تغییر نام پیش فرض SSID
چگونه می توانیم نام SSID شبکه خود را تغییر دهیم؟
روترهای خانگی وای‌فای از عبارتی برای مشخص کردن خودشان در یک شبکه محلی استفاده می‌کنند. عبارتی که در اصطلاح رایج به آن SSID گفته می‌شود. تولیدکنندگان روترها از یک نام پیش‌فرض برای SSID همه روترهایی که تولید می‌کنند استفاده می‌کنند. به‌طور مثال روترهای LikSys به‌طور ستی از نام Linksys به عنوان SSID پیش‌فرض استفاده می‌کنند.

1606683296_1_0.gif

اکثر مردم ترجیح می‌دهند برای آن‌ها امنیت شبکه خانگی خود را بهبود بخشند نام شبکه وای‌فای خود را تغییر دهند. نکته‌ای که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که نام انتخابی شما نباید به گونه‌ای انتخاب شود که شبکه شما را به راحتی در معرض تهدیدات هکری قرار دهد. برای تغییر نام شبکه خود مراحل زیر را دنبال کنید

تغییر نام شبکه پیش‌فرض

ابتدا باید به روتر خود وارد شوید. مرورگر خود را اجرا کرده و آدرس اینترنتی 192.168.1.1 را در آن وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید. این آدرس برای اغلب روترها کار می‌کند. در ادامه باید نام کاربری و گذرواژه را وارد کنید. اگر از گذرواژه و نام کاربری پیش‌فرضی استفاده می‌کنید مقدار این فیلدها برابر با admin است.

پس از آن‌که به صفحه تنظیمات روتر خود وارد شدید برای تغییر SSID در زبانه Wireless روی گزینه Basic Wireless کلیک کنید.

در فیلد Wireless Network name (SSID) نام دلخواه شبکه خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که SSID به بزرگی و کوچکی حروف حساس بوده و طول آن نباید از 32 کاراکتر الفبایی بیشتر باشد. پیشنهاد ما این است که از نام‌هایی که ممکن است هکرها را مصمم کند به شبکه شما حمله کنند اجتناب کنید. نام‌هایی همچون HackMeIfUCan یا GoAheadMakeMyDay از سوی بعضی از کاربران استفاده می‌شود.

SSID جدید را ذخیره‌سازی کنید

مادامی که تغییرات را روی روتر خود ذخیره نکرده باشید SSID جدید فعال نخواهد بود. برای این منظور باید روی دکمه Save Settings کلیک کنید تا تغییرات ذخیره‌سازی شوند. در این حالت پیغامی ظاهر شده و از شما سوال می‌کند از انجام این‌کار اطمینان دارید یا خیر. توجه داشته باشید که برای آن‌که بتوانید از SSID جدید استفاده کنید نیازی ندارید تا روتر خود را راه‌اندازی مجدد کنید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟