خدمت امنیتی جدید از موزیلا
فایرفاکس‌مانیتور در صورت هک شدن اطلاعات شخصی شما هشدار می‌دهد
موزیلا در همین چند روز گذشته یک سرویس رایگان به‌نام "فایرفاکس مانیتور" را عرضه کرده که وظیفه آن کمک به‌کاربران برای آگاه شدن از هک شدن و دزدیده شدن اطلاعات شخصی است. اتفاقی که همه ساله به‌شکل‌های مختلف رخ می‌دهد.

1606683296_1_0.gif

برای استفاده از این سرویس، نام کاربری ایمیل خود را در وبسایت "فایرفاکس مانیتور" وارد کنید تا تمام صندوق پستی اسکن شود و اگر اکانت شما دچار مشکل شده باشد مطلع خواهید شد.

برای بالا بردن امنیت، در این سرویس ثبت‌نام کنید تا به‌محض این‌که نام کاربری یا گذرواژه ایمیل شما درگیر سرقت اطلاعات شد به‌سرعت به‌شما اطلاع داده شود.

 

در واقع، این سرویس یک رابط بیرونی برای دیتابیس HIBP است که به‌کاربرانی که در آن ثبت‌نام کرده باشند در صورت هرگونه احتمال هک یا سرقت اطلاعات اطلاع می‌دهد.

لازم به‌ذکر است این سرویس کاملا امن بوده و موزیلا به‌کاربران این اطمینان خاطر را داده که آدرس ایمیل‌های وارد شده در فایرفاکس مانیتور با هیچ شرکت یا مجموعه طرف سوم یا حتی با شرکای آن‌ها در HIBP به‌اشتراک گذاشته نمی‌شود.

موزیلا این کار را با هش کردن نام کاربری ایمیل و ارسال چند کاراکتر اول به‌عنوان کوئری انجام می‌دهد. سپس، HIBP این کاراکترها را با تمام ورودی‌های پایگاه داده خود تطبیق می‌دهد و یک سری از پسوندهای هش مربوط به اکانت‌های مورد حمله قرار گرفته شده را برمی‌گرداند.

اما به‌غیر از این مسئله، توصیه می‌شود که از انتخاب گذرواژه‌های بد و ضعیف خودداری کنید، به‌طور منظم گذرواژه‌تان را تغییر دهید، سیستم تعیین هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید و در هنگام ساخت اکانت از گذرواژه‌های قوی و منحصر به‌فرد استفاده کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟