یک گوشی مقرون به صرفه خوب از هوآوی
03/12/1398 - 11:15
آشنایی با گوشی اقتصادی هوآوی Y9s
افرادی که به دنبال خرید یک گوشی اقتصادی مقرون به صرفه هستند و تمایلی ندارند برای خرید یک گوشی هوشمند هزینه زیادی را متحمل شوند نباید از گوشی هوآوی Y9s غافل شوند. گوشی فوق دو قابلیت شاخص دارد، به یک صفحه‌نمایش بزرگ و یک دوربین سلفی پاپ‌آپ کارآمد تجهیز شده است.

1606683296_1_0.gif

در نگاه اول زمانی که گوشی را مشاهده می‌کنید، تعجب می‌کنید که هوآوی یک گوشی اقتصادی طراحی کرده، زیرا شکل ظاهری این گوشی فراتر از آن چیزی است که از یک گوشی اقتصادی انتظار دارید. قاب پشتی گوشی از شیشه و فریم آن از جنس فلز است که طبیعی است این جنس بدنه برای یک گوشی اقتصادی برگ برنده بزرگی است. زمانی‌که گوشی فوق را در دستان خود می‌گیرد با یک گوشی خوش دست روبرو هستید، زیرا نسبت پهنا به قد گوشی کاملا مناسب است و خمیدگی قاب پشتی گوشی باعث شده تا Y9s به راحتی در دست قرار بگیرد، با این حال نباید انتظار داشته باشید که یک گوشی سبک‌وزن در اختیار داشته باشید، زیرا وزن این گوشی معادل 206 گرم است. همچنین، ابعاد گوشی برابر 163.1 در 77.2 در 8.8 میلی‌متر است.

در بخش کلیدهای کنترلی عملکرد این گوشی متفاوت از نمونه‌های دیگر است، زیرا کلید پاور و ولوم سمت راست گوشی قرار دارند، اما کلید پاور ضمن روشن کردن گوشی، نقش حس‌گر اثرانگشت را نیز دارد. در پایین گوشی درگاه Type-C در کنار درگاه جک 3.5 میلی‌متری هدفون و اسپیکر قرار گرفته است. صفحه‌نمایش این گوشی برابر با 6.59 اینچ است که به دلیل عدم وجود ناچ و حاشیه‌ها کم، نزدیک به 85 درصد از قاب جلو را از آن خود کرده است. صفحه‌نمایش از نوع IPS بوده و از کیفیت فول‌اچ‌دی پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های شاخص این صفحه‌نمایش باید به نور زیاد اشاره کرد که اجازه می‌دهد در زیر نور خورشید بدون مشکل با گوشی کار کنید. با توجه به این‌که در صفحه‌نمایش ناچ قرار ندارد، در نتیجه در زمان تماشای فیلم‌ها یا انجام بازی‌ها مشکل خاصی وجود ندارد.

این گوشی به تراشه کایرین 710 اس تجهیز شده است. این تراشه مجهز به 8 هسته پردازشی است که چهار هسته سرعت 2.2 گیگاهرتز Cortex-A73 و چهار هسته سرعت 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A53 دارند. حافظه داخلی این گوشی 128 گیگابایت و حافظه اصلی 6 گیگابایت است. البته نباید انتظار داشته باشید تمامی 128 گیگابایت حافظه اصلی در اختیارتان قرار داشته باشد، زیرا بخشی از حافظه برای نصب سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای هوآوی تخصیص داده شده، در نتیجه کاربر به 113 گیگابایت حافظه جانبی دسترسی دارد. اگر تصور می‌کنید این مقدار حافظه جانبی کافی نیست، هوآوی یک شیار کارت حافظه در این گوشی در نظر گرفته که قابلیت پشتیبانی از 512 گیگابایت حافظه جانبی را دارد. با توجه به این‌که هوآوی از سخت‌افزارهای خوبی در این گوشی استفاده کرده، در نتیجه در ارتباط با اجرای بازی‌ها مشکل خاصی وجود ندارد و حتا بازی‌ها نیز با کیفیت پایین، اما روان روی گوشی اجرا می‌شوند.

در ارتباط با مکانیزم‌های امنیتی، این گوشی مجهز به حس‌گراثر انگشت است. حس‌گر اثرانگشت درون کلید پاور قرار گرفته تا کاربران با کمترین زحمت ممکن بتوانند از آن استفاده کنند. عملکرد حس‌گر مطلوب است و کاربر بدون نیاز به فشار هیچ‌گونه کلید اضافی قادر است در کمترین زمان ممکن قفل گوشی را با حس‌گر اثرانگشت باز کند. متاسفانه در گوشی فوق امکان باز کردن قفل گوشی توسط حس‌گر تشخیص چهره وجود ندارد، زیرا هوآوی به دنبال آن بوده تا دوربین سلفی کمترین استهلاک را داشته باشد. لازم به توضیح است که دوربین سلفی پاپ‌آپ در بالا گوشی قرار دارد.

دوربین‌های اصلی این گوشی به شکل سه‌تای و عمودی در قاب مخصوص دوربین در پشت دستگاه قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی مجهز به حس‌گر اثرانگشت 48 مگاپیکسلی است، لنز اولترا واید مجهز به حس‌گر 8 مگاپیکسلی است و دوربین تشخیص عمق نیز به لنز دو مگاپیکسلی تجهیز شده است. دوربین سلفی نیز مجهز به حس‌گر 16 مگاپیکسلی است. خوشبختانه منوی دوربین با اتکا بر رابط کاربری اموشن یو‌آی تقریبا کامل بوده و هر آن چیزی که کاربر برای تهیه تصاویر خوب به آن‌ها نیاز دارد را در اختیارش قرار می‌دهند. زبانه‌های پایین برنامه دوربین به کاربر اجازه می‌دهند حالت‌های مختلف عکاسی را انتخاب کند. در بالای برنامه دوربین آیکون‌ها دسترسی به تنظیمات پیشرفته‌تر را ارائه می‌کنند تا کاربر بدون مشکل خاصی بتواند عملکرد دوربین‌ها را تنظیم کند. دوربین اصلی در طول روز عکس‌های با کیفیت بالا تهیه می‌کند و محدوده دینامیکی نیز عملکرد قابل قبولی دارد. نویز روی عکس‌ها کم بوده و عکس‌ها شفافیت قابل قبولی دارند. عملکرد دوربین سلفی نیز در حد مطلوب قرار داشته و جزییات به خوبی در تصاویر دیده می‌شوند. در محیط‌های تاریک و به ویژه شب عکس‌هایی که ضبط می‌شوند دارای نویز هستند، اما با توجه به این‌که درباره یک گوشی اقتصادی صحبت می‌کنیم این میزان نویز روی تصاویر قابل قبول است، با این حال اگر ویژگی Night Mode را فعال کنید، کیفیت عکس‌هایی که در شب تهیه می‌شوند بهبود پیدا کرده و تصاویر روشن‌تری تهیه می‌شوند. در ارتباط با عکس‌برداری پرتره نیز عملکرد دوربین گوشی در حد قابل قبول است و مرزبندی خوبی میان سوژه و محیط پس‌زمینه وجود دارد.

این گوشی مجهز به یک باتری 4000 هزار میلی‌آمپری است که اجازه می‌دهد بدون مشکل دو روز کامل و بدون نیاز به شارژ مجدد از گوشی استفاده کنید، البته به شرطی که کارهای سنگینی با گوشی انجام ندهید.

در مجموع باید بگوییم که طراحی این گوشی کاربرپسند است، سخت‌افزارهای خوبی برای آن در نظر گرفته شده است و صفحه‌نمایش تمام صفحه شکل مدرنی به این گوشی داده است. در مجموع باید بگوییم مجموعه قابلیت‌هایی که Y9s ارائه می‌کند به مراتب بیشتر از هزینه‌ای است که برای خرید آن پرداخت می‌کنید. در زمان نگارش این مقاله گوشی فوق به قیمت تقریبی 3 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟