دنیا را تا بزن!
بررسی گوشی تاشوی گلکسی فولد
سال 2019 سال وقوع یک قدم رو به جلوی بزرگ در صنعت گوشی‌های هوشمند بود. جایی که هم گوشی‌های مبتنی بر نسل پنجم اینترنت همراه 5G به بازار آمدند و هم سازندگان بزرگ این گجت‌ها، اقدام به توسعه گوشی‌های تاشو کردند. یکی از مهم‌ترین گوشی‌های معرفی شده در این سال مهم در صنعت گوشی، گوشی تاشوی مورد انتظار سامسونگ یعنی گلکسی فولد بود. در این مطلب قصد داریم به بررسی این گوشی گران و انقلابی بپردازیم.

1606683296_1_0.gif

طراحی گوشی گلکسی فولد سامسونگ

سامسونگ می‌گوید ده سال تمام وقت صرف طراحی این گوشی شده است و در این ده سال، بیش از هزار طرح مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است. در نهایت، مدل کتابی که نحوه طبیعی باز کردن دو صفحه از هم است مورد قبول واقع شد. این چینش باعث می‌شود نمایشگر گلکسی فولد نسبت به گوشی تاشوی هوآوی در امنیت بیشتری باشد. مکانیزم تاشوی گلکسی فولد به نحوی است که می‌تواند تا 200 هزار بار باز و بسته شدن بدون هیچ مشکلی مقاومت کند. اگر میانگین باز و بسته شدن گوشی گلکسی فولد را 100 بار در روز در نظر بگیریم، برای پنج سال کار با آن مشکلی نخواهید داشت.

مهندسان سامسونگ به تمام جزئیات توجه کرده‌اند. تا جایی که حتی صدای بسته شدن گلکسی فولد هم بسیار لذتبخش است! تمام اجزای گلکسی فولد در نهایت ظرافت و کیفیت ساخته شده‌اند و شما از لمس تمام قسمت‌های آن لذت خواهید برد. تجربه فیزیکی کاربر همیشه برای سامسونگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است و گلکسی فولد نیز از این قضیه مستثنا نبوده است. مهندسین سامسونگ در گلکسی فولد توجه ویژه‌ای نیز به لولای گوشی داشته‌اند و مکانیزمی فوق‌العاده برایش در نظر گرفته‌اند. متریال مورد استفاده در گوشی و این مکانیزم عالی، دست به دست هم داده‌اند تا کاربر با خیالی آسوده گوشی خود را تا 180 درجه باز کند و نمایشگر ارزشمند آن را پیش روی خود ببیند.

مشخصات گلکسی فولد

با این همه، وقتی گلکسی فولد باز نیست و از آن در حالت «گوشی» و نه در حالت «تبلت» استفاده می‌کنید، آن احساسی که به دنبالش هستید را به شما منتقل نمی‌کند. نمایشگر آن بسیار کوچک می‌شود و احساس می‌کنید در حال کار با گوشی‌های ده سال قبلید. اما این مسئله می‌تواند برای شما مفید هم باشد. به این دلیل که کاربری گوشی در حالت یک‌دسته بسیار آسان‌تر می‌شود.

نمایشگر گوشی گلکسی فولد سامسونگ

نمایشگر گوشی گلکسی فولد از دو نمایشگر کوچک‌تر 4.6 اینچی تشکیل شده است که به وسیله یک لولا به هم متصل می‌شوند و یک نمایشگر مربعی بزرگ 7.3 اینچی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. مطابق انتظار، پنل مورد استفاده در این گوشی از نوع Dynamic AMOLED است و بهترین رنگ‌بندی را در اختیار چشمان کاربر قرار می‌دهند. از سایر مشخصات این نمایشگر می‌توان به برخورداری از استاندارد HDR10+ و رزولوشن QXGA+ اشاره کرد. همه چیز در این نمایشگر فوق‌العاده است و سامسونگ در آن بسیار خوش درخشیده است.

نمایشگر سوم گلکسی فولد که در حالت موبایل مورد استفاده شما قرار خواهد گرفت، یک نمایشگر ضعیف‌تر با رزولوشن HD است که بر روی یک پنل مبتنی بر فناوری Super AMOLED توسعه یافته است.

تنها مشکلی که ممکن است در نمایشگر گوشی گلکسی فولد شاهد آن باشید، کاهش میدان دید از برخی زوایا در حالت تبلت است. این زوایا بسیار نادرند و کاربر در حالت عادی نیازی به نگاه کردن به مانیتور از آن‌ها را ندارد.  

دوربین گوشی گلکسی فولد سامسونگ

در گوشی گلکسی فولد از 6 دوربین استفاده شده است! بله. شش عدد دوربین روی یک گوشی سوار شده‌اند تا تجربه‌ای ویژه از عکاسی را به جهانیان ارائه بدهند. در بخش دوربین پشتی، گلکسی فولد از سه سنسور بهره می‌برد که سنسور اصلی آن دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی با میزان گشودگی دیافراگم متغیر بین f/1.5 و f/2.4 است. سنسور دوم هم دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی است، اما میزان گشودگی دیافراگم ثابت آن f/2.4 است. سنسور سوم مورد استفاده در گلکسی فولد یک سنسور 16 مگاپیکسلی است که به صورت اولترا واید (فوق عریض) عکاسی می‌کند. این دقیقا همان ستاپ دوربین است که روی گوشی‌های گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس مورد استفاده قرار گرفته است؛ پس می‌توان حدس زد که گلکسی فولد چه هیولایی در زمینه عکاسی خواهد بود.

در بخش سلفی هم گلکسی فولد عملکردی فوق‌العاده دارد. در حالت تبلت، دوربین سلفی این گوشی دوگانه است و از دو سنسور 10 و 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد. در حالت موبایل اما دوربین سلفی تکی است و از یک سنسور 10 مگاپیکسلی در آن استفاده شده است.

گلکسی فولد در بخش فیلمبرداری توانایی ضبط ویدیوی 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارا است و اگر بخواهید کیفیت را روی HD قرار دهید، می‌توانید نرخ فریم بر ثانیه را به عدد 960 نیز برسانید.

سخت افزار گلکسی فولد سامسونگ

چه انتظاری از یک گوشی با برچسب قیمت 1750 یورویی دارید؟ چیزی جز تعبیه قوی‌ترین تراشه مجمود در بازار؟

قیمت سامسونگ گلکسی فولد

گلکسی فولد با اسنپدراگون 855 که دارای معماری 7 نانومتری است، یکی از غول‌های پردازشی در دنیای گوشی‌ها به حساب می‌آید. دلیل این امر تنها پردازنده‌های قدرتمند آن نیستند. سامسونگ برای این گوشی 12 گیگابایت حافظه اجرایی در نظر گرفته است که آن را به انجام هر کاری قادر می‌سازد. داشتن نمایشگر بزرگ ممکن است شما را وسوسه کند که با گوشی خود چندین نرم‌افزار سنگین را به صورت همزمان اجرا کنید. ایرادی ندارد. حتی می‌توانید دو بازی سنگین را همزمان اجرا کنید.

گلکسی فولد فاقد درگاه کارت حافظه جانبی است. این مسئله با توجه به فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی موجود روی این گوشی، چندان هم دردناک نخواهد بود.

اسپیکرهای گلکسی فولد از نوع دالبی اتم هستند و سامسونگ در بخش صوتی از شرکت مطرح AKG کمک گرفته است.

باتری گلکسی فولد سامسونگ

عجایب این گوشی تنها در یک لولا خلاصه نشده است. سامسونگ برای گلکسی فولد خود دو باتری تعبیه کرده است که سهم هر یک از نیمه‌های گوشی، یکی از این دو باتری است. ظرفیت مجموع باتری مورد استفاده در گلکسی فولد برابر با 4380 میلی آمپر ساعت است که ممکن است برای سه نمایشگر این گوشی کمی ضعیف به نظر بیاید؛ اما با توجه به تراشه کم‌مصرف مورد استفاده روی آن، این ظرفیت برای یک روز استفاده عادی کفاف خواهد داد.

کاربر می‌تواند گلکسی فولد خود را با قدرت 15 وات شارژ کند؛ چه با شارژر کابلی و چه شارژر بی‌سیم! همچنین برای این گوشی قابلیت Reverse Wireless charging در نظر گرفته شده است و معنای آن این است که می‌توانید سایر گوشی‌های مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم را با استفاده از گلکسی فولد خود شارژ کنید.

نتیجه گیری

galaxy fold

گلکسی فولد نتیجه سالیان سال تلاش طراحان سامسونگ بوده است و طبیعی است که به عنوان یک فناوری نو، قیمت بسیار بالایی داشته باشد. با این وجود، همچنان نباید از این گوشی به عنوان محصولی بدون نقص یاد کرد. اکثر رقبای این گوشی هم در راهند و تا اینجای کار هم Mate X پیش از همه رو در روی گلکسی فولد قرار گرفته است؛ جدالی سخت و گران!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟