A10s یک گوشی اقتصادی
07/11/1398 - 05:10
بررسی گوشی اقتصادی سامسونگ گلکسی A10s
این روزها پیدا کردن یک گوشی هوشمند خوب که قیمت مناسبی داشته باشد و بتواند به نیازهای یک کاربر عادی پاسخ دهد کار ساده‌ای نیست. سامسونگ از جمله تولیدکنندگانی است که در زمینه تولید گوشی‌های اقتصادی، میان رده و پرچم‌دار محصولات متنوعی به بازار عرضه کرده است. در این مقاله قصد داریم با گوشی اقتصادی سامسونگ گلکسی A10s آشنا شویم.

1606683296_1_0.gif

گکلسی اس 10 شباهت زیادی به اسلاف خود دارد و تقریبا با یک فاصله زمانی کوتاه به بازار ارائه شد. یک گوشی اقتصادی که مناسب برای کاربرانی است که به دنبال یک گوشی خوب با قابلیت‌های مناسب هستند. طراحی گلکسی A10s شباهت زیادی به نمونه قبلی دارد. جنس بدنه قاب پشتی و فریم پلاستیک است. همانند سایر گوشی‌ها قاب پشتی براق است و در نتیجه به راحتی اثرانگشت و کثیفی‌ها روی آن باقی می‌ماند. وزن کم و ضخامت کم که برگ برنده این گوشی هستند به مصرف‌کننده اجازه می‌دهند به راحتی گوشی را جابه‌جا کند. در نتیجه باید گفت با یک گوشی خوش دست سروکار داریم که برای مدت زمانی طولانی امکان کار با آن وجود دارد. سامسونگ برای لنزهای دوربین قاب جداگانه‌ای در پشت دستگاه در نظر گرفته که بیرون‌زدگی چندانی ندارد و بدون مشکل خاصی امکان کار با گوشی روی سطوح صاف وجود دارد. در قاب جلو صفحه‌نمایش اندازه متوسطی دارد که البته حاشیه‌های زیادی نسبت به گوشی‌های هم‌رده دارد و تقریبا نزدیک به 81 درصد از قاب جلو را به خود اختصاص داده است. بالای صفحه‌نمایش ناچ نقطه‌ای قرار گرفته که مکان قرارگیری دوربین سلفی است. در سمت راست گوشی کلیدهای پاور و صدا قرار دارند. کلیدها به خوبی در مکان خود قرار گرفته‌اند و اجازه می‌دهند با یک دست بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. در پایین گوشی درگاه شارژ میکرویو‌اس‌بی در کنار میکروفون اصلی، بلندگوها و سکوت 3.5 میلی‌متری قرار گرفته است. با این حساب اگر از هدفون‌هایی استفاده می‌کنید که برای اتصال به گوشی نیازمند جک 3.5 میلی‌متری هستند مشکلی در این زمینه ندارید. میکروفون دوم هم بالای گوشی قرار گرفته است.

در قاب پشتی دستگاه لنزهای اصلی دوربین اصلی، حس‌گر اثرانگشت با طراحی بیضی شکل تعبیه شده‌اند که حس‌گر فوق به دلیل عمق مناسبی که برای آن در نظر گرفته شده بدون مشکل قادر به خواندن اثرانگشت کاربر است. صفحه‌نمایش گوشی  A10s از نوع IPS است که اندازه 6.2 اینچ دارد که برای انجام کارهای عادی یک اندازه خوب است. این صفحه‌نمایش کیفیت تمام اچ‌دی دارد و تراکم پیکسلی آن برابر با 271 پیکسل به ازای هر اینچ است. در نتیجه با چشمان غیر مسلح هم می‌توانید پیکسل‌های روی صفحه‌نمایش را مشاهده کنید. میزان نوردهی گوشی فوق در حد متوسط است و به همین دلیل در محیط‌های خیلی باز که نور زیادی وجود دارد کار کردن با گوشی چندان ساده نیست. با توجه به این‌که درباره یک گوشی مقرون به صرفه صحبت می‌کنیم، در نتیجه نباید انتظار داشته باشید تنظیمات زیادی برای صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده باشد. در این بخش حالت Night Mode قرار دارد که اجازه می‌دهد رنگ منوهای گوشی را از سفید به سیاه تبدیل کنید که البته تاثیری روی کاهش مصرف باتری ندارد، Home Screen که اجازه سفارشی‌سازی صفحه اصلی گوشی را می‌دهد، Navigation Bar که امکان برقراری ارتباط با گوشی از طریق کلیدهای لمسی را مشخص می‌کند قرار دارد.

گوشی A10s به یک پردازنده مدیاتک به‌نام هلیو پی 22 تجهیز شده که لیتوگرافی 12 نانومتری دارد. این تراشه مجهز به 8 هسته پردازشی است که 2 یا 3 گیگابایت حافظه اصلی و 32 گیگابایت حافظه جانبی آن‌را پشتیبانی می‌کند. از 2 گیگابایت حافظه اصلی چیزی در حدود 490 تا 750 مگابایت حافظه آزاد در دسترس است و مابقی توسط سرویس‌ها یا برنامه‌های کاربردی مصرف می‌شود. در ارتباط با حافظه جانبی نیز همین موضوع صدق می‌کند و شما از 32 گیگابایت حافظه جانبی آزاد به 23 گیگابایت حافظه آزاد دسترسی دارید. سامسونگ برای حل مشکل حافظه جانبی پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیا 512 گیگابایت را به گوشی فوق اضافه کرده تا کاربران مشکل خاصی از جانب حافظه جانبی نداشته باشند. خوشبختانه کارت حافظه درگاه اختصاصی دارد و کاربر می‌تواند همزمان با نصب کارت حافظه از دو شکاف سیم‌کارت نیز استفاده کند. A10s به یک بلندگو در پایین گوشی تجهیز شده که عملکرد عادی دارد. صدای بلندگو زیاد است، اما اگر صدا را تا آخر زیاد کنید کیفیت به طرز محسوسی خراب می‌شود.

در ارتباط با مکانیزم‌های امنیتی سامسونگ قابلیت‌هایی همانند سایر گوشی‌ها ارائه کرده است. حس‌گر اثرانگشت تعبیه شده در قاب پشتی دستگاه، عمق و اندازه خوبی دارد. البته سرعت حس‌گر اثرانگشت چندان زیاد نیست، اما عملکردش خوب است قادر به شناسایی اثرانگشت کاربر است. کاربر می‌تواند از حس‌گر اثرانگشت برای باز کردن قفل گوشی یا باز کردن نوار اعلان‌ها استفاده کند. دومین ویژگی کاربردی گوشی فوق تشخیص چهره است. تشخیص چهره‌ای که با دوربین سلفی انجام می‌شود، عملکرد نسبتا مناسب، سرعت متوسط و عملکرد عادی دارد. به عبارت دقیق‌تر در محیط‌های کم نور روی این مکانیزم نباید زیاد حساب کنید.

گلکسی A10s مجهز به اندروید نسخه 9 همراه با رابط کاربری وان یو آی 1.1 است. رابط فوق ظاهری شبیه به گوشی‌های پرچم‌دار دارد، با این تفاوت که بیشتر ویژگی‌ها از روی آن حذف شده‌اند.

سامسونگ برای گوشی گلکسی A10s دو لنز برای دوربی اصلی در نظر گرفته که زیر هم قرار گرفته‌اند. یکی از لنزهای فوق مجهز به حس‌گر 13 مگاپیکسلی و لنز دیگر که برای تشخیص عمق استفاده می‌شود به حس‌گر 2 مگاپیکسلی تجهیز شده است. دوربین سلفی جلوی صفحه‌نمایش نیز به یک حس‌گر 8 مگاپیکسلی تجهیز شده است. رابط کاربری وان یو‌آی که پایین صفحه قرار دارد، دسترسی به زبانه‌ها و تنظیمات مختلفی که برای عکاسی و فیلم‌برداری استفاده می‌شوند را فراهم می‌کند. کیفیت عکاسی با دوربین این گوشی در روز خوب است و جزییات به خوبی در تصاویر ضبط شده دیده می‌شوند که برای یک گوشی اقتصادی یک امتیاز بزرگ است، اما در مقابل عکس‌برداری در شب که نور محیطی کم است کیفیت بالایی ندارید و شاهد نویزهای زیادی روی تصاویر هستیم. گوشی فوق می‌تواند عکس‌های پرتره با کیفیتی ضبط کند. به عبارت دیگر، زمانی که عکاسی پرتره انجام دهید، تصاویر پس‌‌زمینه به خوبی محو می‌شوند و سوژه اصلی یا همان چهره به خوبی در تصاویر دیده می‌شود. دوربین سلفی نیز برای عکاسی عادی و عکاسی پرتره کیفیت قابل قبولی دارد و تصاویر با جزییات زیادی ضبط می‌شوند.

گوشی فوق به یک باتری 4000 هزار میلی‌آمپر تحهیز شده که اجازه می‌دهد زمانی که از گوشی برای انجام کارهای عادی استفاده می‌کنید بدون نیاز به شارژ مجدد به مدت دو روز از گوشی استفاده کنید، با این حال پشتیبانی از شارژ سریع روی گوشی در نظر گرفته نشده است. برای شارژ گوشی به میزان 50 درصد باید 1 ساعت و برای شارژ کامل باید 2 ساعت و نیم منتظر باشید.

در مجموع گوشی گلکسی A10s با قیمت تقریبی 1 میلیون 600 هزار تومان تا 1 میلیون 800 هزار تومان مناسب برای افرادی است که برای انجام کارهای روزمره به یک گوشی خوب و اقتصادی نیاز دارند. البته نباید روی سخت‌افزار این گوشی برای انجام کارهای سنگین حساب زیادی باز کنید، زیرا با یک گوشی مقرون به صرفه روبرو هستید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟