آشنایی با سوئیچ های PoE جدید دی لینک
بدیهی است که کلیه تجهیزات شبکه برای روشن شدن نیاز به منبع تغذیه دارند، با گذشت زمان و ابداع تکنولوژی PoE شرایط ارسال و دریافت اطلاعات همچنین انتقال جریان برق از طریق یک بستر (کابل شبکه) به طور همزمان مهیا شد.

1606683296_1_0.gif

سوئیچ‌های شبکه PoE با استفاده از بستر کابل شبکه قابلیت ارسال همزمان داده و برق را به ارمغان آورده‌اند، این سوئیچ ها امکان انتقال همزمان داده و برق را تا 100 متر دارند اما به تازگی سوئیچ های با قابلیت انتقال تا 250 متر معرفی شده اند که اجرای شبکه های PoE را ساده تر و هزینه های اجرایی آن را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

سوئیج DES-F1016P محصول جدیدی از برند دی‌لینک است که با دارا بودن قابلیت  Extend Mode اتصال تجهیزات شبکه همچون اکسس پوینت‌ها، تلفن‌های تحت شبکه، دوربین‌های مداربسته و ... را تا فاصله 250 متری از طریق کابل‌های شبکه امکان پذیر می‌کند.
DES-F1016P دارای 16 پورت PoE  با سرعت 100Mbps و یک پورت آپلینک Combo با سرعت 1000Mbps است  که به سادگی و تنها با اتصال دستگاه‌ها امکان ارتباط را به‌صورت Plug and Play فراهم می‌سازد علاوه بر آن این سوئیچ از قابلیت PoE نیز پشتیبانی می‌کند.
Power Over Ethernet یا همان PoE یک قابلیت بسیار کاربردی برای تامین انرژی برق دستگاه‌های مختلف مانند: تلفن‌های VOIP، دوربین‌های تحت شبکه و ... توسط اتصال به کابل‌های شبکه است. این قابلیت کاربردی در بسیاری از شبکه‌ها به کمک کارشناسان شبکه می‌آید و آن‌ها را از دردسرهای مربوط به کابل‌کشی برق در شبکه رها می‌کند. PoE Budget در این سوئیچ 150 وات است که می‌توانید آن را برای اتصال دستگاه‌هایی که از قابلیت PoE پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید.

VLAN Mode در  DES-F1016P با ایزوله کردن پورت‌ها از یک‌دیگر باعث بهبود عملکرد شبکه می‌شود، همچنین از طریق QoS Mode این دستگاه به صورت اتوماتیک اطلاعات شبکه مانند داده‌های مربوط به ویدئو و مانیتورینگ را اولویت‌بندی می‌کند تا در هنگام وجود ترافیک در شبکه داده‌های ارزشمند با اولویت بالاتری جا به جا شوند.
از دیگر قابلیت‌های این سوئیچ می‌توان به پشتیبانی همزمان از پروتکل IEEE 802.3 at  و IEEE 802.3 af و پشتیبانی از تکنولوژی
Auto MDI/MDIX اشاره کرد.

در مجموع DES-F1016P محصول جدیدی از برند دی‌لینک است که با قابلیت‌های کاربردی بسیار و سهولت در استفاده، بدون نیاز به تنظیمات پیچیده می‌تواند هزینه پروژه‌ها را کاهش دهد و به شما برای داشتن یک شبکه مطمئن کمک کند.
ضمنا این سری از سوئیچ های دی‌لینک در تعداد پورت‌های 4 و 8 نیز با شناسه کالای DES-F1006P و DES-F1010P قابل تهیه می‌باشد. 
شما می‌توانید این محصولات را با گارانتی معتبر 2+1 ساله شرکت ایزی (نماینده رسمی محصولات دی‌لینک در ایران) از فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟