معرفی تجهیزات شبکه به زبان ساده
20/04/1399 - 14:18
مولتی‌متر چیست
مولتی‌متر یک ابزار ساده است که می‌تواند ویژگی‌های مختلف یک مدار الکتریکی را اندازه‌گیری کند. مقاومت، ولتاژ و امپدانس از جمله این موارد است.

این مطلب بخشی از سری آموزش‌های نتورک پلاس است که پیشتر در سایت شبکه منتشر شده است.
برای مشاهده فهرست و خرید کتاب +Network راهنمای شبکه‌ها اینجا کلیک کنید. 


مولتی‌متر

درست است که می‌توانید از ابزارهای جداگانه برای اندازه‌گیری امپدانس، مقاومت و ولتاژ سیم استفاده کنید، اما به‌کارگیری ابزار واحدی که قادر به انجام همه این‌کارها باشد، کار شما را ساده‌تر می‌کند.

امپدانس مقدار مقاومت در برابر جریان متناوب سینوسی را مشخص می‌کند. برای آن‌که یک سینگال به درستی انتقال پیدا کرده و ترجمه شود(قابل فهم برای دستگاه) باید مقدار امپدانس مشخص باشد. با این وجود، امپدانس‌ها خیلی بالا یا خیلی پایین می‌تواند به سیم آسیب وارد کرده، جفت شدن نادرست را رقم زده یا به یک نقطه پایانی آسیب وارد کند. به عبارت دیگر، تغییرات در امپدانس می‌تواند نشان‌دهنده این این موضوع باشد که جریان در چه مکانی متوقف شده یا دچار مشکل شده است. به عنوان یک حرفه‌ای شبکه، ممکن است از یک مولتی‌متر برای انجام کارهای زیر استفاده کنید:

  • اندازه‌گیری ولتاژ برای بررسی اینکه کابل به درستی جریان الکتریسیته را هدایت می‌کند یا خیر. به عبارت دقیق‌تر آیا سیگنال قادر است به شکل غیر اصولی از یک گره در شبکه به سمت گره دیگری حرکت کند یا خیر.
  • بررسی مقدار نویز روی یک سیم (با شناسایی ولتاژ خارجی)
  •  آزمایش اتصال کوتاه یا باز بودن مدار در یک سیم (با تشخیص مقاومتی که انتظار آن نمی‌رود وجود داشته باشد یا از دست دادن ولتاژ).

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟