پردرآمدترین مشاغل شبکه
5 شغل برتر در حوزه فناوری شبکه‌های کامپیوتری
در دنیای به سرعت در حال پیشرفت شبکه‌های کامپیوتری که امکان ارتباط و تبادل اطلاعات جهانی را برای تقریبا هر سازمان و شرکتی فراهم کرده است، بازار تقاضا برای استخدام تکنسینهای ماهر شبکه گرم است. شرکتها برای استخدام کارمندان حرفهای دارای گواهینامههای بین المللی و تجربه کاری درحوزههای مختلف فناوری شبکه با یک دیگر در حال رقابت هستند. هر چه شرکتها بیشتر به دنبال استخدام نیروی کار ماهر با مهارتهای روز هستند، یادگیری مداوم مهارتهای شبکه نیز برای متخصصان متعهدی که به دنبال شتاب بخشیدن به تواناییهای خود هستند به یک ضرورت تبدیل شده است.

1606683296_1_0.gif

با وجودی که طیف گسترده‌ای از مشاغل مرتبط با شبکه وجود دارد که فرصت‌های شغلی شایسته‌ای را ارائه می‌کنند، اما همه مشاغل در این حوزه سطح بالای تقاضا را تجربه نمی‌کنند.

قبل از این که شما وقت خود را صرف افزایش سطح دانش خود در حوزه شبکه کنید، اجازه دهید نگاهی به 5 شغل برتر شبکه که در یک نظرسنجی انجام گرفته توسط Robert Half به دست آمده است داشته باشیم. این اطلاعات می‌تواند کمک بزرگی به شما برای انتخاب یک شغل پردرآمد باشد.

1. معمار شبکه

معماری شبکه برترين شغل معرفی شده در این نظرسنجی است که درآمدی بین 73,037 تا 154,078 دلار را به همراه دارد و طبق ارزیابی‌ها به طور میانگین معادل 115,028 دلار در سال است. حیطه کاری یک معمار شبکه شامل طراحی، پیکربندی و مدیریت شبکه‌های محلی، سراسری و اینترانت‌ها با مدرک کارشناسی و سطح تجربه حداقل 5 سال است.

2. مهندس شبکه بی‌سیم

حقوق و دستمزد یک مهندس شبکه بی‌سیم بین 52,343 تا 109,643 دلار در سال است که به طور میانگین 81,951 خواهد بود. مهندسان شبکه بی‌سیم افراد ماهری هستند که تخصص اصلی آنها کار با سخت افزار، پروتکل‌ها و معماری WLAN بی‌سیم است. این شغل به دانش کافی در زمینه طراحی، پیاده سازی و عیب یابی شبکه‌های بی‌سیم نیاز دارد. طبق اعلام Robert Half Technology متخصصانی که قصد دارند به یک مهندس شبکه بی‌سیم تبدیل شوند باید علاوه بر کسب مهارت‌های تحلیلی و حل مسئله دارای مدرک کارشناسی و سطح تجربه حداقل 5 سال در حوزه شبکه باشند.

3. مهندس امنیت شبکه

فراگير شدن استفاده از شبکه‌های کامپیوتری نگرانی در مورد حفظ امنیت داده‌ها و اطلاعات تبادل شده را نیز افزایش داده است. سازمان‌ها دائما در حال کار برای افزایش سطح امنیت شبکه‌های خود هستند و همین باعث افزایش سطح تقاضا برای استخدام متخصصان امنیت شبکه می‌شود. همین امر باعث شده تا میانگین دستمزد سالانه یک مهندس در حوزه  امنیت شبکه 110,078 دلار باشد. مهندسان این حوزه باید دانش کافی در زمینه شبکه سازی و اصول امنیت اطلاعات داشته باشند. این متخصصان امنیتی در مقابل ارائه، راه اندازی، پیکربندی، مدیریت، و عیب یابی زیرساخت های امنیتی شبکه یک سازمان در هر دو زمینه نرم افزار و سخت افزار مسئول هستند.

4. مدیر شبکه

طبق یک نظرسنجی دستمزد یک مدیر شبکه بین 53,814 تا 124,682 دلار در سال است که طبق ارزیابی‌ها به طور می‌انگین معادل 84,741 دلار خواهد بود. متخصصان این حوزه باید به مهارت‌های مدیریت فنی و فردی مسلط باشند. آنها با استخدام، آموزش و مدیریت موثر، اعضای گروه شبکه یک سازمان را مدیریت می‌کنند. مدیران شبکه باید در زمینه مهارت‌های مدیریتی چند سال تجربه و دارای گواهینامه‌های مربوط به حرفه خود باشند.

5. مسئول امنیت شبکه

تقاضا برای سمت مدیریت امنیت شبکه نیز بالا است. آنها بین 44,423 تا 93,856 دلار در سال درآمد دارند که به طور میانگین چیزی در حدود 64000 دلار است. یک مسئول امنیت شبکه مدیریت گروه امنیت شبکه یک سازمان را برعهده دارد و مهمترین وظایف آنها مربوط به امنیت شبکه سازمانی، از جمله ارزیابی خطر، آزمایش نفوذ، نظارت بر ورود به سیستم و عیب یابی است.

برای پیگیری موفقیت آمیز و بهینه سازی حرفه‌ای در شبکه، توصیه می‌شود که فناوری‌های مرتبط با شبکه، و همچنین تکنیک‌ها و بهترین شیوه‌های موجود را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر مجتبی تقوایی
مجتبی تقوایی

بسیارعالی و جذاب