سه گوشی هوشمند تازه وارد به دنیای فناوری
11/12/1398 - 11:30
‌بررسی اجمالی هوآوی p40 لایت، ویوو Apex 2020  و ال‌جی Q51
در این مطلب قصد داریم با 3 گوشی جدیدی آشنا می‌شویم که در فوریه 2020 روانه بازار شده‌اند. همان‌گونه که می‌دانید با توجه به اتفاقات امسال، شرکت‌های مجبور هستند عمدتا از طریق وب‌سایت‌های خودشان به معرفی گوشی‌های جدید بپردازیند. همین مسئله باعث شده تا کاربران به سختی بتوانند اطلاعاتی در ارتباط با گوشی‌های جدید به دست آورند.

1606683296_1_0.gif

هوآوی p40 لایت با دوربین چهارگانه و تراشه قدرتمند

سری p40 هوآوری قرار است هفتم فروردین ماه سال 99 روانه بازار شد و قرار دارد در جریان برگزاری یک مراسم رسمی در فرانسه معرفی شود، اما این شرکت چینی یکی از اعضا این خوانده را بدون سر و صدای خاصی معرفی کرد. گوشی جدید که هوآوی p40 لایت نام دارد با یک دوربین چهارگانه و تراشه قدرتمندی روانه بازار خواهد شد. هوآوی قیمت 299 یرورو را برای این گوشی تعیین کرده است. گوشی جدید اقتصادی هوآوی به یک صفحه‌نمایش 6.4 اینچی از نوع IPS LCD تجهیز شده و از تفکیک‌پذیری 2310 در 1080 پیکسل پشتیبانی می‌کند. در بالای صفحه‌نمایش ناچ مخصوص دوربین سلفی قرار دارد. دوربینی که مجهز به حس‌گر 16 مگاپیکسلی است. این گوشی به تراشه 7 نانومتری کرین 810 تجهیز شده که به نوعی رقیب تراشه اسنپ‌دراگون 730 است، با این حال، برعکس تراشه اسنپ‌دراگون قادر نیست با کیفیت 4K فیلم‌برداری کند. این تراشه به یک پردازنده هشت هسته‌ای تجهیز شده که دو تسهع کورتکس A76 فرکانس کاری 2.27 گیگاهرتز دارند و 6 هسته کورتکس A55 که انرژی را به شکل بهینه‌تری استفاده می‌کنند با فرکانس کاری1.88 گیگاهرتز کار می‌کنند. این گوشی به 6 گیگابایت حافظه اصلی و 128 گیگابایت حافظه داخلی تجهیز شده است. این گوشی مجهز به دوربین چهارگانه است که دوربین اصی به حس‌گر 48 مگاپیکسلی، دوربین اولتر واید 8 مگاپیکسلس و دو دوربین دیگر که ماکرو و تشخیص عمق هستند به حس‌گر 2 مگاپیکسلی تجهیز شده‌اند. این گوشی از رابط کاربری EMUI 10 استفاده کرده و سیستم‌عامل پیش‌فرض آن اندروید 10 است، با این حال به دلیل این‌که هوآوی از سوی گوگل تحریم شده، کاربران نمی‌توانند همچون گذشته به برنامه‌های و سرویس‌های گوگل دسترسی داشته باشند. هوآوی برای حل این مشکل سرویس‌ها و برنامه‌های خاص خود را روی این گوشی قرار داده تا فقدان نبود برنامه‌ها و دسترسی به سرویس‌های گوگل جبران شود. p40 لایت به یک باتری 4200 میلی‌آمپر تجهیز شده و به لطف شارژ سریع 40 وات بر ساعت به کاربر اجازه می‌دهد مدت زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کند. لازم به توضیح است که باتری قرار گرفته در این گوشی به لحاظ ظرفیت یکسان با پرچم‌داران p30 Pro و میت 20 پرو است. هوآوی p40 لایت قرار است در رنگ‌های مشکی، سبز و گرادیان صوتی به بازار عرضه شود. همان‌گونه که اشاره شد این گوشی به قیمت 299 دلار از اول مارس در اسپانیا و کشورهای دیگر عرضه می‌شود.

ویوو Apex 2020 با گلچینی از فناوری‌های جدید

ویوو در هفته‌های اخیر دموهای متنوعی از گوشی اپکس 2020 منتشر کرد تا این‌که سرانجام به‌طور رسمی از گوشی جدید خود رونمایی کرد. گوشی هوشمند جدید ویوو به یک صفحه‌نمایش 6.45 اینچی خمیده به‌نام FullView Edgeless Display تجهیز شده است. خمیدگی پنل این گوشی 120 درجه بوده و به نسبت Vivo Nex 3 خمیدگی بیشتری دارد. حس‌گر اثرانگشت 16 مگاپیکسلی این گوشی در زیر صفحه‌نمایش قرار دارد. ویوو در توصیف این این حس‌گر گفته: «ما توانستیم نزدیک به 6 برابر فرآیند انتقال نور به این پنل را بیشتر کنیم و همچنین برای بخبود عملکرد دوربین سلفی از الگوریتم‌های نرم‌افزاری هوشمندی استفاده کردیم.» این گوشی به تراشه اسنپ‌دراگون 865 تجهیز شده و در نتیجه به لطف مودم 5G قادر است به جدیدترین نسل از شبکه‌های ارتباطی متصل شود. 12 گیگابایت حافظه اصلی و 256 گیگابایت حافظه جانبی مشکل خاصی در انجام بازی‌ها یا اجرای نرم‌افزارهای سنگین به وجود نمی‌آورند. تفکیک‌پذیری صفحه‌نمایش گوشی فوق فول اچ‌دی است و وزنی معادل 169 گرم دارد. سیستم‌عامل پیش‌فرض این گوشی اندروید 10 است و قرار است در رنگ‌های مشکی و سفید روانه بازار شود. دوربین اصلی این گوشی از تکنیک بزرگ‌نمایی اپتیکال پیوسته پشتیبانی می‌کند، با این‌حال برعکس پرچم‌دارانی که از حس‌گر تله فوتو یا پریسکوپی برای بزرگ‌نمایی اپتیکال استفاه می‌کنند از لنزهای متحرک استفاده کرده تا کاربر بتواند بزرگ‌نمایی‌ 5 تا 7.5 برابری را انجام دهد. ویوو در توصیف این معماری جدید می‌گوید: « ضخامت حس‌گر 16 مگاپیکسلی حتا با وجود طراحی پرسیکوپی تنها 6.2 میلی‌متر است.» دوربین اصلی این گوشی به حس‌گر 48 مگاپیکسلی و فناوری لرزش‌گیر تجهیز شده است. ویوو Apex 2020 از فناوری شارژ بی‌سیم 60 واتی پشتیبانی کرده و تنها می‌توان به شکل بی‌سیم باتری را شارژ کرد، زیرا گوشی فاقد هرگونه پورتی است. این گوشی به یک باتری 2000 میلی‌آمپر بر ساعت تجهیز شده که در مدت زمان 20 دقیقه شارژ می‌‌شود.

ال‌جی Q51 همراه با دوربین سه‌گانه و صفحه‌نمایش بزرگ معرفی شد

ال‌جی در تاریخ 26 فوریه از پرچم‌دار جدید خود V60 ThinQ 5G رونمایی کرد تا این پرچم‌دار جدید در سایه شیوع کرونا به شکلی تقریبا کم سر و صدا معرفی شود. ال‌جی همراه با معرفی گوشی فوق از یک گوشی میان رده به‌نام Q51 نیز رونمایی کرد که مجهز به دوربین سه‌گانه و صفحه‌نمایشی 6.5 اینچی است تا مصرف‌کنندگان بتوانند از یک صفحه‌نمایش بزرگ با کیفیت اچ‌دی‌پلاس برای انجام کارهای خود استفاده کنند. گوشی میان‌رده جدید ال‌جی LG Q51 نام دارد. نکته جالب توجهی که در خصوص این گوشی وجود دارد به شباهت ظاهری آن با LG K50S باز می‌گردد. در پنل جلویی این گوشی صفحه‌نمایش بزرگ 6.5 اینچی قرار دارد که ناچ دوربین سلفی در آن قرار دارد. این دوربین به حس‌گر 13 مگاپیکسلی تجهیز شده تا کاربران بتوانند سلفی‌های با کیفیتی تهیه کنند. در پنل پشت دستگاه نیز شاهد دوربین سه‌گانه‌ای هستیم که دوربین اصلی حس‌گر 13 مگاپیکسلی دارد، در حالی که دوربین اولتر واید به حس‌گر 5 مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق نیز به حس‌گر دو مگاپیکسلی تجهیز شده است. این گوشی به تراشه مدیا تک هلیو P22، 3 گیگابایت حافظه اصلی و 32 گیگابایت حافظه جانبی تجهیز شده که امکان افزایش حافظه جانبی با استفاده از کارت حافظه امکان‌پذیر است. البته انتظار داشتیم ال‌جی در میان‌رده خود از حافظه‌های اصلی و جانبی بیشتری استفاده می‌کرد تا کاربران بتوانند برای انجام کارهای خود به منابع سیستمی بیشتری دسترسی داشته باشند. این گوشی به یک باتری 4000 هزار میلی‌آمپر بر ساعت تجهیز شده است. درگاه ارتباطی این گوشی از نوع Type-C است و همراه با سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید 10 و ابط کاربری UX 9 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از دیگر ویژگی‌های فنی این گوشی می‌توان به 82.7 درصد نسبت صفحه‌نمایش به بدنه، تفکیک‌پذیری 720 در 1520 پیکسل و تراکم پیکسلی 259، ابعاد 164.5 در 77.5 در 8.4 میلی‌متر، پشتیبانی از دو سیم کارت، 8 هسته پردازشی کورتکس A53 با فرکانس 2 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320، درگاه اختصاصی کارت حافظه، فلش LED، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، حس‌گر اثرانگشت در پشت گوشی و پشتیبانی از استاندارد 802.11/ac اشاره کرد. قرار است گوشی فوق در رنگ‌های سفید و تیتانیومی و به قیمتی در حدود 240 یورو روانه بازار شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟