، آبی، سفید/آبی، سبز، سفید/قهوه‎ای و قهوه‎ای. در یک کابل کراس اور، سیم کشی نظیر به نظیر نبوده و یک انتهای کابل به این شکل رنگ بندی شده است، از چپ به راست: سفید/سبز، سبز، سفید/نارنجی، آبی، سفید/آبی، نارنجی، سفید/قهوه‎ای، قهوه‎ای.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟