LG V60 ThinQ 5G پرچم دار جدید ال جی
09/12/1398 - 12:05
ال‌جی از پرچم‌دار جدید خود LG V60 ThinQ 5G رونمایی کرد
لغو کنگره جهانی موبایل 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا معادلات تمامی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را بر هم زد و شرکت‌ها مجبور شدند برای معرفی محصولات خود نشست‌های خبری اختصاصی ترتیب داده یا به صورت آنلاین گوشی‌های هوشمند خود را معرفی کند. ال‌جی 26 فوریه از پرچم‌دار قدرمند خود V60 ThinQ با پشتیبانی از شبکه‌های نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی رونمایی کرد. پرچم‌داری که به باتری قدرتمند 5000 هزار میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده و تراشه اسنپ‌دراگون 865 و وای‌فای 6 تجهیز شده است.

1606683296_1_0.gif

همگان انتظار داشتند سال 2020 با اتفاقاتی خوب و خوش آغاز شود. در حالی که هنوز 2 ماه از سال جدید میلادی سپری نداشته، تمامی تحولات اقتصادی و فناوری در سطح جهان تحت‌الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و بسیاری از خبرهای مهم در لابلای اتفاقات بد محو می‌شوند. شاید شناسایی سریع و کم دردسر ویروس کرونا با هوش مصنوعی جزء یکی از اتفاقات مهم دنیای فناوری بود. با این‌حال، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی‌‌های هوشمند بی‌کار ننشستند و هر یک به رونمایی از جدیدترین محصولات خود کردند. ال‌جی در تاریخ 26 فوریه از ششمین پرچم‌دار هوشمند سری 7 خود، V60 ThinQ 5G رونمایی کرد. پرچم‌دار جدید به تراشه اسنپ‌دراگون 865 تجهیز شده و به واسطه تراشه X55 قادر است از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی بدون مشکل پشتیبانی کند. ال‌جی در خصوص پشتیبانی از شبکه نسل جدید می‌گوید: «V60 ThinQ 5G می‌تواند از هر دو مدل شبکه‌های نسل پنجم، یعنی شبکه‌های مبتنی بر امواج میلی‌متری موسوم به mmWave و شبکه‌های مبتنی بر فرکانس‌هایی با طول موج زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی کند. در ارتباط با نوع اول، شبکه‌های نسل پنجم پهنای باند بیشتری ارائه می‌کنند در حالی که نوع دوم پوشش‌دهی بهتری دارند.»

علاون بر این قابلیت منحصر به‌فرد، پنل پشتی این گوشی هوشمند به دوربین دوگانه جدیدی تجهیز شده که دوربین اصلی به حس‌گر 64 مگاپیکسلی تجهیز شده است. V60 ThinQ 5G همچنین به باتری قدرتمند 5000 هزار میلی‌آمپر بر ساعت تجهیز شده و از نسخه جدید از اکسسوری منحصر به فرد و جدید استفاده می‌کند که تعداد صفحه‌نمایش گوشی را دو برابر می‌کنند. گوشی جدید ال‌جی به یک صفحه‌نمایش 6.8 اینچی امولد با کیفیت FHD+ و نسبت تصویری 20 5:9 تجهیز شده است. ناچ صفحه‌نمایش گوشی نیز به شکل V طراحی شده و در بالای این ناچ حس‌گر 10 مگاپیکسلی دوربین سلفی قرار دارد. حس‌اثرانگشت نیز همان‌گونه که انتظار داشتیم در زیر صفحه‌نمایش تعبیه شده تا کاربر بدون مشکل بتواند از حس‌گر اثرانگشت استفاده کند. لازم به توضیح است که صفحه‌نمایش گوشی با شیشه گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. دوربین‌های اصلی گوشی به شکل عمودی همراه با فلش و حس‌گر ToF درون قاب مخصوص دوربین قرار گرفته‌اند.

دوربین اصلی به حس‌گر 64 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.7” دارد. حس‌گر فوق از فناوری لرزش‌گیر تصویر اپتیکال نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم مجهز به حس‌گر 13 مگاپیکسلی و لنز اولترا واید است که ال‌جی معدی است زوایه دید 117 درجه‌ای در اختیار کاربر قرار می‌دهد. پرچم‌دار جدید ال‌جی قادر است ویدیوهایی با کیفیت 8k ضبط کرده و در حالت دستی از استاندارد HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. به لطف پردازنده قدرتمند 865 اسنپ‌دراگون و 8 گیگابایت حافظه اصلی در کنار 128 گیگابایت حافظه جانبی، V60 ThinQ به کاربر اجازه می‌دهد بدون مشکل کارهای پردازشی سنگینی با گوشی خود انجام دهد. به همین دلیل است که ال‌جی از یک باتری 5000 هزار میلی‌آمپری در گوشی خود استفاده کرده است. ال‌جی برای افرادی که نیازمند حافظه جانبی بیشتری هستند شکاف کارت حافظه را در نظر گرفته تا بدون مشکل دسترسی به ظرفیت‌های بالا امکان‌پذیر شود. این گوشی در آزمایش‌ها انجام شده موفق شده استاندارد IP68 را کسب کند و در نتیجه در برابر نفوذ گردوغبار و آب مقاوم است. همچنین به لحاظ مقاومت در برابر صدمات فیزیکی نیز استاندارد MIL-STD 810G را دریافت کرده است.

V60 ThinkQ همراه با سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری اختصاصی LG UX 9.0 آ»اده شده و همچنین کلیدی مجزا برای دسترسی به دستیار صوتی گوگل اسیستنت برای آن در نظر گرفته شده است. ال‌جی برای آن‌که بتواند صدای با کیفیت و مطلوبی در اختیار کاربران قرار دهد از تراشه 32 بیتی Quad DAC استفاده کرده تا کاربران در زمان به‌کارگیری هدفون‌های سیمی صدایی شفاف را تجربه کنند و میزان پارازیت‌های محیطی نیز به میزان 50 درصد کم شود. در گوشی جدید شاهد هستیک که ال‌جی اسپیکر استریو و چهار میکروفن قرار داده تا کاربر صدایی فراگیر و با کیفیت دریافت کند.

باتری قدرتمند 5000 هزار میلی‌آمپر بر ساعت این گوشی از فناوری شارژ سریع Quick Charge 4+ در کنار شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

بدون شک یکی از مهم‌ترین و جالب‌ترین قابلیت‌های پرچم‌دار جدید ال‌جی پشتیبانی از نسل ششم فناوری وای‌فای است.

همان‌گونه که پیش‌تر اشاره کردیم، ال‌جی از نسخه جدید اکسسوری ویژه‌ خود به‌نام صفحه‌نمایش دوگانه در گوشی خود استفاده کرده است. اکسسوری فوق اکنون به پنل 8.6 اینچی اولد با کیفیت فول‌اچ‌دی با لولای 360 درجه که Freestop Hinge 360 نام دارد بهره می‌برد. این لولای جدید به کاربر اجازه می‌دهد از دو صفحه‌نمایش در حالت‌های لپ‌تاپ، ایستاده و البته پایه‌دار استفاده کند. لازم به توضیح است که اکسسوری جدید به پنل اطلاع‌رسانی جدید ½ اینچی همیشه فعال و روشن تجهیز شده است. صفحه‌نمایش دوم نیز از طریق درگاه USB-C متصل شده و برعکس مدل‌های قبلی از شارژر جدا استفاده نمی‌کند. قرار است گوشی جدید در رنگ‌های آبی و سفید در بهار 2020 به بازار عرضه شود. از دیگر ویژگی‌های فنی این گوشی می‌توان به تفکیک‌پذیری 180 در 2460 پیکسل و تراک پیکسلی 395 در هر اینچ، ابعادر 169.3 در 77.6 در 8.9 میلی‌متر، وزن 218 گرم، فریم آلومینیومی و پشت شیشه گوریلا گلس 6، تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال dual stand-by)، مجهز به پردازنده 8 هسته‌ای (یک هسته فرکانس کاری 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته فرکانس 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز Kryo 585)، پردازنده گرافیکی Adreno 650، اندروید 10، شارژ سریع باتری (شارژ سریع 4.0+) USB Power Delivery 2.0 Wireless charging، جک 3.5 میلی متری و پشتیبانی از استاندارد 802.11/ax استفاده کرد. با این حساب اگر روتری خریداری کرده‌اید که از استاندارد 802.11ax پشتیبانی می‌کند، به راحتی می‌توانید از حداکثر سرعت وای‌فای برای انتقال فایل‌ها استفاده کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟